agonia
romana

v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2001 .



Fără coloană vertebrală
personale [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [karmacristina ]

2008-03-25  |     | 



Fără coloană vertebrală

Încep prin a vă spune despre ce nu vom discuta: Moldova. Deși demisia celui mai lung premier al Moldovei ar fi meritat cîteva rînduri de culise, dintr-un gest total subiectiv, mă abțin să îl comentăm. Subiectivismul meu vine pe fondul unei națiuni românești, dar care brusc nu mai acceptă decît limba moldovenească și episcopii ,,rusești”. Cine cunoaște povestea nu mai are nevoie de amănunte, cine n-o știe să-ntrebe pe altcineva!
În general, îmi cunoașteți părerile pozitive despre poporul nostru, dar acum am găsit prima mare caracteristică negativă: cameleonismul. Contrar părerilor unanime, eu susțin că suntem o națiune de indivizi inteligenți, harnici și descurcăreți. Constat, pe de altă parte, și cu întîrziere, că suntem toți politicieni; adică mințim de îngheață apele, lingușim pe cine putem și ținem cu cel care ne dă mai mult. Exemplu elocvent: Moldova (din păcate, eu încă îi cataloghez drept români). Se ține departe de Națiunile Unite (deși crapă de ciudă, dar n-are de ales) la sugestia tovarășilor de la Moscova, doar-doar capătă Transnistria. Îmi vine să pun pariu că sacrificiul lui Voronin nu-i va aduce Transnistria…
Să vorbim de cameleonismul de acum 2000 de ani: dacii noștri cei viteji au ținut piept cu onoare romanilor în cele două războaie din secolul al II-lea. I-au căsăpit romanii de au uitat cum îi cheamă, dar au fost bravi, au ținut fruntea sus și… eventual s-au spînzurat ca să nu cadă în mîinile dușmanilor. Dar după romanizare, mai ,,zis-a” vreunul că nu e mîndru de acel neam corcit?! Migratorii nu și-au lăsat amprenta secole de-a rîndul? I-au fi criticat strămoșii noștri, dar nu s-au bucurat și de emanciparea venită din partea lor? Adică, din ciobani veritabili ce erau, n-a fost nici unul care să fure arta meșteșugului și a comerțului de la cei care staționau temporar printre ai noștri? Iar acum după două milenii suntem fideli marii familii europene, pe care acum vreo cîteva luni o înjurau sătenii pe ulițele satului, că le impune pașaport la cai și porci uciși cu blîndețe de către veterinar.
În urmă cu un secol eram convinși că doctrina marxistă era ideală pentru societatea românescă, în timp ce acum o găsim drept cea mai spurcată formă de guvernare din cîte există. Nu este vorba despre cameleonism? Nu asta înseamnă oare că avem acum cel mai pro-american președinte din Europa, pe cînd în 1917 Guvernul muta tot tezaurul în Rusia… Nu asta înseamnă oare că tot cam atunci am intrat în război cu unii și am ieșit cu alții… Nu asta înseamnă oare că aproape am devenit anti-arabi, în timp ce acum trei decenii Libia, Iordania și Palestina erau ,,prietenii noștri veșnici”…
Ce-o fi vrut să zică Hungtinton despre noua ordine mondială și ciocnirea civilizațiilor… Să fie numai România nevertebrată? În 300 de ani devenim provincie a Chinei…

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!