agonia romana v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | Înscrie-te | ||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
|
||||||
agonia Texte Recomandate
■ poți să-mi intri în inimă, nu vei citi aceeași carte
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2010-10-28 | | Amintiri de Shalom Ben_Gal Îmi aduc aminte, uneori, de cele două învățătoare ale mele. Prima era Doamna Hatmanu, mama pictorului Dan Hatmanu. Un om deosebit și o pedagógă cum multe nu-s. Domnul s-o aibă în paza Sa. Îmbolnăvindu-se, a fost înlocuită de "cățeaua", așa o blagoslovisem pe cea nouă. Avea ea o spusă: "chiar dacă voi rămîne cu puțini elevi, vreau ca toți cei nedisciplinați să fie mutați altunde." Și așa a și fost. Am rămas în legătură cu trei "disciplinați". Primul a făcut o carieră la Salubritate. S-a pensionat ca șef de tură, sau cam așa ceva. Al doilea a fost funcționar la un magazin de pînzeturi. L-au păcălit niște tovarăși care au furat din magazin. A stat trei ani la pușcărie și a pierdut pensia. Trăiește din mila fetei lui. Al trelea a ajuns pe postul de paznic șef la un depozit de scînduri. E pensionar și e fericit. Pe mine madama nu m-a transferat. Cred că se temea să nu fie învinuită de antisemitism. Am plecat singur. Nu ma potriveam cu ce ramasi. Invataminte: Nu toti nedisciplinatii sunt infractori. Unii chiar au ceva bun in cap. Amintiri, deh.
|
||||||||
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | |||||||||
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate