agonia romana v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | Înscrie-te | ||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
|
||||||
agonia Texte Recomandate
■ a învăța să dialoghezi cu sine sau cum să faci o breșă într-un zid interior
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2006-07-17 | |
Am fost și sunt, chiar la vârsta mea înaintată un viguros beneficiar de burse și sponsorizări. Pentru cei care-și închipuie că dacă statul român va primi înapoi Tezaurul României, luna de pe cer, moștenirea Gojdu, etc. și că acestea vor cloci imediat locuri pentru copiii cuminți și studioși- trebuie să-i dezamăgesc cu un hotărât- Nu !
99.9% din bursele mijlocite în mod direct sau indirect(Fundația pentru o Societate Deschisă, etc.) de statul român sunt aranjate. Personalul din aceste fundații- copii, nepoții, câinii acestora, etc. trebuie să mănânce și gura lor o pâine albă- nu- i așa ? Am cunoscut o firavă domnișoară- dna. Vameșu- care s-a ridicat în Fundația Soroș de la ține-calu' la mare șefă de program pe spatele bursierilor păcăliți și refuzați- pentru că pe dl.Soroș nu-l interesa bunăstarea României și pregătirea unor omani care să facă ceva ci pregătirea "unor semințe de scandal"- citat din dna. Vameșu. Astăzi dna.Vameșu este foarte sus- a primit n decorații pentru spiritul ei civic, etc., etc. Nuu, n-au fost securiști cei cu care a lucrat Fundația- nu puțin(i). Am cunoscut un fost președinte al României care, înainte să fie președintele României era președinte de fundație. La un moment dat a fost solicitat să aprobe sponsorizarea deplasării la Amsterdam a 5 bursieri ai statului olandez. O chestiune simplă și de bun simț- mai ales că bursierii erau tot în domeniul umanioarelor.Dar domnul președinte l-a ascultat pe domnul profesor V.- persoană extraordinar de distinsă- a cărui fată nu reușise la bursă- și le-a refuzat bursierilor sponsorizarea.Este un simplu exemplu- cu unul din numeroșii Președinți ai României care s-a declarat curat, cinstit, dușman al grupurilor de interese, etc. Pentru a obține o bursă trebuie să te lupți. La 10 solicitări făcute ai noroc dacă ți se va răspunde la 4, vei fi chemat la interviu la 2 și poate, poate vei obține 1 bursă.Iar dacă ești și foarte, foarte norocos vei pleca la bursa respectivă. "There is no free meal" spune pe bună dreptate americanul. Ceea ce pierzi, în această goană după burse- nu este numai timpul irosit pentru a completa formulare groase- este și sufletul. Încetul cu încetul descoperi că nu este o mare diferență între cerșitul la colț de stradă și cerșitul după burse. Încetul cu încetul îți dai seama că solicitările formale ascund cu totul și cu totul alte solicitări- și că, până la urmă, efortul este disproporționat de mare.
|
||||||||
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | |||||||||
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate