agonia
romana

v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3385 .



cautand iubirea
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [OriOniS ]

2006-10-15  |     | 



Căutând iubirea

EXISTÃ!

Și iată-mă … sunt în fața ușii … ușa care îmi deschide drumul spre libertate … să deschid oare această ușă? … dar unde mă aflu acum? … nu văd nimic … nu mă văd nici măcar pe mine … ce sunt? … de ce e atât de întuneric? … tot ce pot vedea e gaura cheii … gaura pe unde intră speranța … tot ce văd e doar acea mică pată de lumină … vreau să merg spre lumină … mâinile și picioarele îmi sunt legate … cât de frumoasă e lumina … vino la mine lumină … a venit lumina … a venit și moartea odată cu ea … exist.
Iată-mă din nou … sunt de partea cealaltă a ușii … acum sunt liber? … acum văd totul … acum văd totul? … da, acum văd totul … nu mai sunt legat la ochii, e lumină și sunt de partea cealaltă a ușii … nu pot să mă mișc … unde e libertatea promisă? … cum pot fi liber dacă sunt legat? … de ce sunt legat dacă trebuia să fiu liber? … de ce sunt înconjurat de ceață? … e ceață sau fum?

RIDICÃ-TE!

Nu mai sunt legat … oare acum sunt liber? … primul pas … frică … nesiguranță … de ce sunt singur? … măcar nu mai sunt legat … din ceață apare o siluetă.
- Cine ești?
- Nu știu? tu cine ești?
- Sunt … cine sunt? … nu știu cine sunt … tu știi cine ești?
- Eu sunt femeie.
- Oare și eu sunt femeie?
- Tu ești altfel, eu nu sunt ca tine.
- De unde știi? eu nu știu cum arăt, te rog spune-mi cum arăt.
- Vino cu mine, am să-ți arăt.
Am plecat … am intrat în ceață … nu mai văd nimic … îi simt mâna … o urmez … îi urmăresc contururile corpului … îi simt căldura trupului său delicat … mă simt ca și când aș cunoaște-o de undeva … e plină de mister … mă fascinează și mă sperie.
Atenția îmi este atrasă de un copac … e uscat deși e pe malul unui lac … formele lui contorsionate sunt într-o opoziție totală cu formele ei, iar spinii lui par a ucide până și viața … îl ating totuși … unul din spini îmi înțeapă un deget … o senzație ciudată îmi cuprinde întreg corpul.
- Vino în lac.
- De unde ai știut de el?
- Aici m-am născut, tu nu te-ai născut în lac?
- Eu vin din spatele unei uși.
- Unde e acea ușă?
- În pământ … eu vin din pământ.
- Vino să-ți vezi chipul.
Într-adevăr, eram altfel … de ce?

IUBIÞI-VÃ!

I-am luat trupul în brațe … mâinile mele tremurânde se pierdeau prin părul ei … buzele mele reci au început să-i sărute urechile … fruntea … ochii … nasul … buzele … mâinile ei se jucau pe pieptul meu … se jucau cu buzele mele … eram sub apă … nu puteam respira … nu-mi păsa … trupurile noastre deveniseră unul singur … ne pierdeam unul în ochii altuia.

RESPIRÃ!

Am ieșit din apă … aerul mi-a umplut iar pieptul … unde e ea? … unde sunt eu? … plâng … văd oameni fericiți în jurul meu … unde e ea? … mi-e frig … simt un trup cald … e ea? … nu, nu e ea … e mama … m-am născut … adorm … uit … unde e ea?

TREZEȘTE-TE!

Unde sunt? … ce se întâmplă? … câți ani am? … parcă ieri făceam primul pas … o strigam pentru prima oară pe mama și îi umpleam ochii cu lacrimi de fericire … simțeam pentru prima oară durerea … învățam să o suport … plângeam.
Sunt un pui de om … sunt tânăr … sunt un bărbat în devenire … în fiecare zi sunt din ce în ce mai mort … prima întâlnire … primul sărut … prima clipă de dragoste … totul îmi pare un deja-vu … totul mai puțin ea … imaginea fetei ce am iubit-o încă înainte de a mă naște îmi bântuie fiecare secundă a vieții … o caut în fiecare fată … mereu caut acea atingere delicată … acei ochi cristalini … acele buze moi.

URÃȘTE!

De ce nu o întâlnesc? … de ce nu pot trăi fără ea? … urăsc totul … văd doar distrugere … vreau să o uit … vreau să fiu altfel … vreau să nu o mai iubesc … nebunia mă cuprinde … un blestem … asta e viața mea, un blestem … toată viața e un blestem și sunt înconjurat de blestemați care se resemnează cu o existență de doi bani … îi urăsc pe toți … le urăsc nepăsarea … urăsc prostia în care ei se scaldă și în care vor să mă sufoce … cum pot scăpa de ceva ce e pretutindeni? … doar moartea m-ar putea salva … mi-e frică să mor … mi-e frică de tot … urăsc tot ce-mi provoacă frică.

VISEAZÃ!

Același lac … copacul trăiește … o văd … e în lac … mă cheamă la ea … alerg spre ea și o îmbrățișez … mă sărută.
- Vino!
O urmez … ne îndreptăm spre copac … a luat unul din fructele lui și mi l-a dat.
- Mușcă din el și vom fi împreună pentru totdeauna.
Era a tât de dulce … simțeam un fior cuprinzându-mi corpul … îmi simțeam trupul slăbit … m-a luat în brațe și m-a dus în apă.
- Acum ști ce ai de făcut.
M-am trezit … ce a vrut să-mi spună prin asta? … a vrut să-mi spună ceva? … poate mă gândesc prea mult la ea … poate mintea îmi joacă feste … dar dacă …?

TRÃIEȘTE-ÞI VIAÞA!

Trebuie să merg înainte … trebuie să trăiesc … trebuie să trăiesc cu adevărat … cum să fac asta? …cine mă poate învăța asta? … ei? … cei ce mă înconjoară? … cei ce mă sufocă? … cei de care mi-e frică? … cei pe care îi urăsc? … mă voi învăța singur … mă voi autodistruge și îi voi distruge … voi fi ceea ce ei doar visează să fie.

FII DUMNEZEU!

Voi crea … voi da formă sentimentelor … voi da viață formelor … nimeni nu va mai fi ca mine … mă vor iubi și mă vor urî pentru asta … voi fi nemuritor … voi avea tot ce doresc … voi avea tot ce doresc? … voi avea iubirea? … îmi vinde cineva un strop de iubire? … există iubirea cu adevărat? … voi crea iubirea … voi crea tot ce îmi lipsește … îmi voi crea iubita ce o caut … vă veți îndrăgosti toți de ea dar ea mă va iubi doar pe mine … veți dori să simțiți ceea ce simt și eu … veți fi neputincioși în fața mea … mă veți idolatriza.

LASÃ-I SÃ TE IUBEASCÃ!

Da … veniți … înconjurați-mă … eu sunt stăpânul vostru … eu sunt cel ce vă aduce fericirea … eu sunt cel ce v-a dat viață vieții … eu sunt cel ce vă ajută să visați … doar eu sunt nemuritor … veniți lângă mine și gustați pentru o secundă din nemurire, apoi mergeți și muriți plângând … da, plângeți … voi care m-ați urât acum trebuie să plângeți … plângeți și voi cei care mă iubiți pentru că pentru mine iubirea e doar una … iubirea voastră nu îmi dă alinarea de care am nevoie … nici unul din voi, muritorilor, nu mă poate iubi cu adevărat.

FII NEBUN!

Ce? … vreți și voi să fiți zei? … vreți să-mi luați locul? … doar eu sunt Dumnezeu … doar eu pot crea … doar eu pot da viață … doar eu pot fi adorat … știu ce vreți … vă prefaceți că mă iubiți … vreți să mă ucideți … sunteți invidioși.
De ce nu mă mai iubește nimeni? … unde ești iubito? … de ce nu te mai pot vedea? … de ce nu te mai pot crea? … de ce nu mai ești lângă mine? … de ce sunt singur?

CAZI!

Unde mi-e nemurirea? … chiar m-au uitat toți? … ieri le eram Dumnezeu … azi sunt cerșetor … dați-mi un ban … vă rog nu mă lăsați să mor în felul acesta … cineva să mă ajute … oricine.
Sunt singur … e întuneric … frigul îmi macină oasele … cândva eram regele tuturor … acum nu mai sunt nici regele cerșetorilor … și ei mă disprețuiesc … și ei mă alungă … trebuie să lupt pentru fiecare secundă din viață … trebuie să fiu ca ei … trebuie să-mi înving teama și să devin ceea ce mă sperie … trebuie să devin ceea ce urăsc … mă voi urî pe mine însumi … de ce m-am născut? … de ce am vrut să mă ridic de pe scaunul de care eram legat? … de ce am vrut să văd cum arată această lume cu adevărat? … trebuie să sufăr o viață întreagă pentru o secundă de iubire?

SPERÃ!

Ce se aude? … ce e acel cântec mut? … îl auziți și voi? … auziți cât e de frumos … veniți, dansați cu mine … lăsați-vă pierduți pe ritmul muzicii … visați alături de mine … uitați de voi … uitați de suferință … muriți și renașteți-vă alături de mine … nu mă aude nimeni? … nu aude nimeni muzica? … oare sunteți chiar atât de surzi? … oare chiar ați uitat de originile voastre? … sunteți atât de dependenți de realul în care trăiți? … ați uitat să visați?

FUGI!

Trebuie să scap de aici … voi pleca departe de lumea voastră … voi merge acolo unde nu e suferință … voi merge acolo unde nimeni nu îmi va fura dreptul la libertate … acolo unde pot visa … acolo unde pot iubi … acolo unde pot fi pur.
Zi și noapte alerg … zi și noapte visez la locul în care voi ajunge … zi și noapte o visez … știu că mă așteaptă acolo … la sfârșitul Pământului … la sfârșitul zilelor … o voi mai vedea pentru încă o clipă apoi muri.

IMBÃTRÂNEȘTE!

Mi-e din ce în ce mai greu să alerg … pașii îmi sunt tot mai grei … moartea e tot mai aproape … nu pot să mă opresc acum … nu când mai am atât de puțin … nu când voi fi iar lângă ea … voi iubi iar … voi visa iar … voi fi iar nemuritor.

OPREȘTE-TE!

Natura e plină de viață … viața mea se apropie de sfârșit … în față Soarele îmi luminează calea, de la spate Luna mă ocrotește … să stau treaz și să caut iubirea? să adorm și să o visez? … oare am ajuns? … oare acum sunt liber? … unde e ea?

ÎNGROZEȘTE-TE!

Ultima clipă din viață e atât de aproape … unde e ceea ce mi-ai promis prin acel cântec mut? … unde ești? … de ce nu ești aici? … de ce nu vi să mă iubești? … visez? … am un coșmar? … de ce nu mă pot trezi? … de ce e totul atât de real? … am urmărit și iubit o fantomă toată viața? … asta e iubirea, o fantomă? … mă prăbușesc pe iarba verde și udă.

MORI!

O văd … îmi las trupul uscat în urmă și merg la ea … acum am înțeles … acum am mușcat din fructul interzis … acum am găsit iubirea … acum am înțeles că doar moartea mă poate iubi o veșnicie … am căutat-o o viață întreagă fără a ști că ea e pretutindeni … vino iubito … du-mă iar în lac și dă-mi ce mi-ai promis.

.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!