agonia
romana

v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3055 .



strainul
personale [ Gânduri ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [degeaba ]

2002-03-26  |     | 



...dintr-o data m-am pomenit singur la masa printre straini cu masti familiare. Altcineva juca acum rolul meu, un necunoscut caruia ii pasa de numarul de calorii dintr-o cutie de cola si de procentajul de grasimi saturate dintr-un blid de legume fierte. Mei mult, il interesa chiar si hepatita C a Pamelei Anderson, asigurarea unui tonus muscular de invidiat prin vizite regulate in salile de fitness, comfortul formidabil al papucilor cumparati alaltaieri, vai ce bine iti vin! si cat ma bucur pentru tine! si nu-mi parea deloc rau sau bine, eram indiferent, la fel de nepasator daca vinul de sapte dolari si patruzeci si noua de centi ar fi trebuit folosit pentru gatit, ca deh1 nu se compara cu cel de douazeci si unu de dolari si nouazeci si noua de centi baut aseara, daca sentimentul de culpabilitate care insotea fiecare imbucatura hipercalorica era justificat sau nu, alex, noua ne place sa mancam sanatos si incercam sa eliminam grotescul, scarbosul, penibilul, stingherul si moartea din vietile noastre, noi vrem sa scapam de gramele in plus, de kilogramele in plus, de tonele de obiecte inutile care le infunda zilele ca un colesterol cumparat in rate la reduceri sezoniere, ca iar se apropia pastele si ei nu mai stiau ce sa mai cumpere, dar continua sa decupeze frenetic cupoane colorate ce le promiteau anestezierea acelui sentiment generalizat de vina zamislit de reciprocitatea schimbului de fleacuri, el mi-a luat ceva, acum ar fi frumos sa ii cumpar si eu un cadou, ceva, ca doar asa se cade, asa se cade, asa se cade, o felicitare, un nimic, nu conteaza ca 30,000 de suflete mor zilnic de subnutritie, noi donam bani la saraci si avem eroi de plans si caini de hranit, si teroristi de pedepsit ca doar ne amenintau dreptul fundamental la libertate individuala, la eliberarea de noi insine, prin decantarea creierelor in sucuri halucinogenice, intr-o evadare succinta in afara realitatii inauntrul tubului catodic in fata caruia fermentam vrajiti vizualizand promisiuni usoare, accesibile, rapide, distractive si la indemana tuturor in schimbul loialitatii noastre fata de un brand-name si a celor 99 de centi din coada pretului fara taxe. Nu ma interesa nimic, insa altcineva continua sa imi poarte masca sociala, sa zambeasca politicos in stanga si in dreapta, mai vrea cineva salata? e buna pentru sanatate, sa laude calitatile nutritive ale tofuului si sa le asigure in continuare pe cale doua dudui dolofane ca au o silueta perfecta si sa viseze la familia vazuta deunazi pe plaja, care-si adusese intr-o camioneta tot mobilierul vechi de acasa si caruia ii inaltau acum un rug ruginiu, chiar acolo in buza oceanului pacific.
Strainul se ridica subit de la masa, dar numai dupa cateva momente l-am regasit printre horcaituri si jumatati nedigerate de somon afumat si orez, zarind, pentru o clipa, chipul meu reflectat in apa tulburata a veceului si i-am auzind comentand dispretuitori in sufragerie despre pasiunea mea nesabuita pentru vin si zadarnicie...

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!