agonia
romana

v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1659 .



Congresul vrăjitorilor
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [R ]

2008-04-10  |     | 



Congresul vrăjitorilor

Odată cu aderarea la UE, politicienii s-au gândit să se laude la alte țări, mai puțin favorizate, astfel că au chemat delegații ale țărilor africane pentru a le prezenta mărețele realizări ale politicii actuale.
- După cum vedeți, țara noastră, nu că-i a noastră, dar, merita să se adere.
Cei din delegația africană nu vor să rămână mai prejos și au completări de făcut :
- De aderat, ați aderat, dar, nu ați ajuns la standardele necesare aderării, s-a comis o aderare forțată.
- Cum, s-ar politicienii noștrii, ce aderare forțată !
- Da, pentru că ar mai fi câte ceva de făcut.
- Ce mai avem de făcut, gata, suntem aderați, de-acu’, trai pe vătrai.
Cei din delegațiile africane nu se lasă :
- Ar mai fi vreo doi pași de făcut !
- Cum, sar ai noștrii, ce pași, ce pași mai avem de făcut, gata, deja suntem în UE.
- Da, sunteți în UE, completează delegatul african, dar până să vă apropiați de standardele UE, tot mai aveți vreo doi pași de făcut.
- Ce pași mai avem de făcut ? întreabă mirați politicienii noștrii.
- Doi pași ... să întreceți Somalia și Congo !
- Ai dom’le ! se rățoiesc politicienii noștri.
- Unde ?! se miră africanii.
- Să vă arătăm în continuare progresele pe care le-am făcut ...
- Dom’le, îi întrerup africanii, mai ușor cu vrăjeala, poate ține la ăia-n UE, dar noi suntem sătui.
- Ați mâncat deja ?! întreabă politicienii noștri.
- Suntem sătui de vrăjeli, de-astea, ieftine, răspund africanii.
Politicienii noștrii vădit ofensați de acuzațiile aduse, răspund supărați :
- De unde știți că sunt vrăjeli, noi suntem foarte serioși ...
- Alo, domnu’, noi, prin Africa, în general, rezolvăm toate problemele cu vrăji și vrăjeli, noi suntem experți în vrăji.
- A, păi, se schimbă treaba, deci, sunteți experți în vrăjeli, se dumiresc politicienii noștri.
- Da, la noi rezolvăm aproape toate problemele prin vrăji.
- Cum așa ?! se miră politicienii noștrii.
- Să vă dau un exemplu.
- Așa, spuneți.
- Pe la noi, prin Africa, când este cineva bolnav, prin vrăji și incantații îl punem pe picioare.
- Îl puneți cu picioarele înainte ?!
- Îl punem pe picioare, adică îl facem sănătos.
Politicienii noștri încep să râdă și să își dea coate de parcă explicația delegaților africani ar fi fost o chestie banală.
- La noi, completează un politician, lumea stă la cozii, se înghesuie încă de la începutul anului, cum se deschid administrațiile financiare, hop, la coadă, să plătească o grămadă de banii la sistemul de sănătate.
Delegații africani așteaptă uimiți continuarea explicației, nici unul dintre ei nu înțelege despre ce vrajă este vorba.
Politicianul nostru completează :
- Lumea dă mulți bani la sănătate.
- Așa, și ?! se miră delegația africană.
- Și, ce ?! se miră și politicienii noștri.
- Unde-i vraja ? insistă delegații africani.
- Păi, deși lumea dă o grămada de bani la sistemul de sănătate, în mod miraculos, nu sunt medicamente în farmacii și în spitale.
Mândrii, delegații africani continuă :
- La noi, un vrăjitor, într-un sat, a făcut să dispară un bolovan mare și greu din mijlocu’ drumului.
- Ce, bă, un bolovan ?!
- Da, răspund africanii, bolovanul din mijlocu’ drumului încurca circulația, fiind foarte greu, oamenii nu puteau să-l mute, așa că a intervenit vrăjitorul și a eliberat ciculația.
Politicienii noștrii amuzați de o așa explicație, completează :
- La noi, păi, la noi e circulația blocată mereu, fără ... fără să fie nici un bolovan în drum.
- Bine, completează un alt politician de-al nostru, făcând abstracție de faptul că la noi numai bolovani circulă pe drumurile patriei, dar asta e altă discuție.
- Unde mai pui, sare un alt politician, că la noi, mai bine de cincisprezece ani nu s-a făcut nici măcar o singură autostradă.
Politicienii africani sunt vizibil uimiți :
- Cum ați reușit asemenea performanțe ?
Politicienii noștri simt cu încep să câștige teren în fața delegaților africani :
- Foarte simplu, au dispărut banii !
- Cum ?
- În mod miraculos !
- Extraordinar, deci, așa, banii au dispărut în mod miraculos ?! se întreabă uluiți delegații africani.
- Da, deși lumea plătește taxe de drum și umblă în geam la mașini cu niște chestii galbene, ca să demonstreze că au plătit, nu se construiește nici o autostradă.
- Da, noi ne ocupăm de vrăjeli la nivel înalt, nu așa.
Delegații africani nu vor să rămână fără replică, mai ales că ei au cunoștințe vaste în diverse tehnici de vrăjitorie, așa că mai încearcă cu alte exemple.
- La noi, un vrăjitor a făcut să dispară o barcă.
- Da, completează un alt delegat african, o barcă, o canoe din aceea mare, în care încăpeau toți războinicii satului.
Politicienii noștrii sunt tot mai încrezători în propriile forțe, observând că exemplele delegaților africani nu sunt atât de performante cum s-ar fi putut crede și că ei reușiseră chiar mai bine de atât, încep să prindă curaj. Mai ales că ei au organizat întâlnirea pentru a se lăuda ei, nu africanii. După ce se tăvălesc pe jos de râs, se adună și reușesc să rostească căteva vorbe printre hohote de râs.
- Ha, ha, ha ... o barcă ... ha, ha, ha !
- Da, o barcă, una din aceea mare, era făcută din trunchiul unui copac.
- Doar dintr-un copac, mă, ha, ha, ha !
Delegații africani vizibil deranjați de veselia gazdelor lor, cer lămuriri :
- Văd că vă hliziți, n-aveți treabă, credeți că a face o barcă dintr-un trunchi de copac să dispară e treabă ușoară.
- Bă, n-o fi treabă ușoară, da’ nici prea mare scofală nu e.
- Cum așa ?!
- Păi, la noi, aici, avem pe unu’ care a făcut să dispară o flotă întreagă, nu numai o amărâtă de bărcuță.
- O flotă ... întreagă ? întreabă un delegat african cu vocea gâtuită de emoție.
- Da ! vine răspunsul mândru al politicianului nostru. Da, la noi, a făcut să dispară o flotă, cam la vreo trei sute de vapoare, așa.
- Extraordinar ! ... Ce vrăjitor e ăsta, dom’le ?
- La noi nu e vrăjitor !
- Nu e vrăjitor ?! se miră africanii.
- Nu, nu e vrăjitor !
- Da’ atunci ce e ?
- La noi ... e șef de trib !

.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!