agonia
romana

v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2914 .



Scufita Rosie
eseu [ ]
interpretare hermetica

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [vanghelis007 ]

2007-11-26  |     | 



El se numește Robert Darnton . Ea se numește Scufița Roșie . Între cei doi , există o carte care se numește : " Marele masacru al pisicii ".Este interesant faptul că autorul ,ne oferă în această carte , o interpretare a basmului menționat , -chiar dacă nu este de acord cu ea ,- din domeniul psihanalizei . Comentariile ,aparțin profesorilor Erich Fromm și Bruno Bettelheim . Potrivit acestora , basmul este o parabolă despre subconștientul colectiv în societatea primitivă , subiectul , fiind confruntarea unei adolescente , cu sexualitatea adultă . Simbolurile folosite în basm , au o coloratură erotică ,iar faptul că lupul , după Bettelheim este tatăl fetei ,împinge basmul către o istorioară incestuoasă ,un fel de fapt divers al ziarului "Infractorul" sau "Infractoarea" cu temă similară , proiectat în trecut . Nu este adevărat .Unul dintre motive ,este interpretarea impulsurilor sexuale care se manifestă la adolescenți , în cadrul unui sistem închis , respectiv în sânul unei familii . Din acest motiv , interpretarea este limitată la familie , concluziile desprinse din simboluri fiind legate de membrii acesteia , cu rezultatele discutabile care s-au văzut . Există totuși un sâmbure de adevăr în poveste , care poate fi pus în relație cu una dintre Istoriile lui Herodot . Potrivit acestuia , Mikerynos , faraon al Egiptului antic , s-ar fi căsătorit cu fiica sa , care ulterior a murit , -probabil la naștere - faraonul construind pentru ea o vacă de lemn , îngropând-o în acest insolit sarcofag care o reprezenta pe zeița cerului ,-vaca cerească , Hathor . Interesant este faptul că o serie de basme din colecția lui Ionel Oprișan , cuprind apocrife similare ,mult mai apropiate de Istoriile lui Herodot decât basmul Scufița Roșie.Dar cea mai interesantă dintre toate , ni se pare a fi versiunea greacă a poveștii , care apare legată de mitul Minotaurului și de labirintul [de fapt inexistent] din insula Creta .Vă amintiți că regina Pasifae , s-a îndrăgostit de un taur ,și pentru a se putea împreuna cu el , i-a cerut lui Dedal ,să-i construiască o vacă de lemn în care s-a ascuns . Din această căsătorie împotriva firii s-a născut Minotaurul . Știți ce asemănare există între Mykerinos ,faraonul despre care vorbește istoricul Herodot , și Mynos , soțul lui Pasifae ? Vă învăț ceva care contravine științei , semănând mai mult cu o vrăjitorie . Scădeți , sau scoateți din numele faraonului gruparea de litere " keri " și citiți ce rămâne . Dar să nu povestiți nimănui , că eu v-am învățat să faceți așa ce4va . Vă mulțumesc .

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!