agonia
romana

v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 328 .



Medic de țară (4)
proză [ ]
Elvira

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [moiraa ]

2020-10-10  |     | 




Elvira, sătulă de singurătate și de bârfele din sat, a tot căutat să se mărite.Sunt o mulțime de bărbați singuri în comună, mai mult sau mai puțin serioși, mai mult, mai puțin sau chiar foarte puțin chivernisiți, dar ea căută calea de mijloc, ceva pentru ea, nici prea prea nici foarte foarte. Așa se face că în prag de sărbători e cu Ionică, bărbat bun dar cu multe lipsuri. Amănunt necunoscut de ea la începutul lunii septembrie când hotărî să-l primească în casa ei.
- Doamna doctor, o venit cu-n sac de ceapă cumpărat de la Iași și c-o bere. Mi-o zâs c-o să stau numa-n geam, el se va ocupa de toate alea: ogradă, grădină, gătit, reparat , spălat și va avea grijă ca eu să nu mă plictisesc. Cât credeți c-a durat? O săptămână...
- Muuult... zise Maria, făcându-și de lucru la niște foi de observație.
Elvira n-o băgă în seamă, continuând:
- Într-o zi numa’ ce-l văd schimbat la față, se oprește dinaintea mea și-mi ciripește:,,... da’ tu n-ai de gând să faci ceva de mancare?" Și de-atunci foaia s-a schimbat, am simțit că perioada de probă e gata. Am pus de-am frământat și am izbit niște plăcinte cât ligheanul, că dacă mâncai una nu-ți mai trebuia nimic toată săptămâna. ,,Astea-s ale tale, na ,crapă-le de-aici !". Deunăzi mi-a venit mort de beat, nenorocit, că de-abea vedea dispensarul. O băut de s-o pupat cu toți destrăbălații din bufet. I-am spus că se fac angajări la Primărie pentru muncă în construcții, să meargă că avem nevoie de bani. A dat-o cotită, cum că-i frig, că nu poate ridica că-l taie pe spate, că-i salar mic și tot așa. E maestru în a se fofila. Să fiu cinstită, d-na doctor, și ca să vorbesc finuț, el vrea gimnastică, nu servici. Seara îmi zice că-l dor șalele, să vin lângă el și să-i fac masaj. ,,Ahaaa, vii repede la frecat, da pe mine nu mă întrebi dacă-s odihnită , dacă mă doare ceva?,, De o bucată de timp vine mai des pe la mine și Angela, nebuna aia care stă la trei case de mine și care-i bagă pe toți la divorț de când bărbată-su e plecat prin străinătățuri. Până nu aveam bărbat în bătătură nu mă vedea, acum am devenit prietenă de nu mă mai pot răcori de ea. O panaramă ce umblă iarna mai mult goală...,, Ce umbli așa dezarmată tu, nu ții suficient noaptea?" Ionică o privește galeș. ,,Las-o în pace, ce-ai cu femeia?" Îl mănâncă schinarea trezindu-se vorbind. Îmi vine să-i sparg capul, Doamne iartă-mă! Duduia e în culmea fericirii și râde continuu, un râs murdar, de curvie, la orice cuvânt de-al lui.,,Îți place de ea, ai, că doar îi pică dolarii din cer acum..." I-am hotărât :,,Tu nu mai poți de bine la mine, nu mai învârți o tigaie ,nu vorbești, stai ca un puturos cu fața-n sus și aștepți să vină moartea. Te lași numai în baza mea. Zaci de dimineață până seara, așa, prostit, în loc să treci la treabă. Nu mai știu unde-i poarta de-atâta zăpadă, câinele-i leșinat, porcii se manâncă unii pe alții de foame."
- De ce ai venit la mine? caut eu s-o îndrept spre scopul vizitei.
- Am un necaz mare, d-na doctor, nu mă pot odihni. Ionică sforăie de-i sfârâie capul. Adorm spre dimineață. Nu pot face focul în două odăi, n-am înnebunit încă. E scump oare tratamentul? Stați să auziți ce element am adus eu în casă. Ieri l-am trimis la vară-mea s-aducă punga de carne congelată. Aștept eu într-o doară și tot aștept. Nici vorbă să se-ntoarcă Ionică. Îmi pierd răbdarea și mă duc după el. Unde credeți că l-am găsit? Pe maidan, lângă casa lui Iancu, cu carnea de la frigider agățată-n gardul omului, bătea mingea cu pușlamale ca și el. Offf, știți ceva? De fapt nu-mi mai dați nimic, că-i fac cât de curând valiza. Ce pot face cu unul ca ăsta? Casă de lemn ...Mi-a zis vară-mea că ăsta-i golan.,, Ia, fată, și tu unul ca să-l poți învârti! Stai prost cu mirosul ...." Mă orientez eu la anul din nou, o să mă vedeți, de ce să treacă timpul în chin și suferință? Nu-i păcat? Vă pup și vă urez Sărbători fericite! Hai, c-am plecat, trec și pe la d-na farmacistă , că și ea mi-e dragă ,poate-mi dă ceva de liniște, una, două pastile....mă înțelege ea .
( Balcan Anișoara -30 decembrie 2018 )

.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!