agonia
romana

v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 753 .



Fatada la Nihil
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Pago ]

2006-01-02  |     | 



Fatada la Nihil

De ce sa treci prin fata pe la magazin si sa treci cu vederea firma luminoasa, cu lumina neagra, cum sta bine unei astfel de firme, “La Nea Nihil”... te intorci din drum si cauti in vitrina neagra, nu se vede decat Nimic, asezat frumos pe un suport facut din nimic sidefat, in jur sunt presarate bucatele de nimic necolorate. In spate se zareste o tejghea neagra lucioasa in care in mod normal s-ar reflecta imaginea incaperii si lucrurile din jur, dar pe moment se reflecta nimic. Cum ai putea intra pe usa fara sa ai nimic de facut, intri si intrebi de Nea Nihil, si nimeni nu-ti poate spune nimic caci nu e nimeni acolo. Totusi, Nea Nihil se gandeste la prosperitatea firmei si la binele clientilor asa ca a lasat pe tejghea cateva mostre de Nimic, nonexistenta, nimicnicie, nulitati si chiar un recipient cu vid, in care poti vedea cum nimicul poate fi totusi cuprins in ceva. Pe pereti sunt afisate tot felul de reclame care te indeamna sa nu te mai tot gandesti la Nimic ci sa-l cumperi numaidecat. Si are dreptate, nici nu prea poti sa te gandesti la nimic, e un lucru asa de alunecos! Imediat ce incerci sa-i prinzi esenta cazi intr-o dilema logica. Nea Nihil a descoperit – un mare savant al vremurilor noastre, se pare - cum Nimicul poate fi prins, pastrat si expus, il poti cumpara si aseza intr-o vitrina de exemplu, pe un semineu sau atarnat de tavan, si are cateva avantaje fata de lucrurile obisnuite: nu se aseaza praful pe el, nu trebuie niciodata intors ca un ceas, nu consuma nici energie si nici nu degaja mirosuri neplacute, nu poate fi distrus, topit, patinat de vreme, nu oxideaza si nici nu se evapora. Ce exponat mai durabil si mai interesant poti gasi? Si poti privi la el ore in sir, il poti contempla fara sa te gandesti la nimic, caci doar el e Nimicul in sine, sublimat. Nu trebuie sa faci nici un efort intelectual si deja esti patruns de esenta nimicului, poti sta sa-l studiezi oricat caci nu te afecteaza cu nimic, nu provoaca nici dependenta si n-are nici efecte nedorite, si e cel mai bun remediu pentru stress, plictiseala, avaritie, misoginism, traumatisme, gogomanii, usuratate, bezmeticism, ermeticism si, chiar s-a dovedit de curand printr-un studiu facut de firma “Nihil sine Nihil” pe un esantion de populatie nedorita ca, in orice caz, nimic nu e mai bun intre panacee decat Nimicul. Luati Nimic, cu incredere! Hai la nimic! Nimicul pentru voi! Un cadou superb de sarbatori, pentru cei dragi! Nu pierdeti ocazia de a lua Nimic la pret promotional!


.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!