agonia
romana

v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 522 .



Definitie
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [marasadoveanu ]

2012-10-03  |     | 



DEFINIÞIE

Și de-ar fi să mă duc m-aș duce acolo unde nimeni nu mi-ar duce dorul! Aș vorbi și ecoul nu m-ar auzi. În depărtare sunt doar o umbră despărțită de omul ei. Iată-mă pe mine, cuceritorul singuratic, cel cu o mie de fete și fără umbre! Vrei să mă găsești? Vrei să fac parte din viața ta?
Nimeni și nimic nu m-ar putea opri să vin la tine, nimeni și nimic nu m-ar opri să plec într-o clipă. Sunt un călător care își caută umbra, un țesător poznaș al sorților. Când nu mă chemi atunci voi veni. De mă vei primi te voi învăța să pierzi râzând și să câștigi zâmbind, te voi învăța să te sprijini de valuri, te voi învăța să verși cupa și să sorbi vinul din palmă, te voi învăța să vezi nevăzutul, te voi învăța să gândești în versuri și să vorbești în povești. Sunt un capriciu al timpului, vrei să-ți pierzi vremea cu mine?
Te voi invata să aștepți în tăcere și cu răbdare. Voi veni călcând apăsat, totuși nu îmi vei auzi pașii, te voi strânge că într-o menghină, totuși nu vei simți decât o adiere mai caldă, îți voi săruta ochii, totuși te vei simți mai greu ca o stâncă prăbușită în adâncuri învolburate. Nu te teme,nu te vei inneca, nu vei muri dar vei fi foarte aproape de moarte.Numele meu?
Vrei să știi chipul meu? Vrei să mă vezi, să mă atingi? Sunt o poartă. Dacă lovești cu pumnii voi rămâne veșnic închisă, dacă mă privești mai tandru voi lumina întunericul din tine. Sunt o umbră fără omul ei. Stau alături de tine de când te știi. Tu nu mă știi, dar știi că exiști prin mine. Fără mine ai fi o adunătură de oase, fără tine aș fi o groapă goală. Cine sunt eu?
Întreabă fluturii și îți vor răspunde în zbor peste flori.Întreabă florile și îți vor răspunde în cor cu albinele. Întreabă cerul și îți va răspunde dumnezeul în care crezi. Întreabă pământul și îți va raspunde un vierme, întreabă-ți visele și ele îți vor răspunde în alb și negru. Eu sunt ceea ce ai vrea să fiu, sunt dorul și jalea ta, cheia către paradisul tău, o umbră!Vrei să fii tu omul meu?
În ziua când va fi să vin te vei schimba la față. Numele meu? Nu am nume, sunt și nu sunt, îmi place să visez de aceea pe mine moartea încă nu m-a găsit, eu nu am suflet totuși eu sunt sufletul tău, știu să cânt pe orice notă, totuși glasul mi se confunda cu zefirul, cunosc toate limbile pământului, totuși nu vorbesc niciodată pe limba ta.
Tu, mi-ai găsit un nume, tu m-ai pus la dreapta Dumnezeului tău, tu te lupți să-mi furi nemurirea, tu mi-ai născocit sărbători colorate cu miros de ciocolată și tot tu jertfești pe altarul meu lacrimile tale! Tu , ca să mă cunoști mi-ai pus numele iubire!

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!