agonia
romana

v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1689 .



Despre război
personale [ ]
(Scrisoarea a 277-a)

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Episcop_Nicolae_Velimirovici ]

2007-01-06  |     |  Înscris în bibliotecă de Nicole Chinez




Unui scriitor din Zagreb, despre război
(Scrisoarea a 277-a)

Vă supărați pe mine fiindcă în cartea “Războiul și Biblia” am scris că Dumnezeu îngăduie să vină asupra oamenilor război la fel cum îngăduie să vină molimă și foamete, din pricina păcatelor omenești.
Ce am scris, după Sfânta Scriptură a lui Dumnezeu am scris, nu după mintea mea.

Nici o minte omenească nu a putut până acum să explice taina acestei sume de rele și de nenorociri care se cheamă, într-un cuvânt “război”. Nici mintea mea n-ar fi putut. Totul este însă explicat și lămurit de Sfânta Scriptură a lui Dumnezeu ca de un soare strălucitor.
Astfel grăiește Domnul către Împăratul David prin proorocul Natan:
“Voi ridica sămânța ta după tine, care va ieși din pântecele tău, și voi întări împărăția ta”.
Dar, spune Domnul în continuare:
“De va face vreun rau îl voi certa pe el cu toiagul omenesc și cu lovituri ale fiilor oamenilor”. (II Imp. 7,14)
Iar “toiagul omenesc” ce altceva înseamnă decât războiul?
Cuvântul lui Dumnezeu nu s-a dezmințit. Solomon, fiul lui David, a făcut la bătrânețe ceea ce era rău înaintea Domnului, precum și fiul lui Solomon, Roboam. De aceea, Șișac, faraonul Egiptului, a venit asupra Ierusalimului și l-a zdrobit pe Roboam, și a intrat în cetate și a prădat-o și “a luat vistieriile casei Domnului și vistieriile casei împăratului”. (III Imp.14,25)

Dvs întrebați: “Dacă Dumnezeu îngăduie să vină asemenea nenorocire asupra oamenilor, unde este atunci buna învățătură a Mântuitorului?”
Pe hârtie. Pe hârtie- la cei ce prin fărădelegile pe care le săvârșesc în timp de pace atrag războiul.
Iar dacă buna învățătură a Mântuitorului ar fi în inimile oamenilor, aceștia ar viețui în pace trainică. Întăriți conștiința oamenilor și micsorați bugetele de război. Osteniți-vă, ca mădular al Bisericii lui Dumnezeu, să curățați lumea de nedreptate și nelegiuiri și primejdia războiului va pieri ca negura înaintea soarelui.
Căci precum este în zadar să strigi cetățenilor unui oraș murdar și ciumat: “Oameni, fiți sănătoși!”, tot în zadar este și să strigi: “Pace, pace!” când trăiești în necurăția păcatelor, în mizeria imoralității și a toată necinstea.
În oraș se va înstăpâni de la sine sănătatea când va fi curățat de murdăria purtătoare de ciumă, iar pacea între popoare când popoarele se vor curăța de ciuma necredinței și a necinstei.
Altminteri, în ciuda tuturor strigătelor noastre: “Pace, pace!", ne va răspunde nu pacea, ci războiul.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!