agonia
romana

v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1118 .



Cu Dumnezeu inainte
personale [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Geea ]

2004-04-02  |     | 



Greu e să ajungi la Dumnezeu, tare greu...mai ales atunci cand te aruncă viata in ograda unora amestecati ca de Babilon...
Unul oltean ortodox cu interdictie de la partid, altul protestant ungur de genul feminin cu limbă maternă cu tot, basca niste rude de tot cuprinsul Asiei si Europei drept bunici...
Abia iesit din scutece, catinel de pasi prin cea lume, cu un De ce? -inalt cat un stalp de telegraf la indemană, n-ai si tu fiinta omeneasca-pui de om nici o cărare... Răspunsurile celor mari se cam bat cap in cap... si tu - pui de om, pacifist si credul la toată lumea habar n-ai cum să te rogi, cum să ajungi la Dumnezeu, ăla mare si bun care le stie pe toate...
Cresti buimac, pastele mătii in postul pastelui tact-ului... sună a injurătură la prima strigare, da e adevărul pur si nu-i vorba de nici o injurătură.
Te mai destepti, mai intri si tu prin cele biblioteci si prin cele librării... Obiceiuri, datini... religii..Măi să fie, doar n-or fi mai multi Dumnezei... fiindcă de-ar fi asa cum l-ai gasi tu pe el, sau cum te-ar mai găsi el pe tine...
Nu, sigur este un singur Dumnezeu - spune puiul de om... da fiecare i-a spus cum i-a venit pe limbă...
Asta pană intr-o zi, intr-o usă de biserică... Să intru să nu intru? Biserică mică, ascunsă intr-un sat dobrogean... ascunsă bine, de-i asa pustie de credinciosi...Ce dacă e duminică, lumea e la camp si la vite...Popa poate canta singur ca de aia e popă.
Stă la usă puiul de om si se uită la preotul care isi tine in pace slujba...
Bătranul preot priveste nehotararea acestuia si vine să-l intrebe:
- De ce nu intri in biserică? Ce reazimi usa bisericii? Nu se dărmă!
- Păi nu stiu dacă am voie, eu nu-s nimic, il tot caut pe Dumnezeu de aiurea, da tare imi place ce spui tu aici si nu te aude nimeni...
- Mă aude Dumnezeu si tu... Cum să n-ai voie să intri? Poti veni oricand si noapte si zi... Eu nu inchid biserica asta. Dumnezeu o pazeste si- asteaptă aici pe toti cei ce vor să-i vorbească.
Si chiar l-am crezut pe acel preot bătran... am intrat in biserica lui Dumnezeu... singură, dar de iesit am iesit cu siguranta credintei că Dumnezeu este acolo risipit - adunat in cuvintele acelei biserici...
Nu-s potecă de dus la biserică, intru cand găsesc usi deschise in toate bisericile, indiferent de culoarea lor religioasă...
Mă dor pană dincolo de lacrimă bisericile cu program si cu lacăt la poartă...
Ce fel de preoti sunt aceia care i-au făcut program lui Dumnezeu? Cum gandesc ei ca Dumnezeu poate fi inchis de la ora de la ora de... in zilele de ...
Si se mai miră unii, fete luminate ca unii pui de oameni o iau pe coclauri, intră prin secte sau o iau de-a dreptul spre iad... Să nu se mire, o usă inchisă exact asta inseamnă:
O usă inchisă!


.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!