agonia romana v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | Înscrie-te | ||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
|
||||||
agonia Texte Recomandate
■ poți să-mi intri în inimă, nu vei citi aceeași carte
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2005-06-04 | |
ce le spun romanii care pleaca celor ramasi [pentru putin] acasa? ultimul stinge lumina!
sau: de ce in romania urmeaza sa fie intuneric? pentru ca ultimul va lua si becul. haz de necaz tipic mioritic, radem noi, dar nu e rasul nostru. cum scria cineva pe undeva [tolontan in gazeta sporturilor, ca sa fiu precis], la noi e anormal sa fie apa calda si curent non-stop. pe cand la altii... cand am aflat ca le-a picat curentul americanilor am crezut ca baietii cu barbi si turbane au savarsit-o iar. si deja ma gandeam cine-o s-o pateasca acum. siria? libia? iranul? apoi tufisul care-i conduce a anuntat ca n-au fost barbosii, ci hazardul intruchipat intr-un accident. dar intrebarea mi-a ramas: cine-o va pati, nu de alta, dar vin alegerile si e nevoie de circ, ca paine este. recent am discutat cu doi romani care lucreaza in sua [unul profesor universitar, celalalt doctor in chimie] si nu la lopata. ambii se plangeau ca in europa aerul conditionat nu e prezent peste tot si ca in romania nu se poate circula pe distante lungi decat printre vaci. oare ce-or gandi acum cei doi, mai ales daca i-ar fi prins deplasati pana de curent? practic, estul americii a fost paralizat, iar ei au ramas o perioada fara replica. americanul de rand cliseizat de propriile productii culturale, care se uita la tv si mananca la microunde trebuie sa fi ramas K.O. nici putere sa-si injure guvernul nu stiu daca si-ar gasi. important e ca ei sunt numarul 1 in lume si nimeni nu se compara cu ei. chiar si la penele de curent, care prin alte locuri chiar daca ar atinge intreaga tara, tot n-ar acoperi decat partial teritoriul afectat de recenta realizare americana. saptamana trecuta am citit ca americanii ar fi interesati de petrom. primul gand ce mi-a sarit a fost ca daca ai nostri refuza tranzactia, ei ne vor ataca. bineinteles ca e absurd, dar cam asta e imaginea pe care si-au cultivat-o urmasii vanatorilor de piei-rosii. si urmeaza intrebari: oare m-am bucurat ca le-a picat curentul? e bine sa recunosc ca m-am bucurat? de ce m-am bucurat de raul altora? in final, nu uitati: ultimul stinge lumina! chiar daca e picat curentul.
|
||||||||
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | |||||||||
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate