agonia
romana

v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3257 .



ziua mortilor
personale [ Gânduri ]
publicat initial in dbrom: www.dbrom.ro acum un an

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [iQ666 ]

2004-10-23  |     | 



pe 1 noiembrie se sarbatoreste [n-am gresit cuvantul] ziua mortilor. desi n-au mai dat pe la cimitir de-un an, o gramada de inca vii trec pe la mormintele celor plecati cu lumanari, coroane, flori... si ce e rau in asta? la prima vedere nimic, e bine sa-ti amintesti din cand in cand de cei care au fost candva prin preajma ta si nu mai sunt. doar ca mie nu mi se pare in regula sa o faci doar o data pe an. si atunci mai mult pentru imagine, ca da bine sa fii vazut acolo de rude, vecini, cunoscuti, presa...

mie imi place sa bantui aiurea prin cimitire si am remarcat de multe ori ca putine morminte sunt tinute curate si ingrijite tot timpul. majoritatea sunt curatate abia in ultimele zile ale lui octombrie, pentru a fi in forma la momentul oportun. cand se aduna in cimitir tot clanul si incep prin a-i barfi pe cei care intarzie sau nu mai vin. apoi se plateste preotului o pomenire pe fuga, ca sunt multi care asteapta, se decoreaza in graba mormintele cu flori si coroane, se aprind lumanarile, cele mai bisericoase o dau in rugaciuni, ceilalti in diverse, politica, sport, femei, moda...

dupa ce s-au salutat cu toti cei de care trebuia sa fie vazuti viitorii locuitori ai cimitirului o taie incet spre iesire, fie spre alta locatie de gen, fie pentru ca incepe nustiuce film sau meci sau stirile. evenimentul e bifat, mortilor oricum nu le pasa ca-s vizitati in fuga doar o data pe an, ce ramane in urma poate va fi curatat a doua zi de batrana familiei, sau timpul va lucra, in cel mai rau caz spre 1 noiembrie anul viitor resturile lumanarilor de acum vor fi curatate.

ploaia de cersetori de la intrare profita de generozitatea de imagine a vizitatorilor, la fel si preotii. vanzatorii de flori stau toata ziua in frig, dar acumuleaza si sanatos. se consuma lumanari si benzina in drum spre cimitir, asa ca economia e si ea sustinuta. poate sa mai conteste cineva importanta unei asemenea zile?

nu pledez pentru nici un cult al mortilor, nu-s de acord cu acapararea lor de catre religii,insa nici cu ignorarea lor totala timp de 364 de zile pe an, pentru ca ziua lor sa fie doar un prilej de afisare si intalnire a clanului supravietuitorilor. mortii sunt morti, nu ne vorbesc sau vad, insa ar merita putina atentie uneori, fie si numai pentru ca "despre morti numai de bine".

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!