agonia romana v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | Înscrie-te | ||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
|
||||||
agonia Texte Recomandate
■ poți să-mi intri în inimă, nu vei citi aceeași carte
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2020-09-04 | | P7. Sectorul diaconilor Astăzi, între membrii clerului, diaconii au rangul cel mai de jos. Dar în Biserica primară, rolul diaconului era unul mult mai important decât în zilele noastre. Care era acest rol am înțeles din următorul fragment: “Cei doisprezece au adunat mulţimea ucenicilor şi le-au zis: «Nu este potrivit pentru noi să lăsăm Cuvântul lui Dumnezeu ca să slujim la mese! Prin urmare, fraţilor, alegeţi dintre voi şapte bărbaţi vorbiţi de bine, plini de Duhul Sfânt şi de înţelepciune, pe care să-i punem responsabili cu îndatorirea aceasta, iar noi vom continua să dăm atenţie rugăciunii şi slujirii Cuvântului.»” V-am spus ceva mai devreme că cei 12 apostoli erau un fel de consiliu de conducere, ei îi comandau și îi organizau pe ceilalți ucenici. Au fost aleși cei șapte diaconi și primul dintre ei, pe post de arhidiacon, a fost numit Ştefan. Din cauza faptului că el predica public învățăturile lui Iisus, a fost adus în fața Sinedriului și a fost acuzat de blasfemie. Întrebat de același Caiafa care îl judecase pe Iisus cum răspunde acuzării, Ștefan a ținut o lungă cuvântare, acuzându-i, la rândul său, pe cei ce îi doreau pieirea. Ideea a fost preluată de istoricii proceselor comuniste, care susțineau că, la bară, ilegaliștii s-au transformat din acuzați în acuzatori. Paranteză. Apropo de Caiafa, expresia “a fi purtat de la Ana la Caiafa”, cu sensul de a fi purtat cu vorba, a fi purtat pe drumuri fără rost, este o expresie de origine biblică. Ana și Caiafa erau mari preoți iudei. În particular, Caiafa era ginerele lui Ana. Ca și azi, nepotismul era în floare. Trădat de Iuda, Iisus este adus în faţa lui Ana, care nu ia nicio hotărâre cu privire la soarta lui, preferând să-l trimită în faţa lui Caiafa. Cum nici acesta nu poate hotărî soarta lui Isus, el alege, de comun acord cu Ana, să-l trimită pe Isus în faţa lui Pilat din Pont, urmând să-i revină acestuia sarcina de a decide dacă Isus va fi sau nu crucificat. Pilat, de teama virușilor de pe vremea aceea, s-a spălat pe mâini. Închid paranteza. Condamnat la moarte prin lapidare, Ștefan a fost dus înafara cetății, unde a fost ucis cu pietre, devenind cronologic primul din lunga listă a martirilor. Cred că ați înțeles că e vorba de Sfântul Ștefan, cel sărbătorit în 27 decembrie. Foarte interesant mi s-a părut faptul că, printre cei ce l-au judecat și au asistat la uciderea lui s-a aflat și Saul, convertit ulterior la creștinism, cel ce avea să devină Sfântul Pavel. Acum înțelegeți de ce Pavel nu figura nici printre cei 12 apostoli, nici printre cei 70? Lapidarea lui Ștefan a avut loc la un an sau doi după răstignirea lui Iisus, deci Pavel a ajuns apostol mult mai târziu decât ceilalți. A durat niște ani până când s-a convertit, a făcut niște călătorii, s-a întors și a fost acceptat oficial ca ucenic. Știam eu de ce nu sunt de acord ca Pavel să fie cu roșu în calendar. În particular, dacă vedeți pe stradă că un Ștefan se ceartă cu un Pavel, să știți că Ștefan are dreptate.
|
||||||||
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | |||||||||
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate