agonia
romana

v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Romnesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 4268 .



Aritmia afonică
eseu [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Babbba ]

2007-01-17  |     | 



Cunoscută sub pseudo-denumirea de NBR-PAA (Natural-Born Rhytm's Main Accents Perception & the Absence of it ! ), aritmia afonică, pe scurt AA, este nativă. Fiind o componentă a limbajului de comunicare și "o monedă de schimb" între ritmicități (fiecare individ are o ritmicitate internă proprie- ca o amprentă personalizată, dacă doriți), nu este propriu-zis o boală, ci doar o caracteristică a muzicalității fiecăruia, mai exact o deficiență în perceperea accenților naturali, prin tendința de ignorare a acestora, sau chiar neidentificarea lor/ atributul afonic. Naturalețea ritmicității este deductibilă din numitorul comun. Orice om, senzorial, primește și emite continuu informații ritmice filtrate prin ceasul intern. În cazul celor care posedă AA, non-auto-detectabilă, (de cele mai multe ori subiectul nici nu o conștientizează), aceasta se manifestă ca un filtru haotic suplimentar. Funcție de gradul "îmblonăvirii", AA apare suprapusă ca o buclă peste "clock-ul intern" (- biologic exact-), ca o derivație paralelă inutilă, existând șansa ca informațiile ritmice să "mai scape totuși" nealterate, sau și mai trist: înseriată, anomalie, ceea ce duce la deformarea lor plastică- aberațiile ritmice.
Obișnuim să spunem despre astfel de oameni, cu umor bineînțeles: "afon", distrându-ne copios la incapacitatea lor de-a sesiza altfel decât matematic metrica ritmică, "ne-simțind" practic nativ accenții naturali. Remodelarea prin autoeducație este minimă, o corecție totală fiind exclusă. AA-ul le joacă feste haioase, mai ales în emisii ce pot deveni hilare. Muzicienii avansați, acceptând și asimilând naturalețea ritmică ca pe un octet, cu accenții aferenți: 2, 4, 6, 8, mai rar triolet, cu accent numai pe 1, numesc în bătaie de joc subiecții în cauză "șeptari", rezumând într-un fel această "bla-bla" despre AA.
Am o veste tristă pentru ei: toată lumea are AA, există studii demonstate, numai că la diferite nivele. Asimetriile ritmice, privite ca unelte, sau subterfugii, și-au pierdut într-o lume nebună conotațiile inițiale, devenind elemente de modernism, chiar rafinament, având o muzicalitate aparte, mai ales "în mâna" unui ritmician performant.
Nu va fi însă niciodată cazul unui "AA-ist de condiție și carieră- înseriat", incapabil să jongleze cu aceste mici artificii complexe, de coloratură.
Masca, ușor de dat la o parte în cazul scrierii, este și va rămâne o problemă amuzantă de critică literară.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!