agonia
romana

v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2231 .



Masini luxoase
proză [ Ştiinţifico-Fantastică ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [R ]

2008-02-17  |     | 



MASINI LUXOASE


Cu ceva timp in urma fotbalistul de la Chelsea, Mutu, a afirmat ca in Londra sunt mai putine masini luxoase decat in Bucuresti. Contrariati, oficialii londonezi au trimis un delegat, fost angajat al ambasadei Angliei la Bucuresti, care stie putin romaneste, ca sa studieze cazul.
Oficialul englez ajunge la biroul omologului roman unde este prezentat de secretara :
- Domnul, ... englez.
- Sa intre.
- Hello, Buna ziua, ... dragi Romanian gentelman.
- Gentelman, ce zice asta?
- Aa, ... adica domnule!
- Ce, ba, ma injuri?
- Vai, nu!
- Atunci de ce imi zici, ba, domn? Eu sunt smecher!
- Excuse me, ... dragi Romanian smecher.
- Asa, ba!
- Sunt venit intr-o delegatie din England.
- Ai lasa-ma!
- S-a scris in presa, ca la Bucharest sunt mai multe masini luxoase decat in London.
- Si ce daca?
- Cel care a facut aceasta afirmatie a fost suspendat pentru consum de droguri, astfel ca nu stim daca era drogat cand a zis ce a zis sau chiar asa e.
- Si daca ar fi asa, ce?
- Acum daca se pune problema aderarii tarii dumneavoastra la UE, trebuie sa lamurim toate aspectele cu privire la relatiile dintre tara dumneavoastra si UE.
- Pai, sa le lamurim.
- De aceea am venit la voi sa vedem cum ati facut voi, de aveti mai multe masini luxoase in Bucharest decat in London.
- In Bucuresti mai multe masini luxoase decat in Londra? Sigur, va vom arata cu placere. Puteti vizita Bucurestiul. Va putem arata zone pitoresti ale capitalei noastre, capitala europeana dealtfel, zone cum dumneavoastra nici nu aveti la Londra.
- A, foarte bine!
- De exemplu, avem un loc pe o strada, unde niste hoti de masini, urmariti de politie
s-au impotmolit in noroi si asa au fost prinsi. Cred ca politia engleza la Londra nu a aplicat niciodata asemenea metode, dar nu este nici o problema va vom invata noi si pe dumneavoastra.
- Gentleman ,va multumim, dar nu am venit sa discutam despre politie si hoti , ci numai despre masini.
- Da desigur, daca Rolls-Royce –ul , cea mai luxoasa masina din lume are nevoie de ceva elemente luxoase de la Dacia , da , cu placere. Sistemul nostru anti-groapa este extrem de luxos. Nu stiu cate marci de masini din lume au asa ceva.
- Care este acest sistem?
- Luam toate gropile in plin.
- Si la ce ajuta asta?
- Dupa un timp te obisnuiesti. De fapt numai sti bine, esti cu masina pe strada sau cu barca pe mare. La noi soferii nu trebuie sa aiba rau de mare, ... mai ales cei care au masini de lux. Am avut ministri la drumuri si primari, lupi de mare ; probabil e deformatie profesionala?!
- Aoleo, ati avut ...?
- Asta nu-i nimic, sa vezi de acu’ in colo ce o sa fie.
- De ce?
- Pai, nea lupu’ de mare, ma-ntelegi, e acu’, e mai mare.
- Cat de mare?
- Mare de tot, sa te ti de acu’... rau de mare!
- Si masinile de lux?
- Se descurca fiecare cum poate.
- Adica?
- Unii si-au luat limuzine de lux, de, anti ... rau de mare.
- Ca a venit vorba de rau de mare.
- Asa!
- Stiti ce nu intelegem noi, gentelman, ... England, ... Anglia, cu flota ei a adunat nenumarate bogatii !
- Si la noi aveam flota mare pe vremea de trista amintire, dar intre timp am schimbat-o pe masini luxoase.
- Cuum?! ati vandut vapoarele si toti romanii si-au luat masini cu banii aceia ?
- Nu chiar toti, ... aaadica toti, ... toti politicienii, politistii, juristii cat si familiile, rudele si cunostintele lor.
- Nu inteleg , England , prima tara industrializata din lume, unde James Watt a brevetat in 1769 masina cu abur perfectionata , inzestrata cu o camera de condensare mentinuta la temperatura ambianta...
- Camera la temperatura ambianta? Aaa, pai si la noi guvernul a brevetat camera de bloc la temperatura ambianta. Daaa ! Afara sunt 20*C, in camera sunt 20*C, afara
sunt –10*C, in camera sunt –10*C. De cand s-au debransat blocurile de la caldura, si iarna si vara, vad numai temperatura ambianta. Da’ la noi nu-i perfectionata ca la Ouat, ala al dumneavoastra.
- Nu intelegem cum in England unde British aristocracy care de secole lasa urmasilor mostenire atat valori spirituale dar si valori materiale.
- Daa ! aristocratia britanica, pai si la noi, niste aristocrati din astia, in drum spre Anglia au mancat lebedele de la Viena , dupa care au ajuns sa le manance si pe cele de la Palatul Buckingham, acum dau concerte la Londra. Probabil de aceea numai sunt masini luxoase in Londra. Le-au exportat aristocratii nostri la Bucuresti.
- Cand cineva isi cumpara o masina de lux la London, are in spate vreo patru generatii de inaintasi, care toti au muncit.
- La noi cand cineva isi cumpara o masina de lux, are in spate vreo patru ... ani ... de mandat politic.
- Cum este posibil ca intr-un oras prosper ca London, daca luam in calcul numai turismul, London care are in jur de 20 de milioane de turisti pe an, dupa ultimele statistici.
- Siii, ... Romania , dupa ultimele statistici , are tot in jur de 20 de milioane, dar nu de turisti, ci de locuitori.
- In viitor s-ar putea ca numarul turistilor sa fie mai mare de 20 de milioane , numai in London.
- Daca intra Romania in Uniunea Europeana , in viitor s-ar putea sa fie si mai ... putin de 20 milioane de locuitori, in toata Romania.
- Totusi voi care inainte de revolutie nu aveati decat Dacii si Lazii ...
- Lade, sau Lazii sau ... , ma rog !
- Cum se face ca in conditiile in care mostenirea lasata de regimul de trista amintire, din saracie, din nevoi. Chiar a trebuit sa facem noi economii. De ce ? Ca sa va dam voua fonduri UE , ca aveati nevoie de bani , pentru ca n-aveati, si voi ?
- Si noi ... si noi am muncit ... mult si cinstit, de aceea avem atatea masini luxoase in Bucuresti .
- Daa? Asta sa i-o spui lu’ mutu !





.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!