agonia romana v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | Înscrie-te | ||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
|
||||||
agonia Texte Recomandate
■ am învățat să supraviețuiesc și așa
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2010-03-06 | |
S-au consumat cele două semifinale ale preselecției naționale Eurovision Song Contest 2010 – ”O melodie pentru Europa”. 14 concurenți au primit deja numerele de concurs pentru a evolua în Finala Națională din 6 martie. Aceștia sunt: Doinița Gherman, formația Milenium, Olya Tira și Sunt Stroke Project, Dyma, Eugen Doibani, Carolina Gorun, proiectul MonkeyMind & Daniela, Cristina Croitor, Pavel Turcu, Pavel Parfenii, Alexandru Manciu, Valeria Tarasova, Gicu Cimbir și Boris Covali.
Dacă e să facem o analiză per ansamblu a selecției naționale din acest an putem cu mîndrie afirma că avem parte de o schimbare radicală a scenei muzicale din Republica Moldova. Pornind de la scenă în sensul direct (lumini, sunet, studio etc.) bucură ochiul și prestația concurenților. Nu și fără amatorism și interpretare falsă, dar în proporții digerabile. Pentru prima dată putem vorbi de coagularea așa-zisului fenomen de concurență și dezintegrarea sistemului de favoriți creați înainte de concursul propriu-zis. Un show apreciabil… Toate bune pînă aici. Pînă a face referință la “show-ul” televoting-ului, care de rînd cu media independent-comerciale (gen ProTV, UNIMEDIA, Jurnal TV) și blogosfera au ținut insistent să promoveze non-talente în finala națională. Nu știu dacă mai există oameni care n-au auzit măcar o dată numele ”interpretului fără nume” – Pavel Turcu, pe care presa stereotipic la etichetat ”paznicul din Ungheni”. Nu neg, au mai fost evoluții penibile, jenante, false… Însă pînă acum așa gen de scamatorie neprofesionistă nu a mai fost susținut. Asistăm la o penibilitate ridicată la rangul de absurd, cînd toate știrile media care fac referință la Eurovision includ în titlu (ne)intenționat numele ”Pavel Turcu”: ProTV, Jurnal TV, UNIMEDIA, etc. Stimați producători media, considerați de cuviință să puneți semnul ”=” între Concursul Internațional Eurovision și non-talentul Pavel Turcu? Dacă tot urmăriți să-i faceți publicitate (ne)gratuită cu riscul prejudicierii propriei imagini, vă asumați și responsabilitatea de a fi reprezentați de același non-talent promovat? Ar suna bine: ”Pro TV=Pavel Turcu”, ”UNIMEDIA=Pavel Turcu”, ”Jurnal TV=Pavel Turcu”… Să ne amuzăm cu toții. Pavel Turcu a fost clasat de televoting pe locul 2 în topul preferințelor. Ce se întîmplă deci? Sau este apogeul non-culturii sau un protest colectiv împotriva insuccesului și evoluției șterse a vedetelor cu talent și renume… Cert este că nimeni n-o ia personal, poate doar însuși ”interpretul”. Avem de-a face cu un non-simbol, cu o extremitate valorică, cu un personaj ridiculizat pînă la promovare, în timp ce persoana Pavel Turcu rămîne în umbră, neinteresînd pe nimeni. Un produs efemer are și un destin efemer: după consumarea evenimentului se va consuma și ”brand-ul” său amplificat artificial. Regretabil este faptul că Eurovision rămîne a fi un festival unde de multe ori învinge nu reprezentantul celei mai rafinate culturi cu cea mai rafinată interpretare, de vină fiind metoda de vot care promovează frecvent interesele, stilul și gusturile celor mai numeroase grupări – în cazul dat, a unei grupări care a exagerat un pic cam mult cu gluma. Și totuși, lăudabil este gestul voturilor oferite pentru excepționala interpretare a Cristinei Croitor. Deopotrivă, de telespectatori și de către juriu. Interpreta a reușit să se impună pe prima poziție în pofida deciziei incorecte și tendențioase a organizatorilor de a-i aproba evoluția sub ultimul număr (pentru comparație, Pavel Turcu evoluînd al 2-lea) în condițiile desfășurării inechitabile a televotingului, din momentul intrării în concurs a primului participant, dar nu după evoluția tuturor participanților. În data de 6 martie se va desfășura Finala Națională a concursului ”O melodie pentru Europa”. Să nu uităm, stimați cititori, telespectatori și jurnaliști – cetățeni ai Republicii Moldova, că avem de ales un interpret care să ne reprezinte țara și pe noi toți, avem de ales o melodie pentru Europa, dar nu pentru Piața Centrală !
|
||||||||
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | |||||||||
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate