agonia romana v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | Înscrie-te | ||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
|
||||||
agonia Texte Recomandate
■ LaraicaElbaSavașiDrina
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2006-05-31 | |
Acum 21 de ani (1985) eram electrician la I.E. Braila. Eu aveam 22 de ani iar nea Vasile Mocanu se apropia de 40. Eu cantam într-o trupă rock el cânta romanțe și repara ceasuri. Amândoi făceam pomenitele activități în timpul liber.Într-o zi mă întreabă dacă-mi place Tudor Gheorghe. I-am zis să mă scutească de “muici, Jii sau alte pâini cât de rele. ”Da'’ tu ai ascultat și altceva cântat de el?” Nu, am zis. A doua zi s-a prezentat cu 3-4 viniluri. Asa am descoperit eu poezia romanească. Ce n-a facut școala și mass-media de atunci în atâția ani au reușit câteva cântece în doar câteva ore.
Săptamâna asta la Sala Palatului Tudor Gheorghe cântă în fiecare seară. În fiecare seară alte cantece . Am participat la primele trei seri și a fost minunat. Aseară la petrecerea cu taraf am auzit două cântece populare pe care nu le știam și mi s-au părut deosebit de frumoase. Tudor Gheorghe n-are videoclipuri nu prea este difuzat. Cunosc artiști sau artiste din Romania care sunt de ani de zile pe mai toate canalele media. Nu-mi aduc aminte sa fi încercat vreo Sala a Palatului in ultimii 3-4 ani cel puțin. Mă întreb ce diferențe sunt între mass-media predecembristă și cea de acum. Berdiaev spunea ca între materialismul socialist și cel capitalist diferențele sunt de formă. Făcea într-una din cărți o descriere a omului nou. Asemanărea dintre foștii securiști sau activiști de partid și actualii lucrători din mass-media de la diverse firme era, este absolut transparentă. Mi-ar fi plăcut să-l citez din păcate acum sunt în București și n-am cartea scrisă de Berdiaev în interbelic. Au fost trei seri în care spectacolele au durat în jurul a două ore. N-a avut în față măcar o hârtiuță care să-i aducă aminte versurile cântecelor sau poeziilor pe care le-a interpretat. Poezia și folclorul româneasc au avut și au în Tudor Gheorghe pe unul din cei mai mari servitori.
|
||||||||
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | |||||||||
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate