agonia
romana

v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1821 .



Vremuri de trista amintire
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [R ]

2008-02-23  |     | 



Vremuri de tristă amintire

În fața blocului câțiva vecini stau de vorbă, depănând amintiri.

Brebenel : Hai, bună ziua !
Costică : Bună ...
Bișboacă : Ziua !
Brebenel : Da’ ce veseli sunteți !
Chirvase : Eeee !
Grigore : De unde vii vecine ?
Brebenel : De la piață.
Costică : Da’ ce ai făcut la piață, vecine ?
Brebenel : Eee, m-am plimbat puțin, am admirat peisajul.
Ciripoi : Peisaj la piață, vecine, ce peisaj ?
Bișboacă : Noroiu’ … poate !
Grigore : Sau gunoiu’ … poate !
Brebenel : Nu, dom’le, am admirat galantarele cu șuncă de Praga, cu salam de Sibiu.
Ciripoi : Îuu … păi vecine, ai fost la piață sau în excursie ?
Chirvase : Da’ bani … de unde ai vecine, că știam că ajutoru’ de șomaj s-a terminat, ă ?
Brebenel : N-auzi, n-am luat nimic, am admirat doar …
Costică : A admirat Praga, ha, ha, ha !
Brebenel : Ce Pragă, băi, numai cu miștouu. Păi ce, mai e ca înainte când mă duceam la piață să cumpăr. Atunci nu ne plăcea : ,, Ce ai luat vecine ? Niște salam cu soia și niște tacâmuri.” E, nu erau bune, acum sunteți liberi ... să mâncați nimic.
Bișboacă : E uite vezi, numai e ca înainte când mergeam la piață să cumpărăm acu’ mergem la piață să ne plimbăm.
Chirvase : Da, ce rău era atunci, trebuia să umbli prin piață să alegi marfa …
Costică : Să umbli să vezi care legume sunt mai proaspete …
Grigore : Să dai bani …
Ciripoi : Și să cari ca măgaru’, de mi se lungeau mâinile până acasă.
Costică : Da, și mie mi se înroșeau palmele de la sacoșe.
Chirvase : Ai, vecine, cu piața matale, că ne-ai adus aminte de cât era de rău atunci.
Brebenel : Da’ ce vecine, tu nu te duci la piață ?
Chirvase : Nu, nu mă duc.
Brebenel : De ce ?
Chirvase : Stau prost cu tensiunea și mi-a interzis doctoru’ !
Costică : Cum, vecine, ți-a interzis doctoru’ să mergi la piață ?
Chirvase : Da !
Costică : Păi, e sănătos să mergi pe jos.
Ciripoi : Da, da’ nu cu burta goală.
Chirvase : Da, măi vecine, a zis că dacă văd ce e acolo, îmi crește tensiunea și pot să mor.
Costică : Aoleo ! Da’ ce-i acolo ?
Chirvase : Mâncare, vecine, mâncare !
Brebenel : Ai, dom’le, mai lasă-mă, eu am fost să mă plimb și să-mi mai aduc aminte cum mâncam cârnați, salam …
Ciripoi : Iar ți-ai amintit vecine ?
Costică : Păi, da, că și eu mereu îmi amintesc, o fasole cu ciolan …
Grigore : Numai e ciolan, gata !
Bișboacă : Cum numai e ciolan, s-a terminat, cine l-a luat pe tot ?
Ciripoi : Cum cine ?! … Politicienii !
Bișboacă : Da, cum mâncam noi.
Chirvase : Da, și salam și cârnați și fasole …
Grigore : Ai, măi vecine, că-mi vine să și plâng, auzi !
Ciripoi : Vă mai aduceți aminte cum sfâriau cârnații în tigaie ?
Brebenel : Eu n-am mai scos tigaia din cămară de câțiva ani buni.
Grigore : Da, și ce miros !
Brebenel : Eu la mirosuri stau bine.
Bișboacă : Cum stai bine, n-ai zis că tigaia, nimic ?!
Brebenel : Da, mă duc ... loc de mine știut ... la gard la vila unui politician, nu spun ce partid ...
Grigore : Păi, nici n-are importanță !
Brebenel : Așa, și când trage ăsta chiolhanuri, ce mirosuri vin.
Costică : Da, și eu îmi aduc aminte, da … mâncare, nunți, botezuri, mâncare, da …
Bișboacă : Ce, vecine, ți-aduci aminte, nunți ! Ce, în ziua de azi numai sunt nunți ?
Costică : Ba da, vecine, am fost eu acum o lună la un văr la nuntă. Da, ne-a dat un pahar cu apă rece, da’ era rece și două mere pădurețe.
Ciripoi : V-a dat și mere, păi a dat masă nu glumă.
Costică : Păi da, așa da masă.
Brebenel : Nu ca înainte, odată am mâncat salam cu soia și tacâmuri până mi-sa făcut rău.
Costică : Păi, nu ți-sa făcut rău și săptămâna trecută când te-am dus eu la policlinică ?
Brebenel : A, ba da, da’ săptămâna trecută mi-sa făcut rău că ... n-am mâncat.
Bișboacă : Da, păi e cu totu’ altceva, așa da.
Ciripoi : Era rău înainte, ce să mai vorbim, vă mai aduceți aminte cum opreau căldura, lumina ?
Grigore : Da, îmi aduc aminte, ce rău era să-ți oprească căldura și lumina.
Bișboacă : E, acum, eu am rezolvat-o. Numai poate să-mi oprească nimeni nici căldura, nici lumina.
Costică : Ai lasă-mă, și cum ai făcut, vecine, ai vreun dispozitiv modern, ceva e scump ?
Bișboacă : N-am nici un dispozitiv !
Brebenel : Da’ ce-ai făcut ?
Bișboacă : M-am debranșat ! ... Spuneți-mi voi mie cum să-mi mai oprească ăștia căldura
când eu sunt debranșat, și să vrea și nu pot să-mi oprească căldura, acum e mai bine numai e ca-nainte.
Grigore : Așa-i, are dreptate, dacă-i debranșat n-are cum să-i mai oprească căldura.
Ciripoi : Ce timpuri am trăit, auzi, când îți oprea căldura, când îți oprea lumina.
Chirvase : Păi da, ce era la mine în casă discotecă, când oprea lumina, când o aprindea, da’ acu’ gata și eu am rezolvat-o, m-am debranșat de la lumină și acu’ pot ăia să se joace la întrerupătoare cît vor, pe mine nu mă mai doare capu’, sunt debranșat.
Costică : Păi, da !
Ciripoi : Mai țineți minte în iarna aia când m-am inundat, ce-am pățit, cu covoarele p-afară, iarna, înghețau, nu se uscau.
Brebenel : A fost rău tare cum să nu-mi aduc aminte.
Ciripoi : E, acu’ și dacă vreau să mă inund n-am cum, gata am rezolvat-o, m-am debranșat, nu mă mai doare capu’, și nici ăștia n-au cum să-mi oprească apa când vor ei că eu sunt debranșat.
Brebenel : Păi, da !
Costică : Altă viață, dom’le, te debranșezi, e altă viață !
Brebenel : Păi da, și cu mașina. Aveam mașină, mereu benzină, mereu piese, mereu la service, mereu probleme, nici nu vreau să-mi mai aduc aminte.
Grigore : Păi, eu eram mereu murdar de ulei, cum intram în casă scandal cu nevastă-mea.
Bișboacă : Eu am scăpat de probleme.
Chirvase : Cum, vecine ?
Bișboacă : Am vândut-o !
Costică : Ai vândut-o, înseamnă că ai bani.
Ciripoi : E, vecine, ce-ai făcut cu banii ?
Bișboacă : Am plătit impozitu’ la mașină.
Grigore : Și restu’ ?
Bișboacă : Restu’ îl plătesc la trimestru’ următor.
Chirvase : Aaa, da !
Brebenel : Și vă mai aduceți aminte ce probleme aveam când plecam în concediu, luam nevasta, copilu’ și valiza, ajungeam la hotel, și camera reținută de la întreprindere era ocupată, trebuia să dai o atenție, o ciocolată, o pachet de țigări ...
Ciripoi : Un !
Brebenel : Un ce ?
Bișboacă : Un pachet de țigări !
Brebenel : Mă rog ... ca să-ți dea altă cameră. Păi, era frumos, vă întreb, era frumos ?
Grigore : Nu, nu era frumos.
Brebenel : Numai ca să te enerveze, așa.
Costică : Da, păi, din cauza asta eu numai plec nicăieri d-acasă. Uite așa, ies în fața blocului și stau așa aici cu vecinii mei de vorbă. Sunt debranșat, nu mă mai duc nicăieri, nu mă mai supără nimeni, nu ca-nainte.
Bișboacă : Așa e, acu’ suntem liniștiți, nu ca pe vremurile alea.
Grigore : Da, dom’le, ce vremuri de tristă amintire !

.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!