agonia
romana

v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 107 .



Laura (partea 7)
personale [ ]
Iubirea, doar iubirea

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [maxinminin ]

2021-10-17  |     | 



Transmiteţi acest mesaj cântăreţei Laura Bretan.
Dragă Laura, am avut o defecţiune la telefon şi de aceea nu am putut să comunic câteva zile pe Internet.
Dragă Laura, din ultimele două postări ale tale pe Instagram, cea cu tine şi cu sora şi fratele tău într-o fotografie înduioşătoare şi cea cu tine pe care scrie „Downtown Nashville” şi din postarea ta pe facebook cu melodia „ Nella Fantasia”, înţeleg că îmi răspunzi la întrebarea mea spunînd că vrei să vii la Herculane.
Vino iute, te aşteptăm.
Acum spune-mi ce vrei ca să îţi ofer în Herculane, ca să fii fericită, veselă şi bine, ca să vii acum la mine?
Iată o mică povestire despre noi:
La concertul cu Angela Gheorghiu, la Herculane, Laura mă caută în sală, împreună cu Angela.
După un timp, mă găseşte în altă parte, tocmai facem iar filmul Leap Year, cu fata care intră în Irlanda să ceară în căsătorie pe alesul ei.
-Laura, tu vei fi eroina filmului, eu voi fi eroul tău, începem acum filmările, iar la scena de final te cer în căsătorie.
Deci am refăcut scenă cu scenă filmul, comedia romantică, cu întîlnirea de la ruinele castelului în munţi, cu gătitul ciorbei, cu defectarea reţelei electrice prin încărcătorul de telefon şi altele.
În final, eu te cer în căsătorie oferindu-ţi inelul mamei mele, exact ca în film.
Tu spui da şi te măriţi cu mine.
Până acum noi doi am jucat scenele din filmul „Runaway Bride” în care tu fugi de trei ori de la nuntă şi eu reuşesc abia acum, a patra oară să te iau de soţie.
După căsătorie, facem şi filmul „Love story”, tot povestea a doi îndrăgostiţi.
Dar în scena finală din „Leap year”, cînd mă ceri în căsătorie, eu spun:
-Păi dacă nu vorbeşti cu mine, nu pot să vorbesc şi nu pot spune da cererii în căsătorie decît dacă vorbeşti cu mine, Laura. De ce nu ai vorbit cu mine până acum?
-Pentru că astfel nu aveai de ales, nu îmi mai puteai spune nimic, erai obligat să îmi spui singurul, ultimul lucru pe care mi-l puteai spune, care rămînea de spus şi pe care vroiam să îl aud, adică : „Mărită-te cu mine, Laura”.
-Şi nu vei vorbi nici după căsătorie cu mine?
-Doar în prima zi. După aceea noi, femeile vorbim continuu. Vei îndura asta cu bărbăţie?
-Da. Dar tu vei spăla rufe şi vei găti mîncare continuu. E o încîntare rezervată nevestelor devotate. Vino iute în paradisul căsătoriei, abia aştept să ţi-l arăt.
-Bine, şi eu sunt încîntată. Acum mă reped să intru în Herculane la spălat rufe.
-Nu vii tu fără Angela Gheorghiu în Herculane, deci vino că ea e pe drum spre mine deja.
Dar totuşi, de ce încă nu ai intrat în Herculane?
-Toate la timpul lor. Nu aşa mi-ai spus tu Edison în melodia Adagio: „When the time is wright, I will be in your arms”.
(La timpul potrivit voi fi în braţele tale)

-Laura, e timpul potrivit, îmbrăţişează-mă.
Şi au trăit împreună fericiţi o mie de ani.
Laura, scrie-mi tu în postările tale următoare pe facebook continuarea, ce vrei să facem în Herculane?
Am veveriţe, iepuraşi, pisoi isteţi, pui de căprioară aici, şi dacă îi prinzi, poţi să te joci cu ei, eu nu am putut să îi prind. Dar vino să încerci, vor fugi, nu te bizui pe asta. Deci nu ţi-i ofer.
Iată ce nu îţi mai ofer:
Nu ştiu să dansez, să vorbesc, să gătesc, să fiu politicos, nu am bani, nu primesc comenzi, fac pozne, ştiu muzică, umor şi cam atît. Mă joc singur, fără fete.
Cred că voi mînca toate platourile cu mîncare ale oaspeţilor la nunta noastră, sunt şi mîncăcios şi nemîncat.
Nu te pripi, asta nu e tot, stau singur mereu şi fac rugăciune mereu, deci iar nu vorbim după căsătorie, că fac rugăciuni.
Cam ce ţi-ai mai dori?
Tot ce pot să îţi ofer aici ţi-am oferit deja.
Când vii în Herculane? Spune-mi data exactă, ziua exactă.
-Ţi-o spun în următoarea mea postare pe facebook, Edison.

Transmiteţi acest mesaj cântăreţei Laura Bretan.
Dragă Laura, ultimul meu mesaj pentru tine a fost umoristic, deci, ca să nu înţelegi greşit glumele din el îţi spun serios, sigur următoarele lucruri:
Voi participa, voi intra în sală la concertul tău din Băile Herculane.
Te voi cere în căsătorie la Herculane cu primele mele cuvinte, la prima noastră întîlnire.
Nu voi sta singur mereu după căsătoria noastră ci îţi voi ţine companie, voi fi cu tine zilnic, vorbind şi jucîndu-ne amîndoi.
Nu voi mînca platourile cu mîncare ale oaspeţilor, nuntaşilor la nunta noastră.
Laura, ce faci, unde eşti?
Laura, iartă-mă pentru greşeli sau cuvinte nepotrivite, încerc să fiu cît mai corect şi bun mereu.
Ce faci, unde eşti?
Mai spune-mi ceva despre fraţii tăi, despre lucruri dragi, despre ce vrei tu şi îţi place să vorbim.
Eu îndrăgesc peisajele ţării tale, americanii omenoşi, isteţi, ştiinţele şi tehnologiile isteţe americane, literatura americană, desenele animate americane cu Tom şi Jerry, ciocănitoarea Woody, Iepuraşul Bugs Bunny, filmele vechi americane care apar şi pe canalul Tnt şi lucrurile bune americane.
Îţi urez sănătate, bucurie, fericire.
Îţi recomand filmul premiat cu Oscar „Vacanţă la Roma”, cu Audrey Hepburn şi Gregory Peck, o comedie romantică drăgălaşă.
Acum îţi recomand să înveţi toate cele 7 arte dar nu şi dansul, ca să nu dansezi cu alţi băieţi.
Am văzut multe filme bune, îţi recomand şi comediile cu Bill Murray, Charlie Chaplin, Louis des Funes şi melodii precum Balada lui Ciprian Porumbescu, melodiile cîntăreţei irlandeze Enya şi cărţile lui Karl May, glumele lui Dem Rădulescu, Amza Pellea.
Îţi recomand ca prieteni pe actriţa Oana Pellea, fiica lui Amza Pellea.
Pe curând.

Transmiteţi acest mesaj cântăreţei Laura Bretan.
Dragă Laura, lucrez acum la un text cu invenţii care pot ajuta milioane de oameni să scape de foame, sărăcie.
Tu ce faci, de ce nu răspunzi la mesajele mele?
M-ai întrebat mai demult ce locuri drăgălaşe cunosc eu.
Iată, îmi place la Dolhasca, şi îmi plac peisajele de pe calea ferată dintre Suceava şi Năsăud, care trece şi prin Câmpulung Moldovenesc, Vatra Dornei.
Laura, tu eşti fată isteaţă.
Ce ar fi să jucăm şah pe internet, să facem noi doi un concurs de isteţime, cu jocuri de isteţime?
Ce ar fi să discutăm despre lucrurile isteţe ale lumii, artei, gîndirii, muzicii?
Laura, îţi plac basmele, cărţile isteţe? Hai să scriem amândoi un basm isteţ, o carte isteaţă.
Aştept răspunsul tău.
Ce vrei să facem în Herculane? Spune-mi în următoarea ta postare pe facebook.
Cum te-ai simţi tu să vorbeşti singură, fără ca eu să îţi răspund, sau vorbind doar indirect cu tine, fără să îţi pronunţ numele, cu mesaje prea scurte, de doar cîteva cuvinte, aşa cum faci tu cu mine?
Aşa mă simt eu.
Îţi urez toate cele bune, bucurie, sănătate, fericire.







Transmiteţi acest mesaj cîntăreţei Laura Bretan.
Dragă Laura, din ultima ta postare pe facebook înţeleg că vrei să ne căsătorim la Herculane.
Aştept continuarea acestei promisiuni cu fapte sincere, nu cu promisiuni repetate de luni de zile şi nerealizate niciodată, că nu ai venit încă şi nu vii în Herculane.
Tu cum te-ai simţi ca eu să îţi promit repetat căsătoria şi să ştii că nu voi veni niciodată la tine să ne căsătorim, aşa cum îmi faci tu mie de mult timp, dacă mă iubeşti cum te iubesc.
Aşa mă simt eu acum.
E mai simplu, drept, sincer să îmi spui sincer: mă mărit cu tine Edison în data de, în ziua de sau nu mă mărit niciodată cu tine.
Aşa mă simt eu acum.
Am adăugat zilele astea în textul meu „Invenţii” de pe blogul meu nişte reţete culinare grozave şi mari invenţii care ajută miliarde de oameni acum.
Dar tu nu poţi fi cucerită?
Nu am reuşit încă, eşti isteaţă, deci fă să fiu isteţ să te conving să ne căsătorim.
Ţi-aş scrie mai mult, dar nu îmi place să vorbesc singur, şi nu ştiu dacă te interesează ce spun, deoarece nu vorbeşti cu mine şi îmi scrii mesaje prea scurte pe facebook.
Pe curînd.

Transmiteţi acest mesaj cântăreţei Laura Bretan.
Dragă Laura, spune-mi ceva de iubire, eşti isteaţă şi înţelegi multe despre asta, o să te întreb şi eu cîte ceva.
Iată întrebările mele pentru tine:
1) Ce iubire este mai bună decît mila? Cum poţi să ai şi milă şi iubire în acelaşi timp, căci iubirea e între soţi iar mila e a celui fericit pentru cel sărman, sărac, chinuit.
2) Cînd privesc pozele tale din copilărie mi-e milă de tine, că erai tare bună, cuminte, drăgălaşă, neajutorată cînd erai copil.
Acum cînd privesc pozele tale te iubesc, că îmi placi, dar mă gîndesc la tine mai mult cu milă, la Laura cînd era copil în poze. Şi acum îmi e de ajuns că pot să îţi spun o vorbă bună, că pot să îţi dăruiesc ceva, e bucuria mea, căci mi-e milă de tine.
3)Dacă iubeşti mult eşti fericit că iubeşti? Cred că da, căci omul ideal e mereu fericit, e fără defecte, deci suntem fericiţi că ne iubim. Atunci, dacă ne e milă unul de altul, cât de fericiţi putem fi, dacă mila e pentru necazurile celuilalt? Cum putem fi fericiţi cînd avem necazuri noi sau alţii?
Aş putea fi fericit eu ştiind că ai avea un necaz Laura, chiar şi când mi-e milă de tine?
Asta înseamnă că şi mila e fericită, că îl ajută pe celălalt, deci suntem fericiţi noi doi mereu.
4)Acum că ne iubim, suntem fericiţi, avem milă unul de altul, noi doi avem tot ce vrem.
5)Eu cînd eram copil iubeam iepurii, păsările, mă jucam cu ei, îmi era milă de ei, îi îngrijeam.
Se cuvine oare să tratez la fel şi un om, să te îngrijesc măcar cît pe o pasăre pe tine Laura, sau mai mult, că ne iubim?
Cred că da. Dar ce ar trebui să facem dacă unul din noi doi are cîndva o problemă, o boală?
Chiar şi pe un cîine, cînd e bolnav îl îngrijeşti, îi dai un colţ de pîine. Deci noi doi ar trebui să ne îngrijim, să ne ajutăm unul pe altul Laura, mai mult decît ajutăm un cîine, sau măcar cît ajuţi o pasăre bolnavă.
Pentru că ne iubim.
6) Acum, oare noi doi ne ajutăm destul, ne iubim destul, Laura?
Amîndoi avem probleme de sănătate şi alte probleme, deci cred sincer că e nevoie să ne ajutăm, să ne îngrijim unul pe altul.
Nu ştiu cum gîndeşti tu, dar eu aşa ştiu că trebuie să fac, să fiu bun şi milostiv.
Deci tu cum crezi, e bine să ajuţi oamenii?
7)Cînd greşim faţă de cineva, e mai bine să stăm deoparte în momentele în care îi greşim ca să nu îl deranjăm pe acel om.
Deci spune-mi totdeauna ce greşesc, întreabă-mă ce greşeşti şi vom face ce trebuie să nu mai greşim. Voi sta deoparte cînd greşeşti, ca să treacă momentul greu şi voi fi cu tine cînd nu greşeşti.
8) Dacă te iubesc, mă iubeşti, e bine să avem încredere unul în altul?
Nu poţi avea încredere aproape în nimeni, deoarece sunt prea mulţi oameni schimbători, prefăcuţi, păcătoşi, plini de greşeli.
Deci nu îţi cer să ai încredere în mine, dar fă doar ce ştii sigur că e bun din ce te învăţ, din ce fac eu. Adică e bine să ai încredere doar în tine, nu în mine sau în alţii, că aşa nu te putem noi împinge în greşeli.
Acum aşa cred eu că e cinstit să îţi vorbesc.
Deci ne iubim, ne ajutăm dar nu avem încredere unul în altul ca să nu ne înşelăm unul pe altul. Eu aşa îţi propun să facem acum, iar în viitor vom încerca să devenim amîndoi oameni ideali, desăvîrşiţi ca să putem avea încredere unul în altul.
Uite, Laura, cred că de aici trebuie să pornim.
Deci eu încerc să te îngrijesc pe tine cu sfaturile mele. Te întreb, tu cum ar trebui să mă îngrijeşti pe mine presupunînd că aş avea nevoie de îngrijire?
Nu spun că îţi cer să mă îngrijeşti, ci doar te întreb ce părere ai. Ce altceva ar trebui să fac eu să te îngrijesc mai mult, mai bine pe tine?
Ce crezi tu că e corect sau greşit, sincer sau nesincer în acest mesaj al meu?
Spune-mi în următoarea ta postare pe facebook răspunsul tău la aceste ultime două întrebări ale mele.
Din acest răspuns al tău eu voi înţelege cum să mă port cu tine, cum să te îngrijesc şi cum să te fac fericită.
Deoarece nu vorbeşti cu mine înţeleg că trebuie să fiu mai bun cu tine, să îţi vorbesc altfel, mai corect, să mă port altfel, mai corect cu tine.
Nu îţi cer să crezi că ţi-am spus adevărul în acest mesaj, să îţi cîştig încrederea, pentru că poate ai sau nu ai încredere în mine.
Eu încerc doar să îmbunătăţesc prietenia noastră acum, iar aceste lucruri precum mila, omenia, respectul, îngrijirea celuilalt sunt pentru mine lucrurile cele mai importante dintre noi doi.
Acum tu eşti bine, sănătoasă?
Ai nevoie de ceva?
Cum pot să te îngrijesc eu?
Fie bucurie şi sănătate în viaţa ta, să fii fericită şi veselă, bună, iubitoare şi isteaţă, puternică şi hotărîtă, prudentă, ferită de necazuri şi de păcătoşi, Adevărul, Idealul să te apere.
Pe curînd.








.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!