agonia romana v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | Înscrie-te | ||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
|
||||||
agonia Texte Recomandate
■ stejarul
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2005-10-24 | |
Volumul acesta, al doilea al lui Liviu Nanu, pare a fi exemplificarea unui principiu pe care mă simt obligat să-l “dau pe piață”, după ce l-am ținut ascuns în mine ani de zile: când ești econom, maximizezi profitul! Liviu Nanu și-a schimbat: tonul, registrul, formula, expresivitatea. Tema a rămas aceeași, dar lumea descrisă în cartea ce o am în mână, e altfel decât ieșea ea din “îndemânarea” autorului primului volum ce purta semnătura NANU.
Avem deaface, aici, cu o construcție clasică “până în măduva oaselor ei de carte”. Un prolog - autobiografie, naștere cu report, cauza dreaptă și exil în neverland. După aceea, vă ajută autorul să “intrați în sistem”: apăsați tasta any - cu titlu informativ! În final, probați un epilog: în căruță “/... /La sfârșit vine altul/ îmbrăcat în negru/ te întreabă cum e cu tatăl nostru/ și dacă îl vezi cumva/ să-i spui și lui./” * Nu vrea el, Liviu Nanu, să schimbe lumea, vrea doar să “expună” despre aceasta în conținut, un conținut post-apocaliptic, pe unde rătăcește o întrebare: “/mai există Doamne, mai există/ din lumina ta vie, măcar un chibrit?/”; “ ... /o lume prea mică pentru toți/ dar și pe asta trebuia s-o deretici/ așa cum se scoate lingura de lemn din buștean/”. ** Ce vă spuneam: “/fiecare vers pe care-l scriu/ are un miros bine definit/ ...” “/pe masă erau mai multe amprente/ unele mici/ albastre/ de copil/ altele senzoriale/ ... / atunci a venit ea/ le-a șters cu palma/ și mi-a spus/ toți lăsăm urme/ dar cine știe să le citească?/” *** isbn-ul e 973-631-225-9, cartea a apărut cu sprijinul societății civile de avocați " tănase, arseni & asociații", coperta este făcută de eugen golumbeanu & andrei gheorghiu, editura este Marineasa, din Timișoara, imprimarea s-a făcut la tipografia marineasa în 2005. **** apăsați pe tasta Any, de liviu nanu!
|
||||||||
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | |||||||||
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate