agonia romana v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | Înscrie-te | ||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
|
||||||
agonia Texte Recomandate
■ a învăța să dialoghezi cu sine sau cum să faci o breșă într-un zid interior
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2004-08-19 | |
Aceasta a fost povestea simpla a lui Brenciu Ioan campion national la alpinism si salvamontist. Mitica a plecat inainte de revolutie in SUA si de atunci nu se mai stie mare lucru de el.In anul 1989 Brenciu Ioan salveaza 2 oameni dintr-o avalansa si ii degera picioarele. Verdictul doctorilor este amputarea picioarelor dar acesta se opune categoric.
-Daca faceti asa ceva ma arunc pe geam. I se amputeaza trei degete de la picioare zicandui-se ca nu va mai putea nici macar iesi din casa.La doua saptamani dupa amputare si convalescenta e vazut din nou pe traseu. In cheile Bicazului revine abia dupa 9 ani ca sa termine traseul inceput cu Mitica.Aflandu-se in spital i se reproseaza dur prin ziarele epocii ca a fost inconstient si ca el este de vina pt cele intamplate.Chiar propria mama crede acest lucru deteriorandu-se situatia intre ei.Drept raspuns scrie la Romania Pitoreasca varianta lui si reactiile din partea salvamontului sunt prompte.Cel care -l critica cel mai tare citind varianta lui ii devine prieten relateaza ca in cheile Turzii in aceleasi conditii ca a lui Mitica a murit un tanar aflat doar la 6 metri de pamant. Din pacate pt Brenciu spitalizarea ii taie drumul spre Himalaya iar in locul lui pleaca un bucurestean , pe pile insa.Moare intr-o avalansa de pietre aproape de tabara 2 de baza . -Le-am spus ca Cezarica nu e pregatit pt Himalaya si poate muri. Mitica apare intr-o revista montana si declara la un an dupa accident ca el a fost trimisul lui Dumnezeu in acel traseu si ca Ioan Brenciu ia provocat caderea.Actualmente, Brenciu Ioan locuieste in Orastie si oamenii inca il considera un nebun caci aceste momente l-au adus la consult psihiatric pt o perioada.Merge destul de greu din cauza degetelor lipsa dar din 90 a mai pregatit 2 echipe de alpinisti cu care a luat locurile 1 si 2 la concursurile pe tara.Din pacate indiferenta autoritatilor, rautatea si indolenta organelor competente il fac sa se retraga din activitatea montana definitiv.Are 2 fete, cea mai mare mostenindu-i talentul in alpinism.
|
||||||||
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | |||||||||
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate