agonia
romana

v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1664 .



Telefonul
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [R ]

2008-12-07  |     | 



Telefonul

- Alo ! ... Da ! ... Bună ziua ! ... Un’unea europeană ? ... Am sunat să vă întreb de fondurile alea ... Ce ? ... Care engleș, dom’le, România ... Ce, translator ?! ... Alo, da, a, dumneavoastră sunteți traducător, e bine, da ... Am învățat engleză, cum să nu, da’ vorbesc numai după ora optșpce ... Da, sunt din parlament, da, parlamentar, și am sunat la un’unea europeană să-ntreb de fonduri ... Ce, ce partid ? ... La ce partid sunt eu ? ... Păi, ceva cu pe, parcă ... E important ?! ... Nu contează, dom’le, la ce partid ești, nu, banu’ să iasă, da, nu contează la ce partid ești, ce mă interesează pe mine la ce partid, auzi ... Parcă era unu’ cu fulgi ... A, nu era cu fulgi, da’ cu ce ? ... A, cu pene, da ! ... Lasă-i, dom’le, p-ăia cu penele lor, auzi, banu’ ... Da, dom’le, niște împrumuturi nerambursabile, niște fonduri pentru producătorii agricoli, niște ajutoare pentru sinistrați, ceva ... Cine, eu ? ... Nu, eu nu sunt sinistrat, nu, că n-a ajuns apa la inundații până la vilele mele, nu, nici la mașinile de lux, nu, nu ... Nu, în piscină aveam apă c-o băgasem eu, c-așa-i piscina cu apă-n ea, nu, n-a venit inundațiile ... Nu, nici iahtu’, că plutește oricum pe apă, nu nici iahtu’, totu-i în regulă, nici o problemă ... Ce, trebuie să fie o problemă pentru a lua banii de la un’une ? ... Păi, pot s-o bag p-asta cu apa-n piscină, da, zic că mi-a inundat inundațiile piscina ... Ce, nu merge ! ... Auzi, dacă asta cu ajutoarele pentru sinistrați nu merge, atunci ceva cu producătorii agricoli sau de care ori mai fii și ăștia ... Dacă sunt eu producător ? Bine-nțeles ! ... Cum ce produc, banu’ la greu ! ... Ce, altceva decât bani ? ... Producător agricol ? ... O bag p-aia cu bomboane agricole, produc bomboane agricole, de fapt eu sparg bomboane agricole, dacă stau bine să mă gândesc eu produc coji de bomboane agricole ... Da, fiind un mare și cinstit producător și agricol și de toate felurile care produce banu’ la greu, bine-nțeles, că mi-se cuvin niște fonduri de la un’une ... Da, am înțeles, tiii, da’ complicată-i și un’unea asta ... Păi, auzi, atunci niște împrumuturi, d-alea, nerambursabile ... Da, nerambursabile vreau, sigur ! ... Cum, de ce nerambursabile ? ... Păi, așa, ca să fac eu liniștit ce vreau cu banii și să nu mă mai întrebe nimeni niciodată ce am făcut cu banii pe care i-am luat ... Sigur, am proiecte gârlă, că am și gârlă, pe lângă vile, mașini de lux, iaht, am și gârlă, da ...Da, am și proiecte, nu știi cum e, dom’le, din ce ai din aia vrei mai mult, nu te mai saturi ... Păi, dom’le, știți, atâtea iahturi, piscine, vile, am cheltuieli mari, dom’le, știți cât costă aici întreținerea la ditamai viloiu’ ... Vă da-ți seama, da’ la mai multe viloaie, am cheltuieli mari, dom’le ... Ce, proiecte ?! ... Ce proiecte ? ... Cum ? ... A, da, cum să nu, fii atent, am în proiect acum să plec într-o vacanță cu o bunăciune, mamă, lungă-n craci ... Ce ? ... Cum ce-ți spun ție, nu mi-ai spus să-ți zic ce proiecte am, asta am în proiect, să fac o vacanță cu bunăciunea ... Nevastă-mea-i la țară, da ! ... Cum, de ce cer bani de la un’une pentru vacanțe exotice, păi, ăia, englejii, nemții, franțuzii nu plătesc taxe la ei acolo ca să avem noi, ăștia, noii cinstiți aderați bani pentru proiecte, să vezi ce-o să se bucure englejii, nemții și franțuzii când or auzi că din banii lor de taxe plătite la un’une, eu, unu’ dintre cei mai mari cinstiți noi aderați mi-am tras o vacanță bengoasă c-o bunăciune ... Cum să nu se bucure, dom’le, păi, nu pentru bună-starea și fericirea noastră plătesc ei taxe-n Anglia, în Germania, nu ! ... Cum ? ... Da, dom’le, am proiecte, cum ți-am mai spus ... Ce altceva mai am în proiect, a, multe, de exemplu, vreau să-mi trag o cascadă-n curte la noua vilă de la Snagov ... Ce, a scăzut nivelu’ de trai în Europa după ce ne-am aderat noi, a, asta nu-i nimic, să vezi de-acu’-ncolo, de altfel, de-aia-mi fac și eu vile, cascade, fântâni cinetice, am proiectu’ gata, aprobat, tocmai ca să mai ridic nivelu’ de trai al Europei, pun și eu umăru’ ... Cum ce fac ca să cresc nivelu’ de trai al Europei, n-auzi, fac proiecte, vile luxoase, mașini de lux, piscine, iahturi, cascade, excursii exotice, țol de firmă, mă sacrific și eu cum pot pentru binele Europei, se poate ... Bine-nțeles, am nevoie de o grămadă de bani, mai ales fonduri de la un’une, fonduri pentru sinistrați, împrumuturi nerambursabile, nu contează cum le zice, banu’ să iasă ... Da, atât timp cât iese banu’, e bine ... Da, da’ dacă se poate ceva mai repede ... Da, mă grăbesc ! ... De ce mă grăbesc ? ... Păi, de-aia, că ... numai am bani de țigări !

.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!