agonia
romana

v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3286 .



O scară a i(e)migrantului
personale [ ]
(dilemele noastre)

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Salvamaria ]

2007-02-10  |     | 



Motto : « Pentru Maria, omagiul unui idealist incorigibil »...la un târg de carte, București, iunie, 1994, de la cel care a i(e)migrat din satul lui, Lisa, și care multă vreme a căutat zidul în spatele lui, măcar dintr-o direcție să se simtă apărat...



Cred că am promis vrabia de pe gard, atunci când mi-am zis de "chestionarul meu". Era un "proiect" care-și făcea culcuș în mintea mea de mai mult timp, fără să știu cum aș vrea să arate.Ideea era să fie a i(e)migrantului de pretutindeni, pentru cei care se mai gândesc încă înainte de a face pasul, pentru cei care au încercat si au eșuat din "n" motive, pentru cei care sunt cu bagajele făcute...

Chestionarul meu se va numii "chestionarul i(e)migrantului" și vrea să fie și a celui care nu s-a gândit niciodată că "nicăieri nu-i mai bine ca în altă parte" - ca o definiție profană a libertății, a celui care a i(e)migrat dintr-o țară comunistă și al cărei produs sunt, dar și al celui care a plecat din occident spre alt occident...

(Am prieteni români, alții "de souche" - cum le place să se numească - și de multe alte origini. Am avut un « coleg de bancă », din Franța, care a stat aici 2 ani la studii si care-mi mărturisea, cu jena celui vinovat de propriile-i trăiri, că niciodatà până acum nu a simțit cât de francez este și cât de mult iubește Lyon-ul).

Revin. Românii, fără să se manifeste explicit în români (vorba lui Andrei Pleșu) "tip parastas - ce bune erau roșiile și sarmalele în România"…sau români de "tip smintiți - să nu mai aud de România", iată, la toți aceștia am simțit refulări si defulări cărora eu le « dau » acest chestionar, ca o scară ce ar vrea să urce cand coboară... și invers...

O poveste + anii adunați în multa i(e)migratie m-au «împins » la acest chestionar. Calitatea lui cea mai mare - trebuie să recunosc și s-o recunoașteți - este că așteaptă să fie completat, modificat, desființat în baza altei construcții, de către cei care vor avea răbdarea și interesul să-l parcurgă.

CHESTIONARUL I(E)MIGRANTULUI
1 - Este integrarea = asimilarea?
2 - Care ar fi complexul i(e)migrantului?
3 - Care ar fi compromisul principal al i(e)migrării?
4 - Cauza pentru care ați i(e)migra?
5 - Emigrarea e o alegere, o renunțare, o fuga sau altceva în genul...?
6 - Regretul i(e)migrantului? Mocnește în el un oarece sentiment de vinovăție?
7 - Este experiența i(e)migrării o valoare transmisibilă, care ar aduce un + "alor săi"?
8 - Sunt liber pentru că...
9 - Care ar fi visul cel mai frumos al i(e)migrantului?
10 - Care ar fi coșmarul cel mai mare?
11 - Ce culoare atribuiți țării în care ați i(e)migra(t)?
12 - De ce natură îi sunt așteptările?
13 - Ce loc ocupă patriotismul în valorile celui care i(e)migrează?
14 - Ce ați lua și ați căra în sacul pe care-l veți purta toată viața de i(e)migrant?
15 - Ce conotație dați expresiei "A pleca înseamnă a muri putin"?
16 - I(E)migrarea ar fi o despărțire, o regăsire, o pierdere la foc mic, un câștig pe termen lung?
17 - Care ar fi dilema i(e)migrantului?


.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!