agonia
romana

v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3083 .



Pupa-v-aș!
personale [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Teroristul ]

2006-01-17  |     | 





Poate fi considerată și fabulă dramatică și parodie, ba chiar și scenariu pentru un film de desene animate, deși se pretează cel mai bine pentru desene ...statice.


PERSONAJELE:
Prezentatorul
Herr
Ober
Van de
Kir
Sir
Boss
Șeic
Prinț
Nobel
Pan
P. de P.
P. D.
P. Sav
P. N
PCR.
... și alții...

Foarte important (pentru regizor): Nu au fost precizate vârsta sau descrierile personajelor pentru a se putea negocia cu actorii șpaga pentru rol. Mde, trebuie să supraviețuim cum putem...


PREZENTATOAREA
Stimați auditori!

PREZENTATORUL
Stimate doamne!

PREZENTATOAREA
Doamne la acest congres nu au fost invitate...

PREZENTATORUL
Un Congres cam ciudat...mai degrabă oo... fabulă de Congres...

PREZENTATOAREA
Vă vom pune banda cu ceea ce s-a păstrat din stenogramă...

PREZENTATORUL
E ca o scurtă pregătire aperceptivă, un fel de moment organizatoric specific unei ore de școală.

PREZENTATOAREA
Congresmenii intră în sală.

PREZENTATORUL
Nu știm când, cum s-a ales prezidiul, din cine e format. Noi am audiat stenograma și am înțeles...

PREZENTATOAREA
...ceea ce o să înțelegeți și dumneavoastră. Ca într-un mic duet vom citi cele scrise cu majuscule deasupra scenei-podium:

AMBII
CONGRESUL MONDIAL AL PARAZIÞILOR OMENEȘTI - secția PÃDUCHI.

PREZENTATORUL
Gata. Dăm drumul la bandă! (Se aud câteva acorduri ale unui marș, pași, exclamații):S-ar putea să fie imnul universal al celor de față. Se poate realiza orice fel de atmosferă propice evenimentului.

PREZENTATAREA
În prezidiu sunt două rânduri de scaune sau fotolii, credem. Cel care vorbește primul se prezintă. Noi am conchis că el este Her, reprezentantul păduchilor germani, președintele.

HER
...și cum vă spuneam, regretăm că trebuie să ne separăm de secția PURICI UMANI. Cică ei își asumă riscul supraviețuirii prin mijloace proprii. Are cineva ceva de spus? N-aud nimic și cu asta am încheiat respectiva problemă. Da, d-le Van de...?
VAN de
Reprezint nobilimea olandeză și scandinavă, prin delegație. Întreb:În numele cui am fost convocați?

OBER
Sunt Ober, reprezentantul germanilor din Diaspora și încă Vicepreședintele Organizației Mondiale a Păduchilor Nobili. Ce crezi, stimabile, că dacă știi ceva, înseamnă că și înțelegi?

VAN de
Înțeleg că nu vreți să pricepeți. N-ați învățat nimic din cele două războaie mondiale pierdute?

OBER
Mă obligi, domnule NEINVITAT oficial...

VAN de
Istețule! Sunt membru fondator, numit ereditar, clar ? Uiți că ai fost ales amenințând cu pistolul puterii? Căă...

KIR
Sunt Kir, secretarul Asociației. Reproșez organizatorilor că nu au scris denumirea completă a forumului nostru. Lipsesc cuvintele: FÃRÃ FRONTIERE ȘI POLITICÃ! D-l Ober greșește. Nici dumnealui nu a fost invitat oficial, adică n-are invitație parafată și semnată. E un Congres Extraordinar și mobilizarea s-a făcut în numai 24 de ore. S-ar putea să mai sosească membri și după ce vom termina lucrările...

HER
Sau după ce noi vom fi terminați, dacă nu ne lăsați să vorbim. Stai jos, Peloponezule! Nici tu să nu uiți că ai funcția pentru că ți-a venit rândul, prin rotație. Mâine vine rândul Angliei...

KIR
Dacă-l mai apucă... Doar două vorbe: Mida, maladia universală, boala vasculară, face ravagii. Zilnic seceră cam un milion...

HER
Să ne înțelegem: Nu ai noștri, păduchii, mor, ci oamenii.

KIR
Și nu-i clar că dacă mor oamenii și noi, păduchii, kaput?! Toți știți că sunt un păduche de afaceri, cunoscut pe plan mondial, expert în combaterea mijloacelor omenești care urmăresc exterminarea noastră. Să mai amintesc de acele întins teritorii unde...

OBER
Las-că au mai fost molime. Tifosul, ciuma au făcut ravagii în Africa. S-au dus și mulți dintre ai noștri odată cu oamenii. Și, slava Domnului, mai suntem destui!

KIR
Mă obligi să fiu dur. Taci dracului acolo unde ești. Mor milioane de oameni? Mor. Implicit, să nu uitați că mor și păduchii de pe ei, da?

OBER
Ne-ați trădat în război, ne veți trăda și acum...

KIR
Trezește-te, păduche! Pe frontispiciu scrie clar: FÃRÃ POLITICÃ!

HER
Domnul Boss, reprezentantul SUA ne roagă ceva.

BOSS
Am pus în fața fiecărui participant câte o cupă de sânge de sugar, sterilizat, slab alcoolizat. E cazul să închinăm pentru că am avut puterea și mijloacele să vă aduc la acest Congres și pentru ceea ce vrem să facem.

SIR
Reprezentantul britanic. N-am secrete. Sunt Sir și vă garantez că avem în față o delicateță în aceste zile de concentrate, prefabricate și băuturi trucate...

BOSS
E ultrasigilat, garantat...

KIR
(Gustă, mustăcește a plăcere)
Mmmm, excelent, ca tot ce se realizează la voi...

SIR
Tradiția familiei mele...

PRINÞ
Fostul suveran britanic și popoarele părăsite sub ciuma roșie au primit de la frații americani, în ultimii 40 de ani tot numai garanții...

PÃDUCHE DE PÃDUCHE
(Va fi prescurtat P de P)
De, din numele meu este particulă nobiliară. Cică sunt și viconte. Am moșii și vicii. Multe. Am și doi regi printre strămoși. Nițel cam meschin, cartofor, gagicar și ciubucar. Mai am chef și putere de amor, așa că n-am chef să mor. A fost tratat și antirabic?

SIR
(Hohotind)
Amice, boala asta nu ne privește.

PRINÞ
E prima prospătură care mi se servește în vestita voastră lume liberă. Simt că vomit de atâta sânge comercial!

NOBEL
Și eu sunt fost baron. Propun să trecem peste acest moment sanguin plăcut și să-mi permiteți să vă amintesc un mare, un teribil adevăr...

HER
Discursurile de curtoazie le vom ține la sfârșit...

NOBEL
Vă rog! Nu uitați că printre păduchii urcați pe picioarele lui Noe, deci salvați de Creator, am fost și noi. Cred că Domnul va avea grijă și de data aceasta de noi. Celor care n-au uitat credința...

P de P
Cui i-e scris să moară...

KIR
Atunci au fost pedepsiți oamenii. Poate și acum se pregătește un alt sfârșit de lume, dar dacă dispar oamenii, înțelegeți că și noi... Mai clar și la subiect: Ați fost convocați pentru că s-a întrezărit o posibilitate de salvare. V-o aducem la cunoștință și nu ne rămâne decât să decidem. Prin eforturi personale și nu numai, în sală este prezent Marele savant, care a luat Premiul Nobel...

NOBEL
Eu n-am dat nici un premiu nimănui.

HER
Amice, este vorba de un alt Nobel, scandinav.

NOBEL
Aha! Și el este tot nobil? A fost pe tron?

(În sală se râde copios)

HER
Vă rog să încetați. Dau cuvântul marelui Savant.

BOSS
Încă nu. Nu vreau ca moșulică ăsta pesimist să mă întristeze. Zic că este cazul să vedem ce putem face noi, afaceriștii, finanțiștii, capetele cele mai practice. Voiam să mă prezint mai înainte. Observați, sunt cel mai voinic păduche din sală pentru că am adunat și depozitat cea mai mare rezervă de sânge strategic din lume. Ce mai, valută forte, pentru noi. Reprezint aici pe toți cei care au conștiința existenței lor ca păduchi. Eu ar trebui să conduc dezbaterile, recunosc însă că problema e prea gravă ca să mai stăm de orgolii...

HER
Noi, germanii, suntem președinți de vreo sută de ani....

BOSS
Știm. Și am mai constatat că „moștenirile” se mai schimbă.

HER
Pricep. Vreți alegeri? Facem alegeri! Dar democratic și prin vot uninominal. După ce lămurim ce avem de făcut, acum când ni se apropie sfârșitul, așa că acum stai naibii unde ești.

VOCI
Jos cu fascismul păduchesc! Huoo!

HER
Informez sala că-i putem evacua pe turbulenți. Ori vi s-a urcat sângele american la cap?

OBER
N-o s-o faceți pentru că ne presează realitatea. Propun să respectăm democrația.

KIR
Dăm cuvântul Marelui Savant. Trebuie să știm ce face, mai clar ce mai putem face... Încotro...

PRINÞ
Quo Vadis, varianta Păduchimea nobilă!

BOSS
Cred că mai întâi ar trebui să vorbim despre antideparazitările care ne absorb atâtea fonduri și de faptul că suntem pe cale să fim decimați.

KIR
Dar ești enervat, yankeule! De ce crezi că l-am adus pe Marele Savant?

BOSS
Ia vezi, grecoteiule, că mă enervezi. Poate că sala nu știe că mi-ai vândut dreptul tău de VETO?

OBER
Ha, ha, haa. Te-a păcălit, pezevenghiul! Acest drept se poate folosi numai la CONGRESELE ORDINARE! Ori acesta este EXTRA, da?

BOSS
Titlul tău de noblețe de unde-l ai?

OBER
De la strămoșii care și-au sacrificat viața pentru noi, ca să vă conducem. Eu am sânge albastru tocmai pentru că trebuie să conduc lumea, am această știință...

BOSS
Care știință te-a fugărit prin Mozambic, Asia și te-a lăsat cam golaș, ca să nu zic cerșetor în Argentina. Rahat pe așchie cu sângele vostru albastru! Află că am studiat „istoria” familiilor voastre de albăstriți care sunteți prezenți în această sală. Niște nulități, mediocrități corcite.

HER
(Vizibil enervat că nu se poate impune. Îi tremură vocea)
Onor juriu, pe care n-am mai considerat nevoie să-l prezint, fiindcă-i moștenit de un sfert de secol și onorată adunare, propun să păstrăm un minut de reculegere pentru că se pare că RAÞIUNEA cu care ne lăudăm a decedat. Rog pe onoratul și distinsul coleg american să fie nițel realist. Am tot încercat să spun. O repet, strig, țip: Avem o chestiune FOAARTEE GRAVÃÃ de discutat aici și acum. SUPRAVIEÞUIREA noastră! Vă rog să lăsați nimicnicia legată de noblețea unor Icși și Igreci! Vom face sute de congrese pe tema aceasta. Dacă ...Problema e...

NOBEL
DACÃ S-AR MAI PUTEA SERVI ÎNCÃ O CUPÃ DE AMBROZIE, Made in SUA...

BOSS
Văd că voi aveți probleme...

HER
Noi, păduchimea terestră avem probleme, mister Boss!

BOSS
Ar trebui în și cu clar următoarele; 1: Sunteți aici pentru că EU am suportat cheltuielile cu transportul. Tot EU cred că vă pot spune ce și cum să rezolvăm această situație de criză aparentă. Ca să fiu mai clar, vă informez că tot Eu sunt cel care va decide. O primă propunere: Există o măsură ANTIOMENEASCÃ PRACTICÃ? Sau căutăm o contramăsură pentru cea ANTIPÃSUCHEASCÃ luată de oameni? Scurt și la obiect!

PAN
Ca nobil polonez...

BOSS
Da’ mai dați-o dracului cu titlurile astea ale voastre! Ia zi, ploponezule, ai ceva de spus?

PAN
Vă sunt îndatorat de plimbare, dar chestiunea e...

PRINÞUL
(Din sală, strigând)
Transfugule! Expatriatule !Acum te dai cu unchiul Sam?

PREZENTATORUL
S-a șters o bucată de bandă sau în sală s-a făcut liniște.

SIR
Domnule Boss, putem vorbi liber, deschis?

BOSS
Da.

SIR
Mai ales că vorbim aceeași limbă. S-ar putea să fim și rubedenii. Consider că ne putem înțelege fără jigniri.

PAN
În anul 1200, când primul strămoș al meu era atestat, se pare că al tău, Bossule era ocnaș, ei?

BOSS
Exact. Am știință că unul dintre stră-strămoșii mei nu a mai suportat jignirile unei jigodii aristocratice, care-i poftea nevasta. I-a sucit gâtul. Tot un strămoș „atestat” s-a oferit pe post de călău, dar al meu a evadat și așa am ajuns american.

PAN
De, și eu, ca antevorbitorii mei am regi și miniștri între strămoși, așa că nu mă laud. Și eu am...

HER
Știm. Ministru. Pus de noi. Gata.

PAN
De ce m-ați mai pus, dacă n-ați putut opri regimul totalitar să mă dea jos? De ce voi, boșii, ne-ați tot mințit că ne dați ajutor și ne-ați predat Ivaniților?

PRINÞ
Patruj’ de ani v-am tot așteptat... ăăă, salivând ca și vecinii noștri. Am crezut în voi...

PAN
Toată speranța nobilimii poloneze, baltice...

PREZENTATOAREA
Iar urmează o pauză lungă sau o lipsă pe bandă.

PREZENTATORUL
E posibil ca stenograma să fi fost cenzurată...

PRINÞ
Permiteți!
(Se aude linciurind)
Ce marfă,domnule,ce gust...

BOSS
Revenid la problemele noastre...

PRINÞ
Care? Cele din Atlantic, Pacific? Vietnamul v-a cam terfelit fesul. Cu arabii cum stați?

BOSS
Normal. Vrem păduchii lor pe post de experiment...

PAN
De ce i-ați înarmat pe evrei să se bată cu palestinienii?... Știm că vă experimentați armele, dar arabii nu-s Ivani. Divide et impera, Ivane ia ce-ți pică, Pane rabdă...
BOSS
Ce să-ți fac dacă ești Pișpirică? Tu ce ai fi făcut în locul nostru?

PAN
Aș fi mutat vârful carandașului spre Canada, spre cei cu ochii oblici...

BOSS
Uiți că am luat ce ne-a picat din Coreea, Vietnam, China?

HER
Hai, gata, voi prinți detronați, prea v-ați deprins să lătrați .Nu v-am permis plecarea cu trenuri strategice, în timp ce alții și-au lăsat acasă până și dantura de aur, n-ați primit mijloace de trai, case, mașini? ...Rente și ...ia să nu ne supărați, că vi le tăiem. Clarr?

PRINÞ
Clarr. Scuzați... noi tot timpul am dorit să vă ajutăm cu experiența milenară în a conduce...

KIR
Care experiență v-a făcut cerșetori pe la curțile altor țări.

PAN
La care situație v-ați dat și voi acordul...
HER
Revin și insist: Pentru altceva ne-am adunat aici! Vreți să supraviețuim sau să ne sinucidem conștient?
KIR
Să nu mai punem punctul pe i, de la Ivan, nici pe P, de la...

PRINÞ
Sunteți vulgar, dragul meu cumnat prin mez-alianță.

HER
Vin cu o soluție balcanică, musiu: Vrei să preiei conducerea lucrărilor?

PRINÞ
Ferita Sfântul! Dar țin să menționez că și cu dumneata suntem veri dinspre tată, că din partea mamei, de acolo sângele e mai albastru...

BOSS
Gata, azuriilor! Până când mama celui cu coarne vă tot...

PAN
Protestez! Insinuarea diavolească nu e...

SIR
Nici nobilă, nici ortodoxă..
ȘEIC
Scuze. Mi s-a acrit de fumurile europeano - americănești. A venit, cred, vremea să mai suportați și urletele arabe. De ce uitați că suntem a patra națiune din lume? De ce noi nu avem nici un loc în Consiliul de conducere, că, slava Domnului, suntem atestați cu mult înaintea voastră.

SIR
Pentru că noi, europenii v-am scos din canibalism, din grote și ciulinii unde vă pășteați cămilele, v-am descoperit petrolul, pentru că Alahul vostru...

ȘEICUL
Am învățat la școlile voastre, o recunosc, așa că voi protesta democratic, dar ferm. Și mă simt obligat să vă reamintesc unde sunteți. Pe o insulă arabă. E proprietatea emiratului meu. Garda care vă protejează este supravegheată de soldații mei.

BOSS
Pe care i-am dotat cu arme americane. Și sunt conduși de instructori formați de noi.

ȘEIC
Știu, dar să nu uitați că și ei sunt tot arabi.

SIR
Tocmai că voiam să lămurim câteva mici probleme legate de arabi....

ȘEIC
Micii ăștia or să vă cam stea în gât...

PAN
Cazuri tipice: Noi am vrut să scăpăm de Ivani, voi de anglicani și ați dat peste americani.

NOBEL
Despre noi ce să vă spun?

PRINÞ
Ho, că nici timpul vostru nu-i pierdut. Cu globalizarea asta...

HER
Pentru numele lui Dumnezeu, lăsați rufele murdare ale politicii să se mai zvânte. Pricepeți naibii odată că de când ne tot bălăcim în vorbe și sânge sterilizat în lume au murit milioane de oameni și implicit noi, păduchii, suntem supuși morții prin inaniție. Chestiunea trebuie ERADICATÃ!

NEMEȘ
(Surd)
Ha? De care epocă-i vorba? Cine-i remaiată?

KIR
(Þipând)
E-ra-di-cată! Lă-muuu-rită!

NEMEȘ
Cine a muritără?

P.D.
(Prescurtare de la Păduche democratic)
Eu sunt reprezentantul clasei de mijloc. N-am sânge nici albastru ,nici bleo. Noi vă facem, păzim și înmulțim banii, alias sângele strategic. Mi s-a spus că vin la un Congres democratic, dar i-am auzit numai pe foștii care se vaicără. Sunt finanțist și am venit să pun la bătaie averea...

HER
Dar tot noi trebuie să hotărâm. Încă suntem în frunte.

P.D.
Poate n-ați uitat o vorbă omenească, unde se spune de cei ca voi că ieșiți în funte ca....

BOSS
Te înșeli amice. Am invitat și păduchele Negru, Oceanic, Sud-American, Galben și vă mai promit niște surprize.

P.D.
Făcute de dragul reclamei și cu caracter filantropic, cunoaștem.

HER
Ce caută intrigantul acesta aici? Cine l-a adus?

BOSS
Eu. O să-mi permit să preiau conducerea. Vorbeam de eradicare, asanare. Cuvintele ascund intenția criminală a oamenilor de a scăpa de noi, de a ne extermina... Problema cea mai stringentă este că și ei, oamenii, la rândul lor, sunt amenințați cu exterminarea. Maladia Mida face ravagii. Nenorociții nici nu știu cât bine le facem: Că sugându-le sângele ei își păstrează condiția fizică. Dându-le microbii de tifos le lai rărim rândurile celor anemici. Este meritul nostru că numărul obezilor scade cu 17%, dar ei habar nu au de acestea. Pe mine dacă m-ar suge o duzină de purici, zău că i-aș plăti.... Noi suntem văzuți ca paraziți! Auziți prostie: Noi sugem sângele poporului! Da, sugem, și o s-o mai facem! Ha.

PÃSUCHELE SAVANT
(prescurtat P. SAV.)
Se pare că noi suntem mesagerii Midei...

SIR
Vrei să sugerezi că Noi suntem cauza pieirii noastre?

P. SAV
Exact.

PÃDUCHELE CONTE
(prescurtat P.CONTE)
Cine-i mumia asta ?

KIR
Este Președintele Academiei Oceanice, membru plin al tuturor Academiilor păduchești și puricești, de origine carpatină. Își mai zice și Păduche romanesc.

P. SAV.
(TON ironic)
Etimologic vorbind, sunt 60% latin, 20%slav, restul pecenego-roxolano-iapigo-avaro-turco-germano-francez...

VOCI
Fără politică! Fără strămoși! Fără vorbe!

P. SAV.
Fără vorbe încă nu se poate. Cred că după cei zece ani de gulag sovietic am dreptul să vorbesc. Mai adăugați trei de Pitești românesc, doi de Gherla.

PAN
Vezi, Boss ce ne-ai dat odată cu Ivanii?

P. SAV.
Am ajuns în „lumea liberă”, dar pentru mine n-a prea curs miere...

PRINÞ
Vedeți ce exemplare răsar pe mioriticele mele moșii? Ce iese din sorgintea mea regească?

P. SAV.
Parcă te știam de teuton. Te renegi?

PRINÞ
Nu. Voiam să subliniez că supușii mei, priviți ce am putut da ca regent, ce...

BOSS
Ai ceva de spus, concret...

P.N.
(Păduchele negru).
N-ar trebui să ascultați și problemele noastre?

P.D.
Democratic, da. Cinci minute pentru fiecare.

HER
Am stabilit să le formulați în scris. Concret, care-s?

P.N.
Contam pe o jumătate de oră. Am trei probleme. Prima: Este vorba de casta acelor păduchi negri care au studiat în alte țări, care întorși fac jocul comuniștilor sau yankeilor sau...

P. SAV.
La voi mor oamenii de Mida?

P.N.
Oamenii mor și vor mai muri, dar noi, păduchii cei cu studii în China.... Ho, tac, dar oamenii, la noi, mor pentru că-s cutremure, secetă și se decimează pentru că fiecare trib are un păduche cu carte venit din altă țară, care vrea să ne domine.

SIR
V-am trimis ajutoare păducheo-puricane. Unde-s?

P.N.
Tocmai aici s-a greșit. Puricii fiind mai „săritori” au apucat aproape totul și s-au refugiat acolo unde se poate trăi. Cred că cea mai bună propunere este să salvați omenirea distrugând Mida. Așa văd eu posibila noastră supraviețuire.

P. SAV
(Aplaudă de unul singur)
Excelent. Bravo. Ești un geniu cu părul creț.

P:N:
Pardon: Care trăiesc acolo.
P. SAV.
Dumneata ai pus punctul pe i. Aici este miezul chestiunii.

BOSS
De acord. Sistăm orice intervenție până ce stimatul nostru Păduche Savant nu ne expune punctul domniei sale.

P.S.A.
(Păduchele sud-american)
Ne-ați dat dreptul la cinci minute, la nici trei ni l-ați luat. Ca Păduche sud-american, reprezentantul atâtor țări subdezvoltate, cred că ar trebui să fiu măcar ascultat.

HER
N-auzi, amigo, că chestiunea este atât de gravă că TREBUIE să renunțăm și la cele cinci minute?
P:.J.
(Păduchele japonez)
Japonia ocupă unul dintre primele locuri din economia lumii. Credeți că nu are nimic de spus?

P.R.G.
(Păduchele rasei galbene)
Aș putea să mă consider păduche asiatic. Avem două situații, legate de sistemul de guvernare, capitalist și comunist. Fiecare are alte probleme, dar Mida e singura principală acum.

VOCI
Cunoaștem! Știm !

PO
(Prescurtare pentru Păduchele oceanic)
Și la noi avem o situație...

VOCI
Cunoaștem! Știm!

PO
Dar lăsați-mă să vorbesc!

VOCI
Cunoaștem! Știm!

PO
Idem! Idem!

NEMEȘ
(Sare în picioare)
Vedeți? De cum au ajuns ungurii în Oceania, băștinașii nobili au învățat ungurește-Igen, nu? Să vii să te țuc!

PRINÞ
Mănânci conserve. Să-ți schimbi aparatul acustic.

PAN
Ești rău vere prin alianță feminină. Lasă-l să se simtă fericit în sfânta lui senilitate.

PRINÞ
Nu mai ține. Nepoții lui sunt gata să extindă teoriile lui Sulzer, Rosler, Kopitar și la Oceania, să afirme că-i de sorginte hunică. Întreabă-l de ce a fost considerat transfug de Patagonia. A declarat oficial că acest colț de lume a fost proprietatea unor străbuni huni.

P.G.
Să mă scuze onorații prinți, pani, barosani sau boss-mani, toți care se laudă cu albăstreala sângelui lor roșu, dar întreb: De ce uită domniile lor că trompa tuturor păduchilor lumii e neagră, că la fiecare ospăț ne lăsăm capătul ei în victima omenească, ca trântorul ce-și pierde acul în victimă...

P. SAV.
Fantastic! Cosmic! Acest simplu adevăr este cea de a doua mare descoperire uitată care ne va salva. Bravoo!

HER
Nu-i poate pune nimeni botniță acestui... acestui...

PJ
Salvarea nu ne poate veni decât de la noi, de la tradițiile noastre...

NOBEL
Că veni vorba: E drept că japonezii au un cult pentru păduchi, vorbeam de oameni. Că le-au ridicat statui. Că ne-au amestecat, încrucișat speciile, că au realizat păduchi ornamentali. Pitici. Micropăduchi și giganți cât omul de mare?

PAN
Boul...

PRINÞ
Degeaba, că tot nu te aude.
(Strigă la urechea lui)
Sunt din plastic, domnia-voastră.

PJ.
Avem și păduchi vegetali, care se hrănesc cu frunze.

OBER
Avem și noi din ăștia, numai că sunt considerați o calamitate naturală.

P. SAV.
Parcă noi ce suntem pentru oameni?

PJ
O secundă. Vreau să ridic o problemă de interes global. Știți unde au ajuns dușmanii noștri, oamenii? Interesează pe Onoratul Congres ultra și la pătrat de importanta descoperire? Știți domniile-voastre că s-a finalizat un aparat care emit unde speciale, ucigătoare numai pentru noi? Toți boșii miliardari l-au și comandat. Se pare că nu peste mult timp nu va mai fi picior de-al nostru în marile hoteluri, la birourile lor somptuoase.

P. SAV.
Nu-i bai, ar spune domnul Nemeș. S-a constatat că acolo unde funcționează astfel de aparate scade randamentul intelectual...

BOSS
(Îl zguduie pe Păduchele Savant)
Bă, de ce nu m-ai informat și pe mine, nevolnicule! Te făceam om cu jumătate din banii dați!

P. SAV.
De ce, acum sunt? Sau tu crezi că asta-i mare lucru? Nu cumva ai început și tu să ai tot mai dese momente de inhibiție prin diferențiere? Apelezi mai des la memoria calculatorului când lucrezi?

BOSS
Fire’ați ai dracu’ cu știința voastră! Vorbește clar că mă enervez și dau ordin să vă congeleze pe toți....

P. SAV.
Ar fi o soluție de salvare pentru noi.

VAN de
Tocmai că voiam să aduc la cunoștință un fenomen care mă îngrozește: În Þările Baltice și cele Scandinave B.B.T. -ul a început să facă ravagii. Reclamele ne tâmpesc pur și simplu vorbind despre miraculoasa putere de...

BOSS
Consultanții mei financiari zic de un preț care nu se merită.

P. SAV.
Iar puterea de acțiune este limitată pentru câțiva metri pătrați, așa că....

NEMEȘ
Bă, tu chiar pe toate le știi?

P. SAV.
Ce să-i faci. Nu toți au sânge de ani o mie.

NEMEȘ
Se vede că ești păduche valah din izmene, dar nu uita că v-am călărit un mileniu.

P. SAV.
Uiți, nene, că ați apucat numai o cincime de teritoriu și ca să ne țineți v-ați făcut, la rândul vostru slugi la „drăguțul” de împărat.

PRINÞ
Bravo, vasalule! Mi spune-i că și BTT-ul tot un supus de-al meu, conațional carpatin, l-a descoperit.

NEMEȘ
Ba a fost tot vasal de-al nostru. Și este pentru încă o mie de ani, că rușii n-or fi ei nemuritori și amicii noștri politici, nu-i așa mister BOSS, ne vor ajuta să ne reluăm vechile teritorii. Nu-i așa, Her?

PRINÞ
Roata istoriei și-a spus cuvântul. Singurul lucru bun pe care l-a făcut Ivan a fost că v-a pus botniță...

KIR
Iar deraiați, fir’ați să fiți de frați balcanizați!

P. SAV.
Ascultă, fanariotule!

NEMEȘ
Pe noi ne-o fi pus cu botul pe labe, dar pe voi v-a închis în Jilave și Gherlave...

P.D.
Poate ar trebui să spun că elvețian fiind, neutru deci, am constatat că și fasciștii și comuniștii sunt extremiști, că ambele doctrine vor fi condamnate de istorie.

HER
Just! Elveția s-a dovedit un partener loial.

ȘEICUL
Poate pentru voi, că nouă ne-a cam mâncat niște tone de valută.

NEMEȘ
Stați, stați, stația așa. Uite că mi-am amintit: Voiam să-i întreb pe careva dintre bancheri: Casa Regală maghiară mai are ceva rezerve din tezaur? Aud?

PRINÞ
M-am interesat eu, că aveți cam multe datorii. Cam bate vântul, Nemeșe!

NEMEȘ
(Mieros către PD)
Tu câte bănci ai?

P.D.
Vreo șapte-opt.

NEMEȘ
(Fluierând admirativ)
O, oo! E ceva. Halal democrație!

P.D.
Halal-halală. Am două bănci de lemn, pe aleea dinspre răsărit, una de ciment, pe cea dinspre sud...

PRINÞ
Trageți-i careva aparatul. Nu vedeți că-i „păduche”. Ce mai caută aici cu marii potentați.

KIR
Din nefericire mai este vicepreședinte pe viață. Și-i nobil.

P.CONTE
Ar cam trebui să revizuim Statutul. Cei scăpătați...

KIR
Așa ramolit cum pare, dar ți-a cam tras o țeapă, galicule, nu?

O VOCE IMPERSONALÃ
Vă rog să vă ridicați! Se cântă Internaționala. Își anunță intrarea Păduchele Comunist.

P.C.R.
Am onoarea să mă reprezint., domnilor. Sunt P.C.R., adică reprezentantul Partidului Comunist Român.

VOCI
Ãăă! ...iii! ...ooo!...aaa! ...uuu... Hiuo, huou, hooo!

P.C.R.
Regret, dar încă nu am învățat limba asta vocalică și am mari dificultăți cu cea de lemn, pe care iubitul nostru conducător ne-o impune. Þin să vă informez că sunt singurul reprezentant de după vestita Cortină de Fier care a putut sări peste Zidul Berlinului, mai periculos ca vestitul zid chinezesc. Că-i reprezint pe toți membrii Lagărului Socialist. Faptul că am fost lăsat să vin trebuie să vă confirme că la noi, în România, democrația nu-i numai teorie. O și aplicăm.

VOCI
Vooi?! Cum așa? Păi noi am auzit...

P.C.R.
Hai că n-avem vreme de pierdut. Voi, capitaliștii, Lătrați că am făcut industrializarea și cooperativizarea. E democratic să dețină câțiva și să muncească mii și mii? Nu spune și în Biblie că să se ia de la cel care are și să e dea la cel care n-are?

HER
Hop, hop și nițel pe loc. Voi vorbiți teoretic despre drepturi. Omul simplu, el, ce drepturi are?
Dă-mi măcar unul și mă închin.

P.C.R.
Dreptul de a muri. Nu suntem egali în fața morții. De a trăi. De a crede în ceva. Noi CREDEM în COMUNISM.

OBER
Totalitaristule!

P.C.R.
Scurt și la obiect. Cine pune TOTUL la un loc este totalitarist. Dacă averea este a tuturor, este tot totalitarism? Vă informez că nu există PÃDUCHE TOTALITAR! Dar că există PÃDUCHI PROLETARI. Cu milioanele, dacă nu chiar miliarde. Mai avem și PÃDUCHELE ALIAT: ÞÃRANUL SÃRAC. Plus PÃDUCHELE INTELECTUAL, cel atașat de clasa muncitoare. EI? Apropo: Ați văzut păduchi la cei bogați? NU. Deeci bogătașii cu sânge albastru sunt dușmanii noștri. Și ai voștri.

VOCI
Just! Ba nu! Ba da!

P.C.R.
Concluzionând: În orice sistem PÃDUCHELEA tot păduche rămâne. Omul tot paraziți ne vor numi, indiferent de pigmentul pielii și titluri și valută.

P. SAV.
Just! Bravo.

VOCI
HUO! Vândutule!

BOSS
Propaganda voastră oficială afirmă că păduchele comunist a fost eradicat...

P.C.R.
Propaganda americană, a celui mai „democratic” stat de pe mapamond nu anunță același lucru. Cuum? La voi, care sunteți cu două secole mai dezvoltați tehnic și economic decât cei din Lagărul socialist mai sunt PÃDUCHI? CRED că tu EȘTI UNICUL REPREZENTANT, nu? Cine vrea să se convingă dacă mai există păduchi comuniști poate să mă pipăie. Vorbesc, mă auziți? Mă vedeți, nu?

SIR
E de mirare că ai supraviețuit.

P.C.R.
Un păduche mort nu vorbește.

OBER
Știrile oficiale...

VANde
E adevărat că sunteți alfabetizați cu toții?

P.C.R.
Din fericire, da. Toți păduchii cu origine socială sănătoasă, fie muncitori, țărani, intelectuali, știu carte, sunt alfabetizați.

BOSS
Credeam că intelectualii voștri sunt analfabeți.

P. SAV.
Eu sunt un nefericit exemplu, domnule.

PRINÞ
Să înțeleg că știți să și socotiți?

P.CR.
Cum vă explicați de reușim să altoim cifrele cu realizările cincinalelor în patru ani și jumătate? Permiteți să afirm că avem analfabeți cu carte care ...aveți un exemplu prin tovarășul Păduche savant de renume mondial.

KIR
Apropo, savanta voastră de același renume știe să scrie?

P:C:R:
Dacă vrei să-ți semneze o condamnare la Canal, la minele de uraniu, la Gherla, știe.

PRINÞ
Băi, păudche proletar, eu am diplome cazone, eu sunt Membru Honoris Cauza...

P.C.R.
Și iubiții noștri conducători sunt... Ei au dormit în biroul ovar, matale, nu.

PRINÞ
Oval, analfabetule!

P:C:R:
Așa scria la Vocea Europa liberă și la cea a Americii.

PRINÞ
Ei glumeau, bă.

P.C.R.
Așa o fi, că noi nu prea știm de glumă.

PRINÞ
(Nedumerit)
Văd c-o rupi bine englezește... Mai aveți cunoscători...

P.C.R.
Altețea-Voastră, aflați că fiecare rom-mân știe trei limbi, cea maternă, rusa și cea a vecinilor, puteți să-l consultați pe domnul Nemeș.

KIR
Se zvonește că trăiți în rezervații, ca indienii din America. Acele cutii de beton...

P.C.R.
Noi numim blocurile păduchelnițe. Intră aici și dormitoarele de pe marile șantiere, și căminele de tot felul...

PRINÞ
Dar țăranii, credincioșii mei supuși, ei ce mai fac?

P.C.R.
Parcă le spuneați mămăligari. Acum nici mămăligă nu mai mănâncă. Au pâine pe cartelă, câți au. De fapt nici nu mai vorbim de țărani. S-au transformat în lucrători agricoli. Tot ce sare de 14 ani e școlarizat și trimis la oraș, așa că doar proștii din creierii munților mai pot fi considerați încă țărani. Dar nici ei nu mai cred în rege, că s-au șmecherit, s-au îmbogățit...

PAN
Dar filmele pe care le vedem...

P.C.R.
Filmele-s făcute la comanda noastră sau a voastră, nu? Vedem deci ceea ce comandăm. Rulează la noi un film cu un nobil polonez care are păduchi și se scarpină cu o gheruță pe sub perucă.

PAN
E film istoric

P.C.R.
Hai să nu mai facem istorii, trăim cea mai cruntă istorie. Am fost trimis ca să aflu direct, de la sursă ce puneți la cale. Apropo. Am delegație. Cui dau să-mi deconteze biletele de avion, diurna cum o aveți? Cu cine iau legătura pentru cazare? În altă ordine de idei, voi, avansații, capitaliști reacționari, imperialiștilor, care e procentul mortalității de Mida? Faptul că am fost trimis aici, cred că vă spune în ce situație dramatică suntem. Alt apropo, către marele Boss. Mi s-a spus că Securitatea noastră ți l-a predat viu și nițel șifonat pe marele Savant, dar n-a primit recompensa promisă. Mi s-a dat procură...

BOSS
Dacă trăim, mai vedem. Hai, bătrâne, dă drumul la clanță. Ai auzit, am dat un aconto gras și mai am de dat, e vreo speranță? Iar tu, comunistule, să mă cauți, se pare că mai putem face bussinesuri...

HER
Păduchele comunist a spus ce a avut de spus, avem secrete, așa că-l rog să părăsească lucrările ultrasecrete ale Congresului.

BOSS
Te înșeli,amice. Dacă nu era delegatul de față nu mai putea fi nici Marele Savant, nici adunătura nostră n-ar mai fi avut loc. Pe bune, momentan ar trebui să recunoaștem că el e salvatorul nostru.

KIR.
Și cum să i ne adresăm ? Salvator, sună cam pompos.

P.D.
Aplicăm formula universală: Cetățene.

P.C.R.
Eu o refuz. La noi se folosește numai pentru transfugi, pentru cei care și-au pierdut drepturile politice, iar eu am riscat venind aci, tocmai ca să mi le câștig. Revin: Situația este cu mult mai serioasă și gravă decât suntem nevoiți s-o recunoaștem oficial. Murim, fraților!

NEMEȘ
Eu unu nu cred că cei cu sânge albastru sunt atacați de Mida. Cum am rezistat o mie de ani...

PRINÞ
Fosta-i lele!

SIR
Nu tocmai. Am avut grijă se ne construim buncăre că mai avem destule colonii nedeclarate oficial. Problema se pune deci pentru supușii noștri, repet, noi avem și am moștenit vocația de conducători...

P.N.
Sunt oripilat să aflu că numai la voi vă e gândul. Numai că ați făcut greșeala de a ne oferi Oxfordurile și Sorbonele voastre, așa că egalitatea declarată teroretică noi o vom aplica și ân practică.

P.G.
De aceea împăratul chinez a hotărât să devină muncitor. Aceasta-i adevărată democrație, domnilor! Sfârșitul vostru este foarte aproape.

SIR
Eroare, stimați tovarăși. Suntem prea vechi pe arena istoriei, ca să nu ne păstrăm totdeauna câte un as ascuns în mâneca politicianistă.

KIR
Cât se vor bate arabii cu evreii, eu nu cred că se poate face ceva pe concret.

BOSS
Păi toată această falsă bătălie tot de la noi a pornit. Mai este planificat pentru câteva luni, ai mei confrați și-au cam vândut arsenalul militar depășit.

P.C.R.
Nu știu de ce, dar acum mi se pare că te înșeli dumneata, Bosule. Frații mei blonzi din balalaică și votcă, plus cei gălbiori, din trestie de orez au fabricat niște bomboane explozibile nu prea cuminți. Și ele zbârnâie în cutiile lor...

BOSS
Tot naivi ați rămas. Noi, prin așa numitul spionaj economic am vândut pe bani grei procedee de fabricație zise ultra tehniciste la pătrat, dar care au fost testate și s-au dovedit neeficiente. Mai clar ei au doar etichete de arme noi, noi avem mecanismul.

P.C.R. și P.G.
Dracu să vă ia!

BOSS
Asta-i treaba lui. Hai savante, dă-i drumul!

P. SAV.
Sintetizând, nu undele, nu substanțele chimice, nici microbii sunt cauzele măcelului la care asistăm aparent neputincioși.

ȘEICUL
Pun la bătaie jumătate din rezerva de petrol din statul meu pentru o soluție rezonabilă.
BOSS
E fleac față de ce pot da numai eu, ca să nu mai vorbim de conaționali. Problema nu-i cine plătește, că de plătit vom plăti, iar de profit, nu-i cazul să amintim, ci să găsim soluția.

HER
Repet: Situația e așa de gravă încât ar trebui să ne asigurăm că măcar noi vom supraviețui...

P.C.R.
Mare Savant, cum stăm?

NEMEȘ
Chiar, mi-am amintit că mai voiam să știu: Ciuma roșie e mai gravă ...NU, nu! Ciuma roșie omenească de ce s-a întins și la nația puricească?

(Se aud trompete. Pași grei. Vorbe,tobe. În sală intră Rajahul cu suită, călare pe un elefant.)

RAJAH
India vă salută! Continuați. Între timp am avut posibilitatea să aud și să studiez stenograma cu luările de cuvânt. Vin și cu o propunere: Lăsați oamenii să moară. Așa vom scăpa și de toți păduchii lumii, majoritatea contaminați, alienați, nevropați, alterați de bine sau rău-facerile civilizației. Ne vom reproduce doar noi, cei atestați și nobilați. Am venit să întreb cum putem importa Mida asta că și așa sunt prea mulți oameni și corolarul lor-păduchii. Vrem să ne mai rărim, să răsuflăm cumva mai ușurați...

SIR
Primim omagiile foștilor noștri supuși, deveniți liberi prin generozitatea Majestății noastre Imperiale și-i informăm că am avut NOI grijă ca Mida să ajungă și la ei. Numărul victimelor zilnice se ridică la aproximativ un milion de oameni, dar confrații noștri, purecii, încă rezistă.

P.C.R.
Am primit un comunicat prin telemobil de la Comitetul CAER, care s-a autoconvocat de urgență. Mă împuternicesc să tratez pentru orice tratat favorabil supraviețuirii raselor puricești de orice naționalitate și indiferent de convingerile politice sau religioase.

BOSS
Asta înseamnă să dărâmăm Cortina de Fier. Să punem capăt Războiului rece. Vreți un război mai Cald...?

VAN de
Al naibii și voi. Cum simțiți că-i groasă, gata, renunțați. NU! Dacă-i să crăpăm, să crăpați VOI mai întâi.

P.C.R.
Iar trebuie să dau cărțile pe față. Credeam că aveți cunoștință că tot lagărul nostru se clatină. ...că Revoluții de catifea sau chiar de sânge sunt minuțios pregătite, că se așteaptă NUMAI un semnal de acceptare și cooperare din partea voastră. Solidaritatea din Polonia s-a extins în toată Europa comunistă. Trei încercări de revoltă au fost înăbușite în sânge, de aceea a patra e pregătită cu mai mare atenție.

BOSS
Ho, cred că nu toți aici de față trebuie să știe ce am plănuit numai câțiva.

P.C.R.
Este. Tăvălugul e pornit. Domnii Her și Sir s-au păstrat în espectativă, iar MAJESTÃÞILE LOR Suveranii au ajuns așa de sceptici că nici acum nu cred... Și, la peste șapte-opt decenii ale lor cred că sunt de înțeles. Au mâinile prea vlăguite ca să mai poată ține bine soarta țărilor unde au domnit. Unde le sunt progeniturile?

ȘEIC
Le-au spulberat pe la Casele de plăceri. Să vină să le dăm port-altoi...

NEMEȘ
Se zice Cazinouri, stăpân de cămile...

PRINÞ
Zic să nu tragem de timp, ci de o concluzie!

P. SAV.
Genial nu-i să descoperi ceva nou, ci să faci cunoscut ceea ce vede. Simte tot omul, dar nu știe de asta, nu s-a gândit că se poate și așa. Ho, nu vă impacientați, trec la chestiunea arzătoare a zilei: Se știe că de fiecare dată când ne hrănim apelăm la trompă. O introducem în epiderma omenească, dar după ce ne-am făcut plinul trebuie să ne rupem o părticică din noi, MAI CLAR să lăsăm acolo VÂRFUL EI. .Am descoperit că aceste bucățele obscure din noi, pe care le ignoram, odată ajunse în sângele omului, în contact cu niște bacili pe care nu-i definesc devin CUIBURI PENTRU FECUNDAREA MICROBILOR DE MIDA. Ele ucid oamenii ne ucid și pe noi...

BOSS
Să ne hrănim artificial!

P. SAV
Așa ar trebui. Aceste rămășițe poartă microbul în om, căci ele se adună în cheaguri, fac adevărate crescătorii și provoacă maladie vasculară, pe românește dopuri, care împiedică sau opresc circulația sângelui... Tot în aceste cheaguri, după cum am spus își află cele mai bune condiții de existență microbul Mida.

PAN
Haida-de!

PRINÞ
Adică noi suntem cauza propriei noastre asasinări?

P.SAV
Exact.

NEMEȘ
Consider că aceste afirmații...

BOSS
Vorbește mai departe savantule, că pe ăștia i-am scos din priză.

P. SAV
De cinci ani savanții lumii caută antidotul Midei. Eu, adică noi, l-am găsit.

VOCI
Ura! Ura!

HER
Și ni-l puteți comunica?

P. SAV
De aceea am venit aici.

KIR
Atunci vorbește odată, păduche atoateștiutor!

P. SAV
(rar)
Antidotul suntem noi!

OBER
Am înțeles că NOI am găsit antidotul. Că el este în noi. Cum așa, că nu înțeleg.

P. SAV
Trupurile noastre, ucise și preparate într-un anumit fel, devin medicamentul care vindecă de Mida.

VOCI
Aaa! ...Ooo!... Huoo!...

PRINÞ
Adică să ne SACRIFICÃM noi ca să scape oamenii?

P. SAV
Exact.

VOCI
Nebunule! Asasinule! Criminalule! La balamuc cu el!


P. SAV.
Din balamuc am fost adus aici. Dacă eu mor, oamenii vor muri și ei, iar voi cum o să mai trăiți?

HER
Știi că ai dreptate?

P.C.R.
Se pare că a venit vremea să vă salvați renumele de „salvator” salvând oamenii cu propriile voastre vieți.

KIR
Oamenii trebuie salvați. Noi nu mai așa ne vom salva.

P. J.
Avem rezerva indiană.

P. SAV
Care dispare cu fiecare minut. Va începe vânătoarea noastră, pricepeți?

PAN
Am găsit soluția: noi ne vom izola, iar restul oamenilor vor face ce vor face cu purecii, cu păduchii ceea ce trebuie, ceea ce va dori Cel de Sus.

PRINÞ
Cel de Sus e drept și n-o să ne lase tocmai pe noi...

P. CONTE
păi nici noi n-o să le spunem nimic confraților noștri.

P. SAV.
Prea târziu! Deja am dat ordin să se scrie cu sânge roșu, de comunist, că un Savant Om a descoperit medicamentul anti-Mida și că un singur păduche viu predat autorităților salvează un om.

P. CONTE
Protestez! E anti-umanisto-păduchesc! Eu am drept de veto din secolul al IV-lea. Mă opun!

P.C.R.
Vă rog, un moment de reculegere. Deja au murit un miliard de oameni! Se transmite muzică de doliu. Atenție, aud un comunicat de o importanță vitală...

BOSS
Și eu o aud. E în engleza noastră, cea americană.

HER
Ba eu îl aud în germana noastră nemțească...

CRAINICUL
Pentru fiecare păduche viu dus la centrele medicale special amenajate în toate localitățile, se oferă un dolar. Nu uitați! Un păduche viu înseamnă un om salvat! Un păduche viu îndeamnă...

PREZENTATORII
Aici banda cu cele înregistrate mai sus a fost ruptă și ceea ce s-a mai păstrat nu se poate citi.

CORTINA















.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!