agonia
romana

v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 6692 .



Spuma zilelor (finalul)
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Boris_Vian ]

2002-06-26  |     |  Înscris în bibliotecă de Gabriel Nita



- Iti spun drept, zise pisica, nu ma intereseaza cine stie cat.
- Rau faci, spuse soricelul. Sunt inca tanar, si am fost bine hranit pana-n ultima clipa.
- Si eu sunt bine hranita, spuse pisica, si n-am deloc chef sa ma sinucid, asa ca vezi de ce mi se pare nefiresc.
- Asta fiindca nu l-ai vazut, spuse soricelul.
- Ce face? intreba pisica.
Nu era prea doritoare sa afle. Era cald si firele de blana ii erau toate perfect elastice.
- Sta pe malul apei, spuse soricelul, asteapta si, la o anumita ora, se duce pe scandura si se opreste la mijlocul ei. Vede ceva.
- Nu poate sa vada mare lucru, spuse pisica. Cine stie, vreun nufar.
- Da, spuse soricelul, asteapta sa iasa la suprafata ca sa-l ucida.
- E o tampenie, spune pisica. Nu prezinta nici un interes.
- Dupa trecerea orei, continua soricelul, se intoarce la mal si priveste fotografia.
- Nu mananca niciodata? intreba pisica.
- Nu, spuse soricelul, si slabeste din ce in ce si nu pot sa-ndur asta. Intr-o buna zi, are sa faca un pas gresit tot mergand pe scandura aceea lunga.
- Si ce te doare pe tine? intreba pisica. Atunci e nefericit?
- Nu e nefericit, spuse soricelul, e indurerat. Si asta nu pot s-o-ndur. Si pe urma are sa cada-n apa, se apleaca prea mult.
- Atunci, daca asa stau lucrurile, iti fac cu placere serviciul asta, dar nu stiu de ce spun "daca asa stau lucrurile", fiindca nu pricep o iota.
- Ce buna esti, spuse soricelul.
- Baga-ti capul in botul meu si asteapta.
- O sa dureze mult? intreba soricelul.
- Pana ma calca cineva pe coada, spuse pisica; imi trebuie un reflex rapid. Dar o s-o las sa atarne, nu-ti fie frica.
Soricelul departa falcile pisicii si isi vari capul intre dintii ascutiti. Si-l retrase aproape imediat.
- Ia spune-mi, intreba el, ai mancat rechin azi-dimineata?
- Asculta, spuse pisica, daca nu-ti place, poti sa-ti vezi de drum. Toata chestia asta ma calca pe nervi. O sa te descurci singur.
Parea suparata.
- Nu te simti jignita, spuse soricelul.
Isi inchise ochisorii negri si-si puse capul la loc in pozitia cuvenita. Pisica isi aseza cu precautie caninii oteliti pe grumazul molcut si sur. Mustatile negre ale soricelului se impleteau cu ale ei. Isi intinse coada stufoasa si-o lasalungita pe trotuar.
Veneau cantand douasprezece fetite oarbe de la orfelinatul Iulian Apostolicul.

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!