agonia
romana

v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2603 .



Vrajitorul Voodoo
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [R ]

2008-03-02  |     | 



Vrăjitorul Voodoo


Politician intervievat de un jurnalist :
- Bună ziua, domnule politician.
- Bună ziua, bună ziua, hă, hă !
- Să începem cu începutul.
- La început eu eram comandant de vapor.
- A da, dumneavoastră, ați fost și marinar nu numai politician. Ne puteți spune cum va folosit experiența de marinar în politică ?
- Bineînțeles, în politică te bălăcești în ape tulburi, la fel ca pe mări și oceane.
- Ați învățat ceva de prin porturile pe unde ați umblat ?
- Cum să nu ? De exemplu, am învățat tehnici Voodoo.
- Voodoo ?
- Da !
- Tehnici Voodoo, ce e asta, domnule politician ?
- Cum, ce e asta ? Vrăjeală Voodoo.
- Vrăjeală Voodoo, păi, la ce folesește în politică vrăjeala asta, ... Voodoo ?
- Cum la ce, ... cum la ce ? La vrăjit electoratu’ !
- Bravo, domnule politician.
- De când am intrat în politică, mereu conduc !
- Foarte bine, da’ ... e mai greu să conduci un minister sau o primărie decât era să conduceți un vapor ?
- Nu, eu pot să conduc orice.
- Dar fondurile de la drumuri, cum le-ați condus ?
- Care fonduri ?
- Fondurile venite de la FMI, de la UE, de la Banca Mondială, pentru autostrada București – Constanța, de exemplu; sau fondurile din taxa care vă purta numele, sau fondurile pentru străzi, ale primăriei ?
- După cum v-am mai spus, folosesc tehnici de vrăjeală Voodoo.
- Ai lasă-mă ?! Ați folosit tehnici de vrăjeală Voodoo ca să faceți autostrada București – Constanța ?
- Nu ! Constanța – București.
- A ! Asta e alta ?
- Ba nu, dom’le, tot aia e !
- Am înțeles !
- Ce-ai înțeles ?
- Că nu-nțeleg nimic !
- Așa e bine !
- Deci sunteți vrăjitor Voodoo ?
- Nu, n-ai înțeles !
- Foarte frumos, ... și cum ați aplicat aceste tehnici de vrăjeală Voodoo la construcția autostrăz ...?
- Nu la construcție, dom’le, după aia ! Adică după aia, am făcut autostrada invizibilă.
- Aaa ! Acum înțeleg eu, autostrada București – Constanța există, da’ nu se vede !
- Hă, hă ! Pricepi greu, da’ ai reușit să te prinzi.
- Deci n-au dispărut fondurile, autostrada e, da’ nu se vede. Am înțeles ! Dar știți ce nu-nțeleg ?
- Iar nu-nțelegi, dom’le ?
- Chestia cu gropile și cu aici sunt banii dumneavoastră; cum va venit ideea asta ?
- După cum v-am mai spus, eu fiind un fost marinar, m-am inspirat tot din viața pe mare.
- Frumos, chiar romantic s-ar putea spune.
- Da, e frumos, m-am inspirat din viața piraților, a hoților, ... acei lupi de mare, ne-nfricați, care ...
- Mă scuzați, dar ce legătură are gropa din asfaltul patriei noastre, cu piratu’ de pe mare ?
- Are legătură, da’ n-o vezi !
- A, la fel ca autostrada București – Constanța și deasemeni Constanța – București.
- Da, dom’le ! eu vorbesc singur aici ?
- Nu, spuneți, vă ascult ! Erați la pirați și la gropi.
- Exact ! ... Ce făceau pirații cu comorile ?
- Ce făceau pirații cu comorile ?
- Cu bijuteriile, cu banii ?
- Cu banii ?
- Îi duceau pe o insulă pustie !
- Îi duceau pe o insulă pustie !
- Îi duceau pe o insulă pustie, ... și îi îngropau ...
- A, exact, îi îngropau ...
- Unde ?
- Pe o insulă pustie !
- Da, pe o insulă pustie, dar îngropați ... în gropi.
- În gropi ?!
- Ei vezi, de aici mi-a venit idea cu banii dumneavoastră, în gropi. Și asta numai și numai ca să fie la loc sigur, la păstrare.
- Păi, ... nu sunt străzile cam denivelate de la gropile, astea, cu bani ? Că la noi și dacă nu sunt gropi, străzile și asfaltate tot proaste sunt, denivelate.
- Vălurite, nu denivelate !
- Bine ! Da’ ce diferență e ?
- Cum ? Pe mare, vaporul are ruliu, are tangaj.
- Ruliu și tangaj ?
- Adică să mișcă în toate părțile.
- Aaa !
- Astfel, eu am oferit posibilitatea și celor din România, care nu au posibilitatea să-și plătească o croazieră pe mare, să vadă când merg cu mașina, cum e cu vaporul într-o croazieră pe mare.
- Da, bun, dar dacă au rău de mare ?
- E ăștia, ... să ia tramvaiu’, că șinele n-au gropi.
- Nu, da’ vălurite tot sunt.
- Atunci, voi propune să se dea medicamente compensate anti-rău de mare, tuturor șoferilor; compensate !
- Compensate ? Da’, de unde bani de compensări, că și așa ...
- Mai punem o taxă, ce asta e o problemă ?
- Nu e nici o problemă să mai puneți taxe ?
- Nu, orice politician din România poate să pună ce taxe vrea el, să facă ce vrea el cu banii, că doar unde-i lege nu-i tocmeală.
- A, atunci tramvaiu’ rapid sau metrou’ sau ce e ăla, e pentru ca oamenii să evite răul de mare de pe străzi ?
- Pe de o parte, pe de altă parte, ne-am gândit că la rata mare a sinuciderilor din disperare; mulți se aruncă în fața tramvaiului.
- Păi și ce ?
- Dacă tramvaiul mergea încet, dura mult până să-l ...
- A, așa vine repede și pac !
- Și i-am ușurat sarcina. Astfel se eliberează și locul mai repede, tot mai mulți cetățeni pot în acest fel să se folosească de acestă posibilitate.
- Alfel dura mult timp, așa merge repede și nici nu-l chinuie.
- Numai și numai la cetățeni ne gândim, cum să le ușurăm buzunarele, ... adică viața.
- Sau să le-o scurtați.
- Tot aia !
- A, foarte bine, vă mulțumim chiar, că v-ați îngrijit de banii noștrii.
- Doar nu era să las lumea să aibă bani, să-i depună pe la bănci. Ați văzut ce se poate întâmpla ?
- Da, am văzut. În timp ce metoda, dumneavoastră cu banii în gropi este o metodă veche, îndelung folosită de tâlhari, nici o aluzie, care de altfel a avut întotdeauna rezultate foarte bune.
- Mereu m-am inspirat din viața pe mare.
- Dar vapoarele, flota de trei sute de vapoare, care a dispărut în timpul cât ați fost dumneavoastră ministru transporturilor ?
- Nu v-am spus că pe mare ai rău de mare ?
- Păi, da, că pe vapor poți să ai rău de mare.
- E, m-am gândit la sărmanii marinari care plecau de acasă, de lângă familie, cum să-i ajut.
- Și cum i-ați ajutat ?
- Am vândut vapoarele ca să nu mai poată pleca nici un marinar pe mare, astfel nici un om de la noi din țară numai are rău de mare.
- Da, are rău doar de sărăcie.
- Deci să înțeleg că sunteți mulțumit, și mă veți vota în continuare ?
- Da, sunt foarte mulțumit, după ce mi-am distrus mașina pe drumuri, nu mi-a dat nimeni nici o despăgubire, am rămas să merg pe jos.
- Mersul pe jos e foarte bun.
- Da, sunt sănătos tun, ... știți ce sănătos sunt ?
- Asta e, puțină lume știe în ziua de azi să aprecieze ce faci pentru ei.
- Eu știu să apreciez, domnule politician. Acum că numai am mașină, fac și alergări.
- Bravo, dom’le, bravo !
- Mă aleargă câinii pe stradă.
- Bravo, dom’le, mișcarea e bună pentru sănătate. Ați văzut statisticile, ce popor sănătos suntem în comparație cu ăia din UE ?
- Apropo, domnule politician, da’ cu câinii cum e, că de când i-ați castrat,
s-au tot înmulțit.
- După cum v-am mai spus, aplic tehnici de vrăjeală ...
- Voodoo, știu ne-ați mai spus !
- E, așa, am aplicat tehnici de vrăjeală Voodoo, ... niște tehnici de scădere prin înmulțire.
- Foarte interesant, scădere prin înmulțire, ... nu ne explicați puțin ?
- Cu cât scădeau fondurile cheltuite pentru castrarea câinilor ...
- Așa, spuneți, spuneți !
- Cu atât se înmulțeau câinii !
- Extraordinar, numai un adevărat magician, ca dumneavoastră, reușea o astfel de metodă ...
- Domnule, experiența de o viață te ajută intotdeauna. Să vezi ce planuri am pentru integrarea în UE.
- Domnule politician, da’ cu atâtea tehnici din astea, de vrăjeală ... Voodoo, din Africa, nu credeți că mai repede, o să ne integrăm în lumea a – 3 – a ?


.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!