agonia romana v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | Înscrie-te | ||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
|
||||||
agonia Texte Recomandate
■ LaraicaElbaSavașiDrina
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2019-10-22 | |
Dacă este ceva ce contează acum, în aceste cuvinte groaznice prin care trecem, este
Pauza tipografică dintre titlu și primul vers, având greutatea unei iubite supărate, Fiind o pauză necesară, o liniște care depășește cu mult granițele emoțiilor unui tânăr Gata să înceapă să își intre într-un rol care va deveni, cu timpul, rutină în iubirea-i. Și ce mai contează după aceea, în corpul poeziei care, iacă, se târăște, este încăpățânarea De a scrie în strofe a câte patru versuri pentru a da, intenționat, falsa impresie la prima Vedere a cititorului că această poezie este scrisă în vers clasic, mai mult, că este un sonet În care se vorbește redundant, deci liniștitor, despre iubire și nu numai despre iubire. (Aici cititorul face o lungă speculație legată de titlu și așa mai departe). În continuare este de urmărit greutatea scriitorului (să nu-i zicem poet până nu cântă iar cocoșul) de a menține vie atenția cititorului, fie el unul avizat, în acest timp al poeziei de față; este greutatea de a-l face să priceapă că se desface în fața lui actul scrierii resort cu resort. Orice cuvânt desfăcut aici, mânjit cu vaselină pentru a funcționa mecanismul întregului, este o armă în sine; și iată cum datorită punctului în care s-a ajuns poezia devine banală, redundantă (s-a mai folosit acest cuvânt aici), falsă deloc liniștitoare și nu doar cea de față.
|
||||||||
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | |||||||||
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate