agonia
romana

v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2937 .



Un minut
eseu [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Vorbaretu ]

2004-06-23  |     | 



Un minut...

Ce este un minut? Un minut iti poate schimba viata. Un minut intarziere... Cat de putin pare... si totusi cat de puternic este timpul. Stii filmele americane cu bomba care ticaie... si numaratoarea inversa mai arata un minut... Tic-tac, tic-tac. Va exploda? Nu va exploda? Dar ce se intampla atunci cand orice ai face, orice fir ai taia... bomba va exploda? Mai are sens atunci sa incerci sa o dezamorsezi? Si aici apare speranta... care te sacaie si nu-ti da pace, si te impinge mai departe. Minutul se apropie de sfarsit, iar eu ma invart nelinistit inca nehotarat ce sa fac... sa tai firul rosu, sau pe cel albastru? Cu clestele in mana... cu ochii inchisi ma hotarasc sa omor minutul... sa-i ucid ultimele secunde. Mana imi tremura... numar in minte secundele ramase... O lumina puternica ma inunda. Am reusit? Chiar am reusit? Sau dimpotriva... si atunci de ce nu ma doare? De ce inca simt...?
Nu mai pot face nimic acum. Minutul si-a trait viata pana la capat... oare a murit fericit?
Am avut de ales? Exista liberul arbitru? Ce convenabil e sa raspundem DA... dar la fel de convenabil e si NU... depinde de situatie... credem ca suntem stapani pe situatie dar niciodata nu este asa. Credem ca asta ne face puternici... hai sa inlantuim sentimentele! Sa nu poata face nimic fara voia noastra... Ce prostii! Nu putem face asa ceva... si cand simtim ca totusi reusim... nu este decat un alt sentiment care vrea sa ne pacaleasca. De fapt asta si suntem... o suma de sentimente, de trairi, care se zbat si incearca sa se domine unele pe altele. Iubirea! Sa fie cel mai puternic dintre toate? Sa fie el acela care le poate inrobi pe celelalte? Sau e doar un drog atat de necesar pentru a alimenta restul? Tanjim dupa el, suntem niste drogati fara scapare... dar, putem sa scapam de acest drog printr-o cura de dezintoxicare? Cand dozele dispar... sau se raresc... e atat de greu, suferim groaznic. Cautam disperati sa gasim o doza noua, sau macar un inlocuitor, doar, doar vom reusi sa amortim celelalte sentimente... si sa ne 'salvam'.
Furnicile... constiinta colectiva. Omorati regina! Ucideti-o! Eliberati furnicile... nu cautati alta regina... de ce? de ce o faceti?! E greu... nu-i asa? E greu sa traiesti fara regina... N-ai cum sa scapi de ea, intotdeauna va exista alta regina... si intotdeauna vei gasi drumul catre ea...
Tic-tac, tic-tac... alt ceas, alt om, alt peisaj... acelasi minut. Minutul moare pentru a trai din nou... dar din pacate isi va trai aceleasi 60 secunde... si va trai cu speranta ca va trai si secunda 61... dar inlauntrul lui stie ca nu se poate asta... Speranta il mistuie si il amageste. Si dupa ce minutul isi traieste viata dupa viata... aceeasi de fapt... in mintea lui se naste o alta speranta... un plan! Poate de data asta va reusi! Va incerca sa pacaleasca timpul... isi va opri cursa nebuneasca catre cea de-a 61-a secunda... si se va opri... O noua dilema isi face loc... o noua intrebare il chinuie si nu-i da pace... care va fi secunda in care se va opri? Care...?


.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!