agonia romana v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | Înscrie-te | ||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
|
||||||
agonia Texte Recomandate
■ LaraicaElbaSavașiDrina
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2016-02-05 | |
Marți, 26.01.2016, a avut loc la Atelierul de cafea din incinta complexului Romarta din Târgu Mureș prima editie, dintr-un șir, sperăm noi, cât mai lung, a Atelierului de literatură LitArt.
Au răspuns prezent invitației inițiatorului acestui proiect, poetul și jurnalistul Adrian Giurgea, mai mulți scriitori mureșeni consacrați sau dornici de afirmare, care au avut surpriza de a se înfățișa unui public neașteptat de numerous - circa 70 de iubitori de literature fiind atrași de eveniment. Primul care a luat cuvântul a fost poetul și editorul Eugeniu Nistor, care, după ce și-a amintit de vremurile când conducea el însuși un cenaclu pe lângă revista „Târnava”, a citit un grupaj de poeme din volumul antologic „Glose din râul fără sfârșit”. Și, pentru că Atelierul este de fapt un cenaclu, poemele lui Eugeniu Nistor n-au scăpat de analiza tinerilor critici Dumitru Mircea Buda și Călin Crăciun. A urmat apoi un nume poate mai puțin cunoscut publicului mureșean, Alda Adria Oltean, care printr-o povestioară iscusit ticluită, intitulată „Gândurile lui Hermann într-o dimineață de toamnă", ne-a arătat că și necunvântătoarele pot avea gânduri. În continuare, pentru a se respecta alternanța poezie – proză – poezie, au luat cuvântul, în ordine: poetul Gheorghe Botezan care a citit două dintre poemele sale; scriitorul Nelu Mărginean care a dat citire unei povestiri în care satul Câmpiei Transilvane din vremuri de demult a fost readus la viață, iar cel care a încheiat această primă ediție a Atelierului de literatură LitArt a fost însuși inițiatorul, poetul Adrian Giurgea, toate textele citite fiind luate ușor la disecat de cei doi critici amintiți mai sus. Înainte de despărțire s-a făcut promisiunea de a ne revedea la ediția următoare, care va avea loc pe 23.02.2016 și la care și-au anunțat intenția de a citi din creațiile lor următorii: Rudi Moca; Magda Han; Adrian Rentea; Ramona Strete; Dan Căciulă; Szalo Emeșe și Vasile Ciia Dătășan. Vocea critică urmează a fi susținută de același Călin Crăciun, acompaniat de această dată de Constantin Nicușan și Eugeniu Nistor. Ne revedem, deci, pe 23 Februarie!
|
||||||||
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | |||||||||
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate