agonia romana v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | Înscrie-te | ||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
|
||||||
agonia Texte Recomandate
■ am învățat să supraviețuiesc și așa
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2008-02-27 | |
Delia Diaconescu
Interviu la Radio România Cultural și Recital muzical la Radio Vatican Miercuri 13.02.2008 ora 16.05. Radio România Cultural emisiunea “Generația 2000 – Muzică”, redactor Felicia Nenoiu, invitată violonista Delia Diaconescu. Fundalul sonor: fragmente din Concertul nr.1 de Prokofiev interpretat ca solistă de Delia Diaconescu, acompaniată de Orchestra Simfonică “L’Arena di Verona”. Spicuiri din întrebări și răspunsuri. Interviul a fost realizat prin telefon. Bun venit în emisiunea noastră.De ce ai ales Verona? Îmi doream să fac un master, eram în vacanță, în vizită la mătușa mea. În urma unei audiții cu profesorul H. C. Rybin am fost acceptată pentru un masterat de solistică. Mi-a plăcut aici întrucât masteratul de solistică presupunea libertatea de a studia mult, aveam ca obiecte vioara, muzica de cameră, o limbă străină. și orchestra, opțional. Când și unde a fost prima ta apariție în public? În clasa a patra pe o scenă din Brașov iar solistic în clasa a șasea acompaniată de Orchestra Liceului Dinu Lipatti, dirijor Nicolae Racu. Am cântat Toamna din ciclul Anotimpurile de Vivaldi... Este visul tău să devii solistă? Este un vis frumos pe care îl nutresc mulți instrumentiști, un țel greu de atins din varii motive dar dorința de a-l realiza te ține într-o stare permanentă de studiu care te ajută să evoluezi tethnic și expresiv.. Cu cine ai studiat ? În țară, la Conservator, cu Florin Croitoru și maestrul Ștefan Gheorghiu, aici la Verona cu J. C. Rybin, la Dortmund unde urmez o specializare la Rusiche Musik Academie cu maestrul rus Alexander Ostrovski. La Imola fac un curs de muzică de cameră, cu profesorii din trioul Altenberg din Viena. Cursul durează trei ani și se desfășoară sub genericul „Întâlnire cu maeștrii”. În ce mod au influențat aceste cursuri evoluția ta profesională? Cursul de muzică de cameră, vioară și pian, de la Imola îl fac nu cu un profesor, ci cu trei... La fiecare lecție, sonata este analizată prin viziunea altui instrumentist, profesorul de vioară, de pian și chiar profesorul de violoncel. Cât studiezi de obicei? 6-7 ore pe zi. Care este premiul cel mai important pe care l-ai obținut? Premiul cel mai important este mereu cel care urmează. În țară am câștigat premii la olimpiadele naționale, locul unu la concursul „George Enescu Impresii din Copilărie” iar aici am participat la concursul național „Tinere Talente” care se desfășoară similar cu olimpiadele noastre și totuși diferit. Fiecare conservator alege un singur reprezentant, poate să fie la vioară, pian, violoncel, canto, etc. Eu am fost selecționată să reprezint Conservatorul din Verona. Prima etapă s-a desfășurat pe regiuni. Pentru regiunea Veneto, concursul a avut loc în Veneția și au participat reprezentanții a șase conservatoare, Verona, Veneția, Vicența, etc. Juriul m-a desemnat pe mine ca reprezentantă a regiunii Veneto..Concursul național s-a desfășurat la Pesaro, au participat reprezentanții a 22 de regiuni și eu am ocupat locul trei. Cine sunt pesoanele care te-au sprijinit în carieră? Profesorii de vioară sunt importanți pentru a obține baza tehnică fără de care nu poți porni la drum. Părinții mi-au fost mereu aproape dar și excepționala pianistă Verona Maier care m-a acompaniat la examene, recitaluri și concursuri. Câteva reguli de bază pe care le respecți în profesie. Un studiu constant, necesar și pozitiv când ai în față multe recitaluri, concerte, concursuri, un partener instrumentist cu care să dialoghezi din punct de vedere muzical. Ca membră a cvartetului Modus și a cvintetului Athesis am înțeles cât poate fi de important pentru dialogul dintre instrumentiști evolutia la acelasi nivel tehnic, muzical și de percepție estetică, altfel e greu să transmiți un mesaj artistic. Mai adaug obținerea maximului de informații de la cât mai mulți muzicieni de înaltă clasă. Lucrul cel mai important pe care l-ai învățat de la maeștrii tăi? Am învățat de la profesorul Alexander Ostrovski că a face muzică este un privilegiu și de fiecare dată când suntem pe scenă putem să dăruim, nu numai nouă ci și publicului care ascultă, o bucurie pură, un moment de fericire.. Cum este o zi specială pentru tine? Dimineața repetiție cu orchestra, cvartetul sau cvintetul. După amiaza puțină odihnă. Seara (spectacolele în Italia încep la ora 21.00) cu două ore înainte de program merg la sală și studiez înainte de începerea concertului sau recitalului.. Studiul mă relaxează. Ce îți place să faci în timpul liber ? Citesc, vizitez muzee, biserici, monumente, joc tennis, ascult muzică destul de amestecată, îmi plac șansonetele franceze, sunt retro.... Aș fi dorit să patinez dar n-am învățat încă. Ce reprezintă vioara pentru tine? Vioara este un instrument acaparator, este o profesie, nu un hoby. A te dedica unui instrument nu înseamnă să fii la fel de performant și în alte domenii. Ce ai în programul viitor ? Câteva spectacole cu cvartetul Modus și cvintetul Athesis, înregistrare la Radio Vatican și Concertul Anotimpurile de Vivaldi la Radiodifuziunea Română pe 9 aprilie.. Marți 19.02.2008, ora 19.50 (ora Italiei) Radio Vatican a transmis în direct un recital muzical cu Delia Diaconescu la vioară (clasa vioară J.C. Rybin) și Stefano Chiozzi la pian (clasa pian Laura Palmieri) amândoi absolvenți ai cursurilor de solistică, masterat de doi ani. “Hanno Ottenuto Laurea Specialistica di II Livello con Massimo dei Voti e Lode”. Programul a cuprins Sonata a II-a în La major opus 100 de J. Brahms, “Marele Adagio” de A. Glazunov și scurte interviuri. |
index
|
||||||||
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | |||||||||
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate