agonia
romana

v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1891 .



mototol
personale [ Gânduri ]
de secunda

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Lara Thompson ]

2008-02-18  |     | 




E al doilea mototol de celuloză pe care-l trîntești în brațele aerului din jurul tău. Stă ca un djin mereu atent la modificările climatice ale sufletului tău... e acolo și privește; primește eșecuri literare, teoreme, date istorice, geografice... și totuși își dorește să nu-l atingă lacrima din colț de pleoapă-umană. E fericit dacă tu nu plîngi. Strîmbi din nas! Încă un ghem de:” Nu am inspirație!”. Nu vei scrie despre Dragobete, nici despre inimile de plastic lipite pe lentilele de contact ale cărămizilor-clădiri; vei ocoli o eventuală discuție despre sacoșa peticită a bătrînei de la piață; nu vei rătăci prin regulile existențiale pe care le încălcăm fără drept de apel... Apeși penița pe albul-solid și sapi după Tine. Dacă te vei găsi, vei reuși să nu mai spargi spațiul cu litere goale... hm... încă un ghem! Îți lași fruntea pe birou... Ce absurdă e lumea din cînd în cînd! Călimara cu cerneală a alunecat printre amintiri, lichidul de noapte oglindește țipetele și injuriile celor doi oameni din autobuz. Era soare, era un ochi de primăvară iar ei își derulau o scurtă reprezentație teatrală. Aveau măști de intelectuali și vasali, cuvinte de poeți analfabeți, costume de salarii-minim pe economie. Biletul pentru reprezentație: 1 leu și 5 bani sau în termeni mai vechi: 15000 lei. Atmosfera era de 10 grade C, momentul era matinal, sala era pe patru roți cu scaune rupte, slinoase și muzică de ultimă oră... hituri punctate cu 1, 2, 3 la selecția a doua de la Eurovision 2008. Ridici din umeri, fără cuvinte cobori din cutia de tablă ce se plimbă prin oraș.. Ridici ochii... Era frumos... acum e negru... strîngi haina și traversezi brațul destinat „cutiilor de ton” fie noi, fie mai vechi. Noaptea lichidă se retrage în matca sa de sticlă, pe masa care-ți sprijină fruntea. Din cuvinte răsună „ Shine”, balsamul miezului crepuscular al unei sîmbete ce a fost și nu va mai fi. Privești albul-dur pe care realitatea l-a acoperit cu o piesă în două acte prost interpretate de cei doi actori. Zîmbești, privești djinul de lîngă tine ce s-ar topi ca și gheața dacă l-ai atinge cu lacrima din colț de pleoapă...hm...”Lasă! Mîine îți voi da un ghem de cuvinte sărace... azi... să lăsăm povestea netedă, fără riduri! Nu e al patrulea mototol aruncat în brațele aerului din jurul tău.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!