agonia romana v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | Înscrie-te | ||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
|
||||||
agonia Texte Recomandate
■ LaraicaElbaSavașiDrina
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2015-06-10 | |
Cucul se întreține cu una din pacientele lui în briza răcoroasă a dimineții.
După parcurgerea elementelor din discuție protejate de secretul profesional, clinicianul întreabă pacienta când consideră ea, având în vedere particularitățile traficului spre Tecuci, că ar trebui elaborată ieșirea. Discuția continuă - Dom doctor, eu aș putea și astăzi, dar aș vrea să rămân să văd și eu sfințirea bisericii Clinicianul își aduce aminte în acest moment că acum câteva zile a primit din partea celui pe care în sinea lui îl intitulează ”Muftiul” (nedreptate majoră de altfel, omul fiind o splendoare de preot ortodox bărbos) o invitație pe hârtie lucioasă foarte scumpă, spre ceva neinteligibil (sfințire de paraclis, slujbă arhierească, etc). Ca atare se interesează : - Dar, nu vă supărați doamnă, asta înseamnă că până acum biserica nu era sfințită? - ... @@@ ... - Au voie să țină slujbe în biserici nesfințite? Nu e ilegal ? - Au voie... vine replica, nu foarte convinsă, a pacientei care eludează totuși un răspuns argumentat invocând în schimb frumsețea și intensitatea spirituală a repetițiilor la care a asistat în seara trecută, repetiții pare-se necesare pentru ca sfințirea și consacrarea hramului bisericii să decurgă, dacă binevoiește cel de sus (sau mai exact cei de sus, că sunt trei), fără surprize neplăcute - Hramul? Întreb eu intrigat... Păi nu au avut hram de Sfântul Constantin? - ... @@@ ... - Este voie să fie două hramuri la o biserică? Sau se poate și mai multe? Câte de fapt sunt maxim ? Pacienta pare a trece printr-un acces subit de urticarie în creștet în fața acestor întrebări, eu zic de bun simț. Este momentul ca să îmi arate acreditivele personale în domeniu și să își probeze competența - Eu, dom doctor, nu vreau să mă laud dar acasă merg la toate slujbele - Nu consider că vă lăudați - Luna trecută am fost și la maslu... A fost foarte frumos - Dar ce este aia maslu, continuă medicul să se intereseze - A... e foarte frumos. Vii la biserică cu un kil de făină, unul de ulei ... - Ouă, lapte, zahăr? Încerc eu să o întrerup - Și sunt mai mulți preoți, la noi a venit și a venit și înaltpreasfințitul Casian, episcopul dunării de jos și se sfințește uleiul să miruiască și ajute pe bolnavi... - Un kil spuneți ? adică luați și acasă și aveți un an, sigur dacă nu este epidemie sau ceva, nu ? Discuția se încheie într-o notă dezamăgitoare pentru clinician. Pare că în ciuda farmecului personal și a unei nuanțe mult mai deschise a halatului, când este vorba să convingi o pacientă să mai stea o zi în plus nu am nici o șansă dacă este să mă confrunt cu ”Muftiul”. Cel puțin până nu oi intra și eu în posesia unei vedre sau două de mir de uz endocrinologic.
|
||||||||
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | |||||||||
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate