agonia
romana

v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 955 .



Incotro..?
eseu [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Daphix ]

2005-09-28  |     | 



Lumea zilelor noastre isi traieste viata conform unor principii morale total gresite. De fapt fiecare individ doreste sa fie fericit. este un lucru pe care ni-l dorim cu totii dar nu toti stim unde trebuie cautata. Astfel viata nenumarator oameni devine un infinit sir de deceptii. Traim vremuri in care grija zilei de maine ne face sa uitam prezentul. Este trist faptul ca majoritatea populatiei se gaseste intr-o goana nebuna dupa avere nadajduind ca mai multi bani ii vor face mai fericiti. Acestia constata la un moment dat , din pacate prea tarziu, privind in urma , ca in intreaga lor existenta n-au cunoscut decat foarte putine momente de bucire. Constata ca toata viata n-au facut altceva decat planuri pentru o gestionare cat mai buna a bugetului. Nu e greu de realizat faptul ca in ultima vreme tot mai multi oameni se imbolnavesc si mor din cauza unor boli a caror principala cauza o constituie stresul, acesta fiind la randul lui un rezultat al vietii cotidiene.
Cand ajungem intr-o astfel de situatie, rapusi fiind de una din bolile necrutatoare ale secolului, realizam ca am pierdut totul, deoarece nu mai putem face nimic fara de cea mai de pret unealta, sanatatea, pe care am uzat-o facand bani, iar acum suntem gata sa renuntam la toate agoniselile doar pentru a ne redobandi vitalitatea pe care candva am ignorat-o.
Este de ajuns sa privim o clipa in urma, la momentele de fericire din viata noastra pentru a constata ca nici una dintre acele clipe de neuitat nu au nimic de-a face cu banii ci sunt legate doar de cei dragi fie acestia parinti, prieteni sau copii. Intotdeauna sa ne intrebam orice am face daca merita efortul si sacrificiile si sa comparam toate rezultatele actiunilor pe care avem de gand sa le intreprindem cu aceste clipe de fericre. Poate asa vom reusi a intelege ca toate palatele si toate masinile sunt de prisos atunci cand nu ai destui prieteni cu care sa le imparti , atunci cand nu ai un camin fericit. Pentru ca nimic nu te poate face mai fericit decat oamenii alaturi de care existi. Asa ca acorda-le toata atentia si nu-i dispretui nici macar pentru o clipa , pe nici unul dintre ei pentru ca fiecare iti poate darui printr-un zambet ceea ce n-ai putea dobandi niciodata pe alte cai si pentru ca in fata Lui toti suntem egali indiferent de statutul nostru social.
Reflecta asupra faptului ca intr-o lume in care fericirea ar trebui sa fie principala noastra preocupare , banii si toate avutiile nu te deosebesc cu nimic de sarmanii care traiesc doar din paine si apa. Gandeste-te ca sunt familii de oameni nevoiosi dar cu un trai armonios dovada a dragostei si a bunei intelegeri.
Uitandu-ne in trecut putem observa ca pe plan spiritual nu ne deosebim cu nimic nici de cei care au trait cu mult timp inaintea noastra . Toata aceasta evolutie in care oamenii sunt din ce in ce mai implicati nu a adus nici un fel de fericire in randul oamenilor, ba inca am putea spune ca am involuat , deoarece nu ne putem considera superiori unor populatii care erau cu mult mai fericiti decat noi . In curand viata pe Pamant va deveni imposibila tocmai datorita acestei "evolutii" acestor descoperiri "revolutionare" menite sa ne faca viata mai usoara. Mediul inconjurator a ajuns la un nivel alarmant de degradare si nimeni nu face nimic. Continuam sa traim asa negandindu-ne la viitorul nostru si al copiilor nostri . Ne vom trezi din "betie" abia atunci cand va fi prea tarziu si nu vom mai putea face nimic.
Acesta este adevarul despre viata pe care o traim . Este ingrijorator faptul ca omenirea a uitat de adevaratele ei valori , a uitat adevaratul sens al vietii pe pamant . Salvarea nu poate veni decat de sus dar numai atunci cand vom fi de acord sa acceptam o schimbare.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!