agonia
romana

v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3534 .



Romanul adolescentului miop - teatru
personale [ Gânduri ]
scurtă impresie

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [shinetoday ]

2007-11-07  |     | 



După 18 ani, ajung să conștientizez că a trăi într-un oraș mic este echivalentul a fi aproape ignorant.
Astăzi am fost pentru prima dată la teatru. Nu am mai fost până acum nu pentru că nu aș fi vrut, ci pentru că nu au mai fost ocazii.
Revenind asupra a ceea ce conteză, piesa s-a intitulat “Romanul adolescentului miop”, o adaptare realizată de Ion Manoliu, după Mircea Eliade, o punere în scenă a Teatrului Municipal Bacău George Bacovia.
Având o distribuție interesantă (Mircea Eliade- elev: Dumitru Rusu Robert- elev: Bogdan Matei
Dinu- elev: Cristian Todica Pake- elev: Valentin Braniste Marcu- elev: Bogdan Buzdugan Petre- elev: Stefan Alexiu Fanica- elev: Stefan Ionescu Vanciu- prof. Matematica: Luiza Sarivan Directorul liceului: Ion Goranda Prof. de Istorie: Nela Zare Prof. de Muzica: Viorel Baltag Lia - eleva: Anca Bucsa Sonia - eleva: Eliza Noemi Judeu Vagabondul: Sebastian Balan ), s-a dovedit a fi o prezentare a unui Mircea Eliade tânăr, începător, stângaci. Tânărul actor Dumitru Rusu și-a însușit trăirile tânărului ”doctor” și a reușit să aprindă publicul prin interpretarea genială a gesturilor și mimicii la care probabil Eliade a apelat cândva.
Actori trecuți de vârsta primelor iubiri timide au făcut apel la copiii din ei pentru a putea reda acele stări adolescentine pline de patos și necunoscut, descrise de marele prozator în roman.
Unii l-ar putea numi “teatru de provincie”, dar mă îndoiesc de faptul că ar fi mulți cei care să le dea dreptate.
Eu personal, mulțumesc actorilor, de fapt Teatrului G. Bacovia că mi+au înveselit seara, și că mi-au făcut botezul în ceea ce înseamnă teatru. Le sunt recunoscătoare că m-au ținut cu sufletul la gură, că m-au făcut să zâmbesc și îi mulțumesc în special actorului Dumitru Rusu că mi-a prezentat un Eliade demn de imaginația mea.
Voi toți cei care apreciați o carte bună, vă invit să mergeți să vedeți piesa dacă nu ați făcut-o deja.
La sfârșitul acestei seri singurul meu regret rămâne acela că nu știu când voi mai avea ocazia să urmăresc o piesă de teatru în acea sală friguroasă, deloc primitoare și uneori pustie a Casei de Cultură Roman.
Pagini îngălbenite de roman încă apludă.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!