agonia
romana

v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3746 .



Cred că sunt de modă veche, sau am îmbătrânit
proză [ ]
( Segment de piață )

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Babbba ]

2006-03-01  |     | 



Suntem o gașcă.
E vreo problemă, dacă Aniela - prietena prietenului meu Mache- a fost înainte iubita lui Þuțu, cel mai bun prieten al lui Mache, care acum e prieten cu fosta iubită a lui Mache - Roxana-, iar prietenul lor comun, (noi îi spunem Cocârlă), a fost înaintea lor prieten cu amândouă?
...?Nu.
Mă veți întreba pesemne : "Bine, ...da' ce cauți tu în toată povestea asta?"
Sincer..., nici eu nu știu prea bine. Cert e însă că, volens-nolens, am ajuns prin conjunctură un fel de bilă flipper pe post de mediator. Ca orice mică "comunitate" ce se respectă, deoarece suntem mai toată ziua împreună, apar și mici dispute, sau orgolii....hai să nu le spunem certuri. Nimic serios. E ca un fel de competiție : "cine e mai fericit".
"?"
Din afară, pare totul simplu și firesc, dar lucrurile nu stau chiar așa. Și-acum, să vedeți de ce :

Săptămâna trecută, de exemplu, pe fundalul unui absenteism financiar prelungit, Mache și Þuțu, s-au gândit să-și facă firmă (eram toți la o masă într-o cârciumă) :
-Nu mai ține vere. Gata!, ajunge...Mache, trebuie s-o punem de-o afacere...ia uite la ăștia ce fițe au pe ei, până și Babone,(ăsta-s eu), se uită lung ...
-Da, mă...(meditam cu glas tare): poate să facem vreun bot, să ne mai cârpim și noi cu ceva. Nu vezi?...nici o șpagă...nimic
S-a trezit din amorțeală și Mache:
-Nu mai merge măi Babone nici cu treaba asta...
...."""???"""....și ca să se scoată, pentru că la masa vecină, fițoșii prinseseră discuția din zbor și se tăvăleau de râs:
Așa am auzit!
Cocârlă, care are firmă mai de multișor, fiind mereu în atenția fetelor:
-Bă...știți ceva? Nu sunteți voi de firmă. Ce , credeți că dacă v-ați așezat bucile pe niște ergonomice, gata?...vin banii așa singurei? Trebuie să munciți, "patronii miei".
Aniela: - Știi ceva!?...lasă linioară ne, nenică, nu ne mai învăța tu, că nici tu n-ai pus-o. Te câcăi de opt ani...o prietenă nu ești în stare să-ți ții...
-E...le schimb și eu după cum îmi dictează interesul și cașcavalul.
Roxana: - Adică ce-ai vrut să zbârnâi??
Þuțu:- Da!...Chiar!...Ce-ai vrut să insinuezi?
Roxana: - Dacă te-am lăsat pentru altul...exact de-asta te-am lăsat! Ești un egoist!
Cocârlă: - M-ai lăsat tu?...vezi-ți de treabă...și-n primul rând vorbeam cu Aniela. Ce faci?...te bagi în seamă să n-adormi?
Mache: - Ia stai!...adică cum vorbeai cu Aniela? Aniela e cu mine!
Cocârlă:- Ce-ai mă!? te-ai tâmpit și tu?....vorbeam în sensul că vorbeam.
Aniela :- Hai mă încetează! Te-au apucat geloziile...aici discutăm probleme serioase : să facem bani!
Mache: A...!
Þuțu: Ia lămuriți-mă și pe mine? Tu l-ai lăsat pe el, sau el te-a lăsat pe tine?...să știu și eu cum stau, nu de alta, da' am rate la covrigi.
Roxana: Alo!...magazia! În primul rând nu l-am lăsat pentru tine, l-am lăsat pentru Mache.
Mache : -Da! Și la noi a fost o chestie clară Þuțule: mie mi-a plăcut de Aniela și ție de Roxana, și-am făcut schimb.
Þuțu: - Adică, mie mi-a plăcut de Roxana mai întâi.
Aniela : -Ce zici mă acolo? Ce noi suntem marfă, casă de schimb valutar și voi schimbași? Să ne decartați așa cum vreți? N-a fost așa bibiloilor, treziți-vă.
Roxana: -Bineînțeles! Noi am făcut rocada, c-așa am vrut...mai exact așa s-a potrivit. Care-i buba?
Eu : - Hai mă, că nu asta-i problema! Nu contează...bine că sunteți împreună și sunteți fericiți, cine observă? Și, cine o să administreze firma? Bănuiesc că mergeți juma-juma.
Mache:- Eu!
Þuțu :- Ba eu!
Cocârlă: -Ospătar, ia-mi și mie banii si-nchide geamul ăla că bagă aviară la hale !...faceți voi firmă, la pulivară...
Fetele : - Facem!

M-am apucat deja să studiez dreptul civil, vreau să fiu imparțial...sunt doar prietenii mei, nu?

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!