agonia
romana

v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2461 .



Dexteritatea Humanoidului
eseu [ ]
legenda piramidelor

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [MARCOM ]

2008-10-13  |     | 




Evoluițe continuă ?
Oricât ne-am zbate noi, nu vom reuși să schimbăm cel mai elementar curs de evenimente banale, dacă legile lor naturale sunt așa...
Ce vreau să zic?
Oricât ne-am smiorcăi în fața nedreptăților față de noi și semenii noștri, mai mult de câteva cazuri izolate nu se vor rezolva.Motivul e simplu, nimeni nu are interesul, oricât de binevoitor ar fi, să fie la același nivel cu cel de lângă el.
Pentru că consideră unele drepturi potrivite doar lui. Desigur aceste diferențe evidente le datorăm capacității cerebrale a fiecăruia din noi.'Am primit' premiul Nobel pentru pace.Războiul nu contează, 'Eu' m-am zbătut în stânga și în dreapta cu tot felul de politicieni diletanți în banalul drept al omului la libertate, am publicat nenumărate cărți cu tratate de pace, studenții le vor studia și peste generații vor ști ce au de făcut, mai ales dacă actualele conflicte pentru resursele naturale din țările slab dezvoltate vor lăsa în urma lor generații de ființe distruse pe orice plan. De fapt este o tactică de autodistrugere parțială între ei, apoi restul se vor numi teroriști.
Ce mai avem pe lângă foamete, sărăcie, inutilitatea existenței și disperare?
Prăbușirea vârfului de piramidă de pe Wall Street?
Tot pe noi cade și tot noi vom reface vârful piramidei. Noi cei de la baza piramidei vom sângera înfometați în schimbul unui post nou de destrăbălări conectați la vre-un ecran tot mai sofisticat. Ei nu suferă cu adevărat,cei de sus, ei doar ne avertizează că trebuie să strângem de cureaua. Iar și iar. E atât de enervantă risipa asta. Tone de bunuri stau prin depozite ca după expirare să se arunce.
Ia să vedem ce campionat stupid mai îmbogățește pe câte vre-un analfabet ce schimbă știrile de sport în tranzacții între 'cluburi', eu aici înțeleg altceva...
Ori vreo câteva miliarde blocate intr-o lotterie, dar se adună până nu mai încape, apoi se revarsă o mică parte la vre-un disperat să îi dispere și pe restul să cheltuie, doar se merită.
Ceva bănuți de la vârful piramidei aruncați și nouă?
Doar am intrat și noi în Europa cu promisiuni mari și prețuri mari. Dar ironia face ca democraia să semnifice toleranță. Noi tolerăm de douăzeci de ani, deci suntem democrați adevărați. Vecinii noștrii nu-s așa toleranți dar trăiesc înzecit mai bine ca noi. Ori noi suntem chiar îndobitociți de-a binelea?
În fine, să trăim bine...
Ha, Ha, Ha ...

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!