agonia romana v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | Înscrie-te | ||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
|
||||||
agonia Texte Recomandate
■ LaraicaElbaSavașiDrina
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2010-01-09 | | ....................... "Mioriță laie, Laie, bucălaie, De trei zile-ncoace Gura nu-ți mai tace! Ori iarba nu-ți place, Ori ești bolnăvioară, Drăguță mioară? Drăguțule bace, Dă-ți oile-ncoace, La negru zăvoi, Că-i iarbă de noi Și umbră de voi. Stăpâne, stăpâne, Îți cheamă ș-un câne, Cel mai bărbătesc Și cel mai frățesc, Că l-apus de soare Vreau să mi te-omoare" ........................ V. Alexandri Cât de actuală și individuală și extrem de importantă poate fi astăzi, această baladă!... Drăguțule Bace, mândruțule ciobănel, tras printr-un inel!... Acum, prezența unui negru nor se ridică la orizont, Iată, ești prins fără de apărare, fără de veste în fața unui imperiu impresionabil de mare! Dominat de sisteme-suprasisteme, de structuri-suprastructuri ancorate și constituite în comuniunea altei lumi. Te urmărește, ceas de ceas, zi de zi, cu o baghetă magică, a te strivi, a te ucide și pe tine. Pornirile acestu-i veac asemenea unui monstru lipsit de identitate și-a manifestat prezența, sub masca falsității în numele “Libertății”, cu intenția de a controla pe pământ fiecare aspect al vieții !!! Iată, n-ai vrut, când ai fost chemat și îndemnat “să ieși…” din haosul întunericului. Evoționalismul și știința, tehnica și tehnologiile cu toate ispitirile te-au amăgit!!! Te-ai amăgit??... Cu ideea că lumea strălucitoare va rămâne pentru tine, în permanență, un joc îmbătător și zgomotos de artificii îndeplinind un mare rol, evitând cât se poate să te scape de... “Calea Crucii?!!!” Drăguțule Bace, "ieși..." din lume, ancorează-te plin de speranță la "Limanul Dreptății". Fugi în imperiul singurătății, întoarce-te iar pe acel picior de plai, pe acea gură de rai! Numai acest fundament mai poate a te mai apăra de tragica moarte. Numai această lecție realistă, "prezența vie a lui Dumnezeu", te mai poate scoate din vibrațiile acestui rău! Numai Împărăția Darului Duhului Sfânt Te mai poate salva... pe “Noul Pământ”. Mărturisesc, că sunt un om liber, fără constrângeri, și prefer să greșesc vorbind decât tăcând. Nimeni nu mă poate determina să tac atunci când vreau să spun ceva. Și, că atacul unora, adică al amicilor, că dușmani nu am, chiar incorect și tendențios, îl primesc cu multă bucurie… "E o mare înțelepciune să nu te tulburi, când alții te disprețuiesc și nici să asculți laudele celor ce te lingusesc. Numai astfel vei putea să mergi mai departe, pe drumul pe care ai apucat!" Zice Domnul.
|
||||||||
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | |||||||||
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate