agonia
romana

v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 6117 .



Crezul meu
eseu [ ]
Viitorul

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Agentu ]

2010-04-06  |     | 



Cine mă poate ajuta și pe mine cu un sfat? Da, eu am nevoie de un sfat de la tine. Nu te grăbi să mi-l dai. Toate la timpul lor. Acum ia fi atent aici și ia notițe, nu se știe când iți vor prinde bine.
Eu sunt Beniamin, un băiat de 17 ani din orașul Sărmașu. Orașul Sărmașu este unul din acelea de prost gust. Sunt aici de ceva vreme, deci știu ce vorbesc. Ce să-ți povestesc de drumurile și șosele care sunt într-o stare nenorocită, locurile de muncă existente doar pentru mai puțin de jumătate din adulții care pot munci. Are cam 7000 de locuitori, tineri, bătrani și copii. Toți la un loc pot fi puși într-o oală. Sunt de-ai mei. Îi văd toată ziua. Acum vreo lună de zile s-a deschis o stație de carburant. A fost o mare bucurie. Înainte eram nevoiți să mergem cu mașinile, bicicletele sau trotinetele 6 kilometri până la cea mai apropiată. Acum, să vorbesc despre locul în care-mi petrec eu 6 ore din zi. În majoritatea timpului. Uneori nu mai rezist și plec de la ultimele ore. Da, este vorba de liceu. Părerea mea despre acesta nu este una prea bună. Mai este mult până ar ajunge la standardele unui liceu bun, standarde făcute de mine, în propria-mi minte. Pentru mine un liceu bun trebuie să aiba o seama de profesori dedicați muncii lor, care atunci când pleacă de la școală abia așteaptă să vină a doua zi, ca să le poată împărtași copiilor cunoștințele și experiențele acumulate de-a lungul vieții. Profesori care să fie un exemplu, o sursă de inspirație pentru oricine vrea să învețe ceva. Bine bine, gata cu visatul. Așa ceva nu există. Toți oamenii au probleme și greutățile vieții îi fac să aibă mai puțin timp pentru a se dedica muncii. Ști, eu o să termin liceul acesta și cunostințe n-o să am prea multe, decât acelea care m-am hotărât eu singur să le asimilez. Nici nu intenționez să-mi obosesc memoria cu nu știu ce minuni de procese și fenomene de la fizica sau reacții de la chimie. Nu mă intereseaza nici derivatele, nici modul lor de a se rezolva. Pe mine m-ar interesa cum să mă descurc în viață, cum să-mi pecetluiesc soarta și să aleg ceea ce mi se potrivește. M-ar interesa să învăț cum se cucerește o femeie (voi ajunge și eu la 20 de ani și nici atât n-aș fi stiut, dacă nu m-aș fi documentat din proprie inițiativă). Mă interesează o educație financiară, nu modul în care lucrează băncile și chestiuni legate de dobanzi sau istoria banilor. Vreau să învăț cum să am o situație financiară potrivită viziunii mele. Mi-aș mai dori să învăț modul în care să mă îmbrac, să o fac cu stil. Să-mi cultiv creativitatea și să fac ceva in acest sens. Când vreau să-mi exprim o idee să fiu ascultat nu chemat la tablă pentru a raspunde. Când mă comport altfel, să se intereseze cineva înainte de a trage concluzii pripite. Să nu fiu penalizat de fiecare dată când greșesc... Gandește-te și tu. Cred că ai auzit o mulțime de proverbe care se referă la eșec și la modul în care trebuie văzut. Cei mai mari inventatori ai lumii au încercat(sau greșit) de zeci de ori un lucru până au obținut ceea ce aceștia au dorit. Au fost cazuri în care au obținut și altceva... Important este faptul că greșeala face parte din procesul învățării. Cât timp va trece până când acest lucru va fi înțeles de marii noștri conducatori? M-am convins și de faptul că societatea are nevoie de muncitori, de oameni care să se supună. Majoritatea așa sunt. Pe ceilalți nu-i interesează ce zice vecinul, președintele sau domnul deputat. Ceilalți au o viziune proprie și fac orice pentru ca aceasta să se îndeplinească. Sunt oamenii care au cunoscut succesul. Bineînțeles că nu mă refer numai la celebrități, afaceriști ci mă refer și la oameni care au avut un ideal și l-au îndeplinit. Aceștia sunt fericiți. Fericiți! Și eu am o viziune proprie. Acum trăiesc într-o casă din orașul mai sus amintit și am ceea ce îmi pot oferi părinții mei. Multă sănătate să le dea Dumnezeu! Sunt părinți buni, dar au și ei problemele lor. Acum o să-ți descriu modul meu de a-mi vedea viața. Peste cațiva ani o să fiu un om fericit. Îmbracat cu stil, având o statură potrivită și o prezență care denotă o stăpânire de sine deosebită, o să stau la volanul unei mașini pe care am cumpărat-o tot datorită succesului de care o să am parte. Având niște ochi stralucitori, plini de viață și totodată suspicioși, văd oamenii din jurul meu și mă bucur că ei mă privesc cu respect și apreciere. Văd în ei ceea ce am fost eu odată. Dar acum ei văd în mine ceea ce ei n-o să reușească niciodată să fie. Văd un om care și-a îndeplinit idealul și trăiește fiecare zi pentru a face ceea ce și-a dorit. Înzestrat cu o intuiție și inteligență deosebită o să reușesc să acced în rândurile superioare ale societății. O să mă căsătoresc cu fata care o sa fie aleasa inimii mele și o să am doi copii. O fată pe care o s-o numesc Afrodita și un băiat pe care are să-l cheme Ambrozia. O să-i cresc învăluiți de o iubire pe care numai părinții le-ar putea-o oferi. Au să fie niște copii inteligenți și totodată o să-și întreacă părinții în puterea cugetului și judecată. O să le ofer o educație exemplară, precum romanii sau grecii le ofereau copiilor lor. O să trăiesc mulți ani pe acest Pământ iar în timpul acesteia voi scrie mai multe carți pentru a oferi și celorlalți exemplul reușitei mele. Totul o să fie așa cum am scris pentru că eu sunt o persoană care traiește doar pentru a face ceea ce și-a propus. O să-mi ascult vocea interioară, fiind sigur pe mine, și voi construi, încet cu încet, ceea ce îmi este scris. Viața, mai pe scurt. N-o să țin cont de părerile familiei, prietenilor ci eu îmi voi continua drumul chiar dacă nu-mi va fi ușor. Cred în mine și asta o să-mi fie de mare ajutor.
Acum nu a rămas decât să-ți spun cât te apreciez, nu numai pentru ca ai avut răbdare să citești până aici, ci pentru că ești un om, la fel ca și mine. Tu ești unul dintre cei care mă vor ajuta și mă vor sprijini în continua-mi evoluție. Îmi vei oferi o mână de ajutor atunci când voi avea nevoie. Ma vei aprecia la adevarata valoare. Ești un adevărat prieten. Și până să mă întâlnești pe mine, fă tot ce-ți stă în putință pentru a ajuta orice suflet rătăcit care nu-și găsește liniștea. Oferă-i o bucată de pâine și un sfat, pentru a-i alina inima. Fă aceasta pentru el și fi sigur că și eu o voi simți. Pentru că toți reprezentăm aceeași idee. Toți oamenii suntem energie... Suntem UNU și același!

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!