agonia romana v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | Înscrie-te | ||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
|
||||||
agonia Texte Recomandate
■ LaraicaElbaSavașiDrina
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2009-06-22 | | Pe toate colinele Pe Iisus Nazarineanul Îl urmau mulțimile. Și ca Unul, ce mare putere avea Din multa Sa dragoste Îi tămăduia, îi binecuvânta Și-i învăța: - Căci vă spun vouă: Că de nu va prisosi Dreptatea voastră Mai mult decât a cărturarilor Și a fariseilor Nu veți intra În Împărăția Cerurilor! Și vă mai spun: Iubiți și binecuvântați Pe cei ce vă urăsc Și rugați-vă pentru cei Ce vă vatămă și vă prigonesc Ca să fiți fiii Tatălui Ceresc! Legea s-o păziți Să vă sfințiți! Voi să fiți desăvârșiți! Și unii cu alții Precum Tatăl vă iubeste Așa și voi să vă iubiți! Grijă să nu duceți: Ce veți bea Ce veți mânca Și cu ce vă veți îmbrăca?!... Azi, îmbrăcând o haină nouă De la Tatăl vostru Toate vi se va da vouă!!!... Le vorbea numai în pilde: Nu dați câinilor, cele sfinte! Nici să aruncați Mărgăritarele În gurile porcilor Să le calce cu picioarele Și întorcându-se înapoi Vă va sfâșia pe voi !!!... Pe Fica lui Iair, Leprosul,Sutasul, Demonizatul, Slăbănogul, Orbi și muți și șchiopi, Îi învia, îi tămăduia. Cu trei pești și două pâini Pe munte, mii de oameni sătura! Din munte coborând Iisus, în corabie a intrat. Ucenicii L-au urmat Obosit fiind, a adormit. Furtună mare pe cer s-a ridicat. Înspăimântați de uriașele valuri Ucenicii L-au deșteptat: - Învățătorule, scapă-ne că pierim! Iisus s-a trezit Marea a certat cu ușurință, Mustrând și ucenicii Pentru puțina lor credință!!!... Ucenicii profund s-au mirat: - Cine este Acesta Că și marea și vânturile De El a ascultat?!... Dar a aflat Pe Dumnezeu Cuvântul. Vestindu-L, astfel În tot pământul. Lângă ceilalți Apostoli A mai urmat: Filip și Bartolomeu Toma Necredinciosul și Matei Iacov și Levi, Simon Cananeul Și cu Iuda Iscarioteanul. I-a binecuvântat, trimițându-i Printre neamuri, povățuindu-i: - Tămăduiți pe cei neputincioși Înviați pe cei morți Pe leproși curățați De demoni să-i scăpați Aur si argint în cingătoarele voastre Vedeți, să nu purtați. Eu vă trimit pe voi Ca pe niște oi În mijlocul lupilor Și cine vă primeste pe voi Pe Mine mă primește Iar cine vă disprețuiește Pe mine Mă nesocotește!!!... Din Iconomia Divină Semănătorul, Dumnezeu Pe ogorul Său A presărat sămânță bună. Dar, căzând între spini înțepători Și pălămidă. A ieșit multă neghină. - Ne dai voie Doamne S-o smulgem din rădăcină? - Nu că s-ar vătăma împreună Și grâul și neghina Le lăsăm la urmă!!!... Meditație: Doamne, Dumnezeul meu Neghina din grâu sunt eu. Tu, azi, mi-ai dat un semn O mare șansă, un îndemn. Demonizatul, odată eliberat voia să Te urmeze neîncetat Dar eu nu Te vreau pe Tine Vreau doar să îmulțești Ca pe muntele sfânt Peștele cu pâine. Sunt profund dezamăgit De întunericul profețit. De orbirea sufletească Ce din primejdia morții Din robia păcatului Vrea să mă trezească. Pe plan moral, Reflectând impresiile E o concepție greșită Să susțin afirmațiile Că, o „Ușă” stă deschisă-n Univers Ca un far după care Va trebui să mă călăuzesc. E inadmisibil Suntem în „era năucitoare” Cum să mai pot „Ieșii” Din tentația pătimasă. Din tortura lumii. Această afirmație Sunt, doar, niște „iluzii’. Goana după marea putere Mândria, intriga și ura Minciuna, desfrâul, arginții Goana după avere Acestea, pentru mine, constituie Inevitabilul drum al vieții!... Și a răspuns Agheu și a zis: „Așa este poporul acesta și așa este neamul acesta înaintea Mea, zice Domnul și tot așa este și cu lucrul mâinilor lor : tot ceea ce ei aduc jertfă aste spurcat”. (Agheu 2; 14).
|
||||||||
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | |||||||||
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate