agonia
romana

v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2222 .



Era scuzelor II
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Arini ]

2002-07-20  |     | 



Ionel era sus. Zâmbea de fiecare dată când vedea cum, pe ascuns, "șefu' ăl mare" mustăcea la gândul că... într-adevăr nu mai există noțiunea de șpagă.
Bineînțeles, Bush, Putin erau la porțile României, stupefiați, "măi, la voi chiar nu se mai dă mită!". Iar Bush, urla: "Cum se poate, eu președintele Americii, eu George W. Bush, eu, să fiu făcut de râs. Venisem și eu în România, mă dusesem să mă cazez, cu tot staful tehnic, când, în parcare, mi se oferă un loc bun, să spunem. Iar eu, băiat cuminte, era cald afară, încep să ... "fac vânt cu bancnota de 100 de dolari" portarului.
Am făcut un bine, mai ales că hârtia mea avea și proprietatea să absoarbă transpirația iminentă la 38 de grade.
Dar el , portarul, "se scutură de făină pe obraz". Apoi îmi spune: camera 102, dar înainte treci pe la parter, camera 38, unde joacă umbrele lui Cozma. Iar după câteva minute de așteptare îmi spune: Auzi, că ești mare și tare, treci mai bine pe la camera 14, pe la "debarasarea decentă de mită".
Sunteți niște nesimțiți voi, adică să mă amendați pe mine că "v-am nesocotit respectul și legea"? Dar când cereați voi ajutare de la mine cum era? Ați crescut și v-ați făcut obraznici,răbufnea Bush, de și Putin rămânea mut de uimire.
Dar asta era nimic. Dintr-o altă parte a lumii vine oferta lui Bin LAden. Ce ofertă, el ne roagă diect să aderăm la organizația "Corect". Cică vrea binele lumii... s-o fi săturat de jucat "v-ați ascuns" cu guvernul american.
Celălalte țări, nedumerite, cum , România face un asemenea pas? Iar China, SUA, Rusia, țări care jucau precum spuneam noi... doar tăceau. Prin tranzitivitate vor avea legături cu Bin Laden.
Ionel gândea. O fi bine, o fi rău să acceptăm oferta?
Și dintr-o dată își aduce el aminte de o pățanie de acum câteva săptămâni: Mergea liniștit prin Sfântu Gheorghe când se trezește că-i flutură steagul României pe umeri. Măi, spune el, împăciuitor din fire, ăștia m-or fi confundând cu Gabi Szabo, zic c-am câștigat ce ști ce concurs, sau or fi zicând că sunt polițistul din Caragiale și fac adunarea steagurilor.
Dar a trebuit să-l mai apuce și pe unul de la Consiliul Județean Covasna, ca să apară ce-i doi grei să facă dreptate: "totul până la tricolor, nebunilor!".
Acum Ionel înțelege, mai are de lucrat. Ia goarna dreptății și cheamă poporul la luptă.
Doar că între timp se trzesc parlamentarii din automatism și... faptele-s comise: legi votate cu ghiotura, mita non-stop, fărădelegile obișnuite sunt în floare...
Și astfel totul devine scuzabil, Ionel e undeva doar în visele cu ochii deschiși ale parlamentarilor, vacanța se apropie, iar noi înjurăm în mod constant reforma și inflația.
Dar poate că la toamnă, Ionel le apare mai victorios politicienilor și se gândesc să-l facă "partener de afaceri".
Ajunge și România sus, unde-i e locul, prin dreptate.

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!