agonia romana v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | Înscrie-te | ||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
|
||||||
agonia Texte Recomandate
■ am învățat să supraviețuiesc și așa
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2005-07-22 | |
Când o-ntrebare, nu una-ntâmplătoare,
forțând un răspuns ca apărare, sau și mai grav : o justificare, suportă totuși amânare, sau, Când întrebarea rămâne în aer, pe buze nespusă, un gând cu-o imagine ad-hoc suprapusă, redecorează în minte o stare de fapt, decupând-o din real și plasând-o-n abstract. Abstractul, privit ca obiectivitate, cerne argumentele pro sau contra, uitate, prin sita ipotezelor resuscitate lipsit fiind de impulsivitate. Dislocând ansamblul din vechea lumină, dezbraci substanța de mediu și vină, filtrând-o la rece de conjuctură și-atribui la propriu o nouă postură. Discernământul anină cuvintele-n gât stopând vorbirea, făcându-te mut, construind întrebarea la vechea-ntrebare: "Dar dacă greșesc?... o fi bine oare?" Rolul ei, de anihilatoare, clădită-n cutumă și umilă așteptare, e un câștig de diplomație subtilă și căruntă, a reevaluării...ce doar într-un târziu cuvântă. Experiența, ce ține de ani de interiorizare, și-auto-analiză, să-i zicem: purificatoare, definește-ntr-un final o reformulare, sau și mai indicat: o totală anulare. Ca o impresie pur personală, sau o judecată ce se vrea imparțială, a unuia ce conștientizează pe drept, că-i departe de a fi perfect, îmi permit să extind cuvântul "amabil" la modul elegant de-a fi...rezonabil.
|
||||||||
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | |||||||||
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate