agonia
romana

v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1849 .



Piata auto
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [R ]

2008-04-05  |     | 



Piața auto

Vecinii în fața blocului.
Grigore : Vecine, ce mai scrie prin ziare ?
Brebenel (răsfoind ziarul) : Scrie aici că a crescut piața auto cu cincizeci la sută.
Pricop : Ai numai spune !
Chirvase : Cum adică ?
Brebenel : Adică, cine avea două mașini, acum are trei.
Chirvase : A, jumătatea lui doi este unu, deci, doi plus unu egal trei.
Grigore : Da !
Pricop : Da, da’ cine are trei mașini ?
Chirvase : Eu, de exemplu, am o mașină de tocat, una de călcat și una de ...
Brebenel : Alo, vecine, noi vorbeam de mașini de mers pe stradă, auto.
Chirvase : A !
Grigore : Câți or mai avea mașină ?!
Chirvase : E, pe vrema lu’ dictatoru’, când era rău, mai avea lumea mașini, da’ acu’ când e bine, de unde bani să mănânci, să plătești taxe și să mai plătești și benzina.
Grigore : N-ați văzut la televizor ?
Brebenel : Ce să vedem ?
Grigore : Când și-a luat omu’, ăla, sărmanu’, Trabant.
Pricop : Ce-i cu el ?
Grigore : N-ați văzut că l-au costat taxele mai mult decât la costat mașina.
Brebenel : Chiar așa !
Chirvase : Chiar așa, ce ?
Brebenel : Cine are atâția bani de benzină, de își cumpără mai multe mașini ?
Pricop : Chiar așa, n-are cum să crească piața auto cu cincizeci la sută, eu n-am bani să-mi iau bicicletă și voi îi dați că a crescut piața auto cu cincizeci la sută, parcă ați zice cinci la sută.
Grigore : Auzi, hai să calculăm.
Chirvase : Cum ?
Grigore : La noi în bloc !
Brebenel : Da !
Grigore : La parter.
Pricop : Așa !
Chirvase : Nea Grigore, ce mașină ai, și câte ?
Grigore : Eu am avut mașină, o Skoda 120 L, dar acu’ vreo cinci ani am dat-o pentru piese.
Brebenel : Ai vândut-o ?
Grigore : Da !
Pricop : Da, da’ acu’ cinci ani, nu intră în calcul.
Chirvase : Păi, da, numai ce s-a cumpărat și vândut recent luăm în calcul.
Brebenel : Altcineva mai are mașină la parter ?
Pricop : Nu !
Grigore : Stați așa !
Brebenel : Ce-i ?
Grigore : Da’ fostu’ vecin, avocatul Drăgulescu, care s-a mutat de zece ani la vilă.
Chirvase : Ce-i cu el ?
Grigore : Câte mașini are ?
Brebenel : Păi, nu-i vecin cu noi acum.
Grigore : Nu, dar nici la televizor sau în ziare n-a zis că la noi în bloc a crescut piața auto cu cincizeci la sută, așa, în general.
Brebenel : Așa-i, să-l luăm și pe avocat în calcul.
Pricop : Păi, săptămâna trecută am fost eu pe strada unde locuiește și avea trei mașini în curte.
Grigore : Asta e, a crescut piața auto cu cincizeci la sută.
Pricop : De ce ?
Grigore : Pentru că-nainte avea doar două mașini.
Chirvase : Așa-i, deci au avut dreptate, ăia, în ziare, n-au mințit, a crescut piața auto cu cincizeci la sută.
Grigore : Mai departe, la etajul unu.
Pricop : Domnu’ profesor Mihăescu a vândut mașina acu’ trei ani, nea Cicoare a dat-o la fier vechi acu’ doi ani, n-are nimeni mașină.
Chirvase : Bă, da’ nea Gulie, milițianu’, îl mai țineți minte ?
Grigore : Da, ce mai face ?
Brebenel : A, e tare !
Chirvase : Aoleo, e mort ?
Brebenel : Nu, bă, nu e țeapăn, e tare, adică are vile, mașini.
Chirvase : A, câte ?
Brebenel : Mașini, înainte avea patru, da’ acu’ are șase.
Grigore : Deci, jumătatea lui patru e doi, adunat șase, deci a crescut piața auto cu cincizeci la sută.
Pricop : Da, dom’le, la prima vedere ziceam că mint, ăia, în ziare și la televizor, ca de obicei, da’ la o atentă analiză, se pare că au dreptate.
Grigore : E, la doi cine are mașină ?
Chirvase : Nimeni !
Grigore : Așa !
Brebenel : Da, nea Valiză, ăla morocănosu’ ?
Chirvase : A, care lucra, el, la vamă ?!
Grigore : Nu lucra la vamă, la vamă s-a angajat după ce a plecat de la noi din bloc.
Brebenel : Da, așa-i, da’ câte mașini are ?
Pricop : Cine mai știe, ăla nu era sociabil, nimeni nu vorbea cu el.
Chirvase : Am auzit odată că ar avea cinci mașini.
Grigore : Da, dar nu știm dacă a crescut sau nu numărul mașinilor.
Brebenel : Atunci la etajul trei.
Pricop : Eu aveam un Renault 10, dar l-am dat acu’ trei luni unui văr, pentru piese.
Grigore : Deci ai scăzut piața auto.
Pricop : Da !
Brebenel : Da, ia stați așa !
Grigore : Ce ?
Brebenel : Nu sta și secretaru’ de partid, care acum e mare-n politică, la ăștia la putere.
Pricop : Ba da !
Grigore : Ce mai face ?
Chirvase : Dă-l în colo, c-am fost și eu în vară să-i cer ceva.
Brebenel : Și ?
Chirvase : Și, nici nu m-a primit.
Pricop : O avea și el probleme.
Chirvase : Da, dacă are zece mașini.
Brebenel : Zece are ?
Chirvase : De lux !
Grigore : Până acu’ câte avea ?
Chirvase : Șase !
Pricop : Aoleo, a depășit cota de cincizeci la sută.
Grigore : Ba nu !
Pricop : Păi, jumătatea lui șase e trei, împreună fac nouă, zece e prea mult.
Grigore : Ba nu, zece mașini, minus Renault-ul tău, fac nouă, deci cincizeci la sută.
Brebenel : Așa-i !
Grigore : Vezi că aveau dreptate și-n ziare și la televizor, cu ce mașini numai avem noi și cu ce mașini își mai cumpără cinstiții țării, se face de un cincizeci la sută.
Pricop : La ultimu’ etaj !
Chirvase : Eu am mașină de douăzeci de ani.
Grigore : Deci n-ai crescut piața auto.
Chirvase : Nu, ba chiar vreau s-o dau la fier vechi că stă pe butuci.
Grigore : Atunci, de ce n-o dai la ăia care ...
Chirvase : Care, ăia ?
Grigore : Care îți dau bani pe mașina veche.
Brebenel : N-ai văzut la televizor, vecine ?
Chirvase : Nu !
Pricop : De ce, n-ai televizor ?
Chirvase : Televizor am, da’ curent n-am, sunt debranșat, n-am ce mânca, așa că, m-am debranșat.
Brebenel : Vezi că dacă vrei să dai mașina la fier vechi îți dă treizeci de milioane.
Chirvase : Ce ?!
Grigore : Da !
Chirvase : Uraaa !
Grigore : Treizeci de milioane de lei !
Chirvase (dezamăgit) : A, de lei !
Brebenel : Da, de lei !
Chirvase : De care ?
Pricop : Cum de care ?
Chirvase : Păi, lei ușori sau lei grei ?
Grigore : N-are importanță !
Chirvase : Cum, n-are importanță ?
Grigore : Păi, da, că leul greu, cică-i greu pe cântar, da’ la valoare-i la fel.
Chirvase : Atunci, de ce au mai făcut prostia asta cu leii grei și ușori ?
Brebenel : Ca să fie harababura cât mai mare și să nu se mai știe cine și cât a furat.
Chirvase : Așa ?!
Grigore : Da !
Chirvase : Auzi, da’ de ce dă treizeci de milioane de lei ?
Pricop : Cică, ca să-și cumpere omu’ mașină nouă.
Chirvase : Uraaa ! Îmi dă bani să-mi cumpăr mașină nouă.
Brebenel : A, foarte frumos, bravo, așa dom’le, să-și ia omu’ mașină nouă.
Chirvase : Da, foarte frumos, da’ ce mașină nouă de treizeci de milioane de lei să-mi iau ?
Brebenel : Alegeți una !
Chirvase : Nu știu ce să aleg, să-mi iau una luxoasă, vreun Rolls-Royce sau să-mi iau una sportivă, vreun Ferrari, nu știu ce să aleg.
Pricop : N-ai ce să alegi.
Chirvase : De ce ?
Grigore : Pentru că nu e nici o mașină nouă de treizeci de milioane de lei.
Chirvase : Da’ cât e o mașină nouă ?
Grigore : Trei sute de milioane de lei.
Chirvase (strigă disperat) : Trei sute de milioane de lei !
Pricop : Da’ ce credeai !
Chirvase : Aoleo !
Brebenel : Ce-i ?
Chirvase : Păi, și eu ce fac, eu n-am ce mânca, sunt debranșat, eu ce fac de la treizeci de milioane până la trei sute de milioane ?
Grigore : Cum ce faci, pui diferența.
Chirvase : Aoleo, eu sunt debranșat, de unde diferență, ce diferență ?
Grigore : Păi, care este diferența între treizeci și trei sute, diferența e un zero în coadă, pui și tu zero, ăla, în coadă, și-ți iei mașină nouă !


.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!