agonia
romana

v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3815 .



defect din naștere
personale [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Gabisa ]

2007-09-10  |     | 



m-am născut cu un defect/ cam așa cum ies din fabrică tricourile alea chinezești proaste/ cu defecte de cusatură

când eram mică nu puteam să înghit nimic/ mestecam și totul mi e oprea în gât/ (acum mestec oameni și bucățele de viață/ am învățat între timp că pe unii/ câțiva prieteni familia un bărbat pe lângă mine/ vreau nu vreau trebuie să-i înghit)

mă slăbea neputința pe zi ce trecea/ ai mei s-au gândit că ar fi timpul să mă ducă la doctor/ (am o relație specială cu doctorii cam de când m-am născut/ mereu au încercat să mă vindece de câte ceva/ de prea puține ori au reușit)

un inel esofagian se încăpățânase să nu crească odată cu restul/ mă cam strângea de gât și vomam/ (mai târziu mi-am dat seama că de fapt am o problemă reală cu inelele/ până și ala cu o singură piatră/ de pe mâna stangă m-a strâns așa tare până m-am vărsat afară din așternutul comun)

ar fi trebuit să mă opereze/ să am o cicatrice mare de la gât până între sâni/ mama s-a panicat rău la gândul că sunt fată și ar trebui să trăiesc cu douăzeci de centimetri de urâțenie pe mine/ (săraca mama dacă m-ar vedea acum după douăzeci de ani de tutun/ nopți nedormite și cicatrice pe înauntru)

au găsit soluția ideală/ să experimentăm/ de cinci ori pe săptămână îmi băgau câte o sondă pe gât/ din zi în zi mai groasă până ce inelul încăpățânat se va fi lărgit/ mă adormeau înainte (poate de-aici înclinația către substanțe ilicite)

când mă trezeam aveam un fier în gură/ să nu cumva să o închid/ și sonda aia roșie și lungă îndesată pe gât/ vomam mult dar înduram chinul/ ascultam cum îmi citea mama/ poate de-aia nu prea îmi plac fram sau cuore/ aveam doar vreo 4 ani

drept răsplată mergeam la cumpărături în obor/ câte un disc cu povești și o prăjitură la cofetăria de la parter/ am și acum teancul de discuri/ sunt multe/ (prăjiturile nu le-am păstrat/ le vomam imediat)

m-au făcut bine până la urmă mama și doctorul/ fără cicatrice pe piept/ am putut după un timp să mănânc și eu tot ce mânca un copil/ trebuia să am grijă totuși să nu țopăi când înghițeam/ puteam să mă înec (mai am uneori noduri în gât/ de la unele amintiri nemestecate cum trebuie)

la pomana mamei am mâncat din toate/ am mestecat regulamentar fiecare dumicat înfulecat/ am reușit să înghit tot până la ultimul dumicat (am vrut să-i arăt că măcar asta pot să fac și eu bine)

mda… m-am născut cu un defect/ cam așa cum ies de pe bandă tricourile chinezești prost cusute/ bine că nu m-au lăsat baltă/ cum dai la o parte rebuturile (azi sunt unii oameni care nu văd în mine mai mult de atât/ am învățat să-i rumeg și pe aia/ eu nu mă pricep să vindec oamenii/ mama era bună la asta/ eu doar îi iau așa cum sunt)


.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!