agonia
romana

v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2682 .



Bucuria
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [silviu ]

2002-01-07  |     | 



Ar fi multe de spus despre bucurie si, totusi, noi oamenii stim atat de putin despre ea. De fapt ne dorim sa fim bucurosi dar nu stim cum sa atingem aceasta bucurie. Sigur, toti stim sa zambim si sa glumim dar nu la astfel de bucurie ma refer. Nu-i asa ca ati simtit de multe ori ca desi zambiti, acel zambet nu vine din adancul fiintei voastre? Ei bine, as vrea sa va vorbesc un pic despre unul dintre cele mai profunde sentimente: bucuria interioara. Bucuria e aceea care deschide drumul catre fericire si dragoste. Aceasta bucurie se bazeaza intotdeauna pe adevarul fiintei tale. Ea nu dispare niciodata, pentru ca se afla in tine. Ea nu are niciodata cauze externe si nu e umbrita de nici o intamplare dureroasa care ti se poate intampla. Aceasta bucurie interioara este implinirea fiintei tale pentru ca ea te tine pe linia de plutire in vremuri de restriste. Tot ea tresalta in sufletul tau in vremuri fericite. Bucuria din noi ne face sa vrem s-o impartim cu altii. Reversul bucuriei este tristetea. Ea ne izoleaza de ceilalti si sapa in noi adevarate hauri din care nu ne putem ridica. Izolarea inseamna autocompatimire, inseamna ca omul nu se regaseste pe sine, inseamna ca nu mai stie ce sa inteleaga din ceea ce i se petrece. Tristetea ne condamna la fatalism, neputina, ineficienta. Pentru multi oameni succesul este cel care aduce bucuria. Dar odata ajuns pe culmile succesului iti dai seama ca bucuria pe care o provoaca nu e una dintre acelea care rezista si-ti hraneste sufletul. In scurt timp trece si ramai iarasi cu tine, revenind la tristete si incrancenare. Bucuria reala se bazeaza pe incredere si simti nevoia s-o imparti cu cei de langa tine. Sentimentul care te incearca devine astfel mai puternic, mai durabil. Bucuria radiaza, aduce incredere celor care n-au si alinare celor care o cauta. In mod inexplicabil, bucuria nu se sfarseste niciodata. Cel care are in suflet aceasta bucurie n-o sa cedeze niciodata in fata deznadejdii, pentru ca el va gasi mereu puterea sa continue drumul, chiar si cu lacrimi pe obraz. Bucuria unui om ii demonstreaza profunzimea interioara si increderea ca acest sentiment poate schimba vieti.

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!