agonia
romana

v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Romnesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 4158 .



Incitant!
personale [ ]
pentru toți membrii siteului Agonia și nu numai

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Titi Cosasu ]

2006-07-24  |     | 



Sper că aceste întrebări nu vor supăra. Aș dori să incite. Cei care vor răspunde, dacă își vor da acceptul în contextul răspunsurilor date, vor fi „imortalizați” într-un volum de dialoguri.
În fapt, este un mod de a ne identifica și asigura o raportare în zona virtuală a literaturii.
Sincer, eu sunt interesat de ce gândiți voi. Dacă intrați în acest joc serios vă rog să răspundeți detaliat, cu argumente. O scurtă, dar definitorie, fișă biobibliografică este binevenită (în special pentru cei care își dau acceptul pentru publicare).


1. Günter Grass, laureatul premiului Nobel pentru literatură, afirma că literatura trebuie să fie subversivă. Literatura publicată pe net este subversivă sau adversivă?

2. Credeți că titulatura „Atelier literar de poezie și proza, poezii românești, literatură și cultură” poate exclude trauma eșecului literar pentru cei care au ca punct de reper doar comentariile de pe „Agonia”?

3. Deși netul literar este prezent în fapt și producție (literară), mulți cred că este doar o activitate de margine. Centrul fiind dominat de „paper”, iar creșterea constantă a vânzărilor de carte, chiar aici în România – chiar dacă circulația cărții este tributară sistemului ineficient de librării (aș zice falimentar în multe zone ale țării), face ca mulți să le dea dreptate celor ce plasează această activitate în zonă marginală.
Interesant că și internauții literari folosesc „paper”-ul ca mod de identitate scriitoricească (or apartenență la curentele literare), întărind indirect, chiar dacă nu susținut declarativ, afirmațiile celor care nu cred în literatura virtuală (repet: INDIRECT!). Voi cum comentați?

4. Persisttă impresia că și pe „Agonia” există apartenența la anumite nuclee numite de unii „găști”. Comentezi pe … și pe …, ai șansa să primești steluțe și o să fii citit (nu includem aici pe cei care scriu foarte bine). Credeți că se întâmplă așa ceva? Argumentați răspunsul și poate „specificați la ce gașcă vă simțiți arondați” (numai dacă !)?

5. Considerați că după 1990 s-a produs o descentralizare a literaturii române?

6. Putem spune că activitatea literară din cenaclul „Agonia” are o raportare monocentrică după modelul francez (Parisul, bunăoară)? S-au poate s-a luat în discuție (mai aproape de interesele celor care publică pe Agonia) raportarea pluricentrică – vezi modelul american, și de ce nu cel german ?

7. Nu întâmplător am adresat întrebările legate de raportare la Centru ( a nu se înțelege că este obsesia raportării la „centrul de putere”). Agonia este o comunitate virtuală internațională și, deocamdată, raportarea Centru – adică zona de administrare a siteului – este monocentrică. Agonia nu a dezvoltat, vizibil, o raportare pluricentrică (SUA, Canada, Germani etc). În aceste condiții funcționează fără repere concrete? Argumentați.

8. Citeam în interviul lui Andrei Ruse răspunsul lui Marius Ianuș la întrebarea despre litaratura online:” Cred că, din păcate, tendința ceaușist-pionierească, mai precis: colhozistă, e prea puternică - autorii tineri au învățat deja să facă jocuri de interese de felul celor implementate de instituțiile celor mai bătrâni. Sunt puști de douăzeci de ani care înainte să debuteze literar au cenzurat autori importanți”. Putem considera literatura online doar un prilej de a arăta (sau încearcă să arate) cât de „inteligenți” sau „culți” suntem? Urmărim noi mai mult „gloria” decât să comunicăm lucruri importante?

9. Valoric vorbind, site-ul ,datorită globalizări, neraportat pluricentric este permisiv literaturii de mâna a doua și a treia? Poate descalifica într-un târziu importanța actuală a siteului Agonia? Nu ar fi mai bine dacă cei primiți în familia Agonia să domine valul literar apărut după descentralizare, având ca strategie schimbarea ierarhiilor literare?


Vă mulțumesc pentru timpul acordat. Dacă aveți întrebări care să completeze acest chestionar le accept cu mulțumiri anticipate.
P.S. Prefer să mă înjurați pentru atitudinea mea interogativă, dar să răspundeți cât mai detaliat la aceste întrebări (pe unel nu le-aș fi adresat, dar sunt mulți cârcotași care le vehiculează).
P.S.S. Dacă administratorul siteului nu consideră oportun un astfel de demers îl poate respinge.

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!