agonia
romana

v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 7238 .



Discobolul
personale [ ]
Fragmente

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Lucian_Blaga ]

2009-05-01  |     |  Înscris în bibliotecă de Bot Eugen Iulian



AFORISMUL- Când formulezi un aforism, trebuie să-l aduci în situația de a refuza orice adaos. Un aforism trebuie să fie ceva canonic, încheiat, ca Bibilia.

MAREA VESTE- Lumea din preajmă, lumea în totalitatea ei, e ca o veste cu totul improbabilă, care totuși se confirmă.

CUNOAȘTE-TE PE TINE ÎNSUÞI- Foarte bine, dar- pentru a începe ceva în viață- nu trebuie să aștepți până când te vei cunoaște pe tine însuți. În caz contrar, această lozincă ar deveni pentru oricine un epitaf.

INSCRIPÞIE MITOLOGICÃ- Pe frontispiciul grajdului unde-și are Pegas sălașul e scris: "Nu mă încalecă nimenea cu pinteni".

RÃDÃCINI ȘI MERIDIANE. - Rădăcinile care te leagă de-un anume pământ te leagă indirect, ce-i drept, dar inevitabil și de-un anume meridian ceresc.

OGLINDA CARE SE RESPECTÃ. - "A-și păstra calmul" este deviza oricărei oglinzi care ține să nu-și trădeze menirea.

CONSOLATIO MEDIOCRITATIS. - Orice fir de nisip se crede pe sine însuși o sămânță de mărgăritar- făr-de noroc.

PARADOXALA STARE DE GRAÞIE. - Săracia limbii poate fi o stare de har. În această stare de grație, copiii și primitivii, char mediocri fiind, au adesea scăpărări metaforice geniale.

CRITERII NAIVE. - Cei ce se lasă decepționați de împrejurarea, desigur foarte reală și vădită, că filozofia nu oferă răspunsuri cu garanții eterne diverselor probleme sunt încă niște naivi ai filozofiei.

A CREDE. - A "crede" este un talent.

FIINÞE ȘI COSTUME. - Un centaur îmbrăcat în togă este, evident, ceva nepotrivit. Un Mefisto în frac- asta merge.

MOLIPSIRE. - De când a început istoria umanității, chiar și Chronos a devenit materialist. El roade cu pila zimții banilor. Aceasta e vama lui.

ZIUA- CE ESTE EA? - Prisosul de lumină în care soarele își ascunde petele.

CE TRISTEÞE! - Se spune că spirocheta promovează genialitatea. Nu știm. Dacă ar fi însă așa, aceasta ar constitui o circumstanță atenuantă pentru microbi, dar agravantă pentru om.

UN PUNCT PE-UN OARECARE I. - Poezia patriotică este un capitol nu al esteticii, ci al industriei de război.


.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!