agonia romana v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | Înscrie-te | ||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
|
||||||
agonia Texte Recomandate
■ LaraicaElbaSavașiDrina
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2008-05-20 | |
ALLEGRO
1. un început decapitat ca gestul umbrei pe o hârtie neagră o apropiere a sensului de chipul Tău cu vene de poem japonez - juxtapunere în abis - îngăduie viața intensă orice fuziune a memoriei cu pasărea de foc ce succede muțeniei astfel salamandra și nimbul gunoaielor orașul cu mănuși de verbe cosmice al cărui țesut anihilează descrierea clare turnuri și frontiere de carne viitoare pot înnopta în lumina împădurită-n larg 2. cândva vom fi texte vii într-un stomac orbitor de oraș scufundat exact în cuvântul oraș 3. amenințat de limpezimea dinaintea amintirii curând melancolia străvede traficul timpului sub pielea văratică a merilor perechi de îndrăgostiți își curbează formele fluidice printre stamine și lințolii de cerneală dintr-o carte în cealaltă fi-va o ascensiune de morți în porii deschiși ai hârtiei de la o filă spre alta trupul devine relieful unei priviri ce te absoarbe 4. era corpul unei priviri un idiom al nemișcării o pată de gravitație în literele răcoroase ale zidului o virgulă cimentată în lumina verde-olive eram trecătorul cu mers negru urmărit de acea imagine sub narcoză emanație a absenței ce se cere împlinită ca un perete unde nervii imaginează înspăimântătorul d i s e g n o i n t e r n o dintre eu și tu 5. apuc un banjo cu lemnul lustruit de înțelesul de raze al ființei și treptat mă revăd printre comete muzicale sunt unicul meu prezent repet și ecoul lichefiază luna și cuvintele ieri sunt viitor repetă imaginea mea de dincolo și degetele ireale ating orizontul fremătător al lumii există o tornadă între eu și tu prin care mă caut cu floarea păsărea paradisului în mână printre chipuri întunecate din trecut ce-mi trec prin sânge cu viteza luminii în timp ce trupurile decapitate dansează hula pe partea cealaltă a timpului eu sunt memoria negativă a cerului aș vrea să plâng dar plânsul cade mototolit în haloul dintre doi îngeri aș vrea să țip dar cuvintele au sensuri de foc ce se surpă dincolo de cuvinte aș vrea să te-ating dar mâna îmi alunecă pe suprafața convexă a timpului ieri sunt pe cale să sfâșii o mie de lotuși din bucata mea de viitor rostogolită pe străzile aprinse de havaiene electrice soldatul stă pe o geamandură veche în loc de scaun în baraca spălătoresei cu coapse ciupite de muște lumina solidificată crapă pereții din scânduri murdare în timp ce-i mângâie sânii moi ca niște păpuși de cârpă până când obiectele lucrate la traforaj frânghiile aruncate pe coconi de mătase anemonele artificiale și ciorapii negri pătați cu motorină clarinetul putrezind pe grămada de ziare vechi se contopesc cu un rag-time pentru 11 instrumente e târziu și liliecii traversează “structura netă și lapidară a motivelor linearismul uscat și tăios al interjecțiilor alămurilor incisivitatea explozivă a ritmurilor dispoziția asimetrică a măsurilor și frecventele deplasări ale accentelor elipsele discursive asprele opoziții timbrale” apuc un banjo cu pielea lustruită 6. soldat mărșăluind pe străzi cu obloanele trase din nimeni în nimeni sprijinindu-ți plecările într-o ceață sonoră ce te desface de lucruri scrii cu toată cerneala corpului evenimente putrezind deja sub doza letală de viitor acoperă cu pătura de campanie frumoasele cadavre ale suferinței verbale bei o apă ce te desparte de gură tu nu ești o manevră de propoziții gramaticale comandată II. ANDANTE 1. tot ce cauți se caută deodată cu tine până când drumurile se jupoaie în cascade tăcute pe fața lunară a ființei tot ce vezi se vede deodată cu tine până când ploaia de ochi hașurează musculoasele sensuri cu o atât de reavănă orbire tot ce auzi se aude deodată cu tine până când un vârtej de urechi îți scufundă capul tumefiat de tăcere tot ce atingi se pipăie deodată cu tine până când pielea în febrilă concentrare tactilă înveșmântă înțelesul cuvintelor cu plăgi luminiscente tot ce miroși se inhalează deodată cu tine până când o pădure de liliac îți explodează în nările atente 2. trăsnet de mai fată în cada plină cu roua pădurii de liliac 3. nu mai pot atinge mușchii argintii ai verbului a fi - salt alb ca un trăsnet de vară cu o unică silabă - și numele Tău îmi coagulează mâinile într-o pagină fără contur acum și dincolo și numai mi-ai dăruit un cal cuvânt cu maxilare alungite tatuaj cinetic al colinelor dar trupul lui și-a risipit vocalele eterice și calde vedeam un zid de A la răsărit și norii rotind spumoase străzi 4. din liniile de univers ale strigătului înnoptate-n flăcări invizibile peste oraș te răsucești spre ceața mătăsoasă ivită din spinarea unui cal și ți-e de rouă jumătatea stângă ce se prelinge-n țara inocentă cu suitoare-arhitecturi din numele îndrăgostiților din liniile strigătului se încheagă mulajul chipului reverberat pe străzile-nspumate de ecouri și-n umbra roșiatică a podului ay umbra calcaroasă ce-ți strânge făptura 5. ea era o imagine în transă era cuvântul și radiografia muțeniei masca pe care-o umple visul nimeni în nimeni în nimeni era atât de frumoasă cu trupul hașurat de gândurile universului ca un poem ce își curbează timpul în devenirea sensului era un infern de inocențe și-i auzeam chipul cum își descarcă umbra în miriadele de blițuri senzitive ale mâinilor o mângâiere era un act cosmic și era nimicul și totuși și totuși sunetul epidermei devora toată urâțenia zidurilor 6. îmbrățișând-o seara patul cu liliac alb curgea-n nori 7. acesta-i locul meu imensa-ntindere a unui nume terasă cu umbra crăpată în dreptul inimii aici sunt visat de plasma sonoră cu mâinile retezate de vis liniile destinului plutesc în pagina transpirată de-o permanentă privire jupuită de ochi nu e nimic de făcut mișcările sunt închise în axiomele cobailor cuvintele exală trenuri volatile spre-o gară cu plecări suspendate 8. uzat de vechile priveliști pământul galben atomizat de texte tremură perdea fluidă în cameră repetând foșnetul frunzelor toamna gura ta pulsar caligrafiat în clar-obscurul melodios vocala infinită din numele ce îți desprinde corpul de auroră nu mai există prezent doar urma unei treceri cometa ce deschide muchiile lucrurilor într-un ocean de traiectorii istorice cum poți opri metastaza iluziei boala care îți umflă privirea și mâinile orașul strivind direcții ascunse în sângele copiilor numai auzindu-ți pașii printre imagini încerc întreruperea cursului realității prin construcții în limbaj oricum imaginația nu e un zid prin poroasele cuvinte pătrund grațioasele tije ale vanelor pneumatice petalele cu parfum abstract ale ventilatoarelor curcubeul uleiului magicul râu al materiei marile câmpii de calcul aerul betonat de zgomote abur vibrații inima nu are culoarea naturii III. MENUET –TRIO 1. bătrânul își bea cafeaua la automatul bibliotecii lăsând apoi să-l spintece din propria-i depărtare intimitatea cuantică a filelor împrăștie scrumul țigării într-o propoziție siderală e un mesaj ce va fi fost să fie ori nefiindu-l este cum să-i desprinzi vocalele centrifuge din filigranul informateriei - mașina de scris și umbra mototolită a vocii sumbra inocență din curbura cuvântului viață într-un amurg evoluând în putrede fructe - mâinile cu pielea rulată pe ecranul sfârșitului îi înserează radioactiv în evenimente singure ca larva imaginii în spațiul negru singur cu respirația-i de predicat morbid veni-ne-va trupul dintr-o limbă moartă o miliardime de literă poate întoarce visul în descompunere pe partea cealaltă mâine de altădată 2. cu o clipă fără timp tu salvezi îndepărtarea de tu 3. plouă peste parbrizul anti-șoc pe acoperișuri statistice și-n scuipătorile pentru sânge ale imaginației plouă cu o rafală de pierderi către mine pleoapele roșii mi se desfac în oarbe-ntâmplări ce nu au căderea de-a fi plouă peste pistele cu certitudini interșanjabile și-n poemul cu centură de siguranță asfixiat de cerneala maternă - memoria se pliază pe ea însăși - alerg sub narcoza unui vers mișcat de modulațiile fătului alungit în nebuloasa ființei plouă și nu am căderea și nu am căderea de-a fi 4. alergi și te scufunzi cu strada în reavăna spumă a gesturilor ei e primăvară și-i înverzește vocea ori umbra ei de dincolo mai reală ca țipătul 5. părăseam stadionul municipal prin a trupurilor aglutinantă urzeală - mătase și cenușă răcoroasă - tocmai gândind cum m-am rătăcit și prin tine și-n jurul ființei tale atunci am văzut un mort înlăuntrul unui tocmai obraz a cărui catedrală intra în poem un mort cu vaste peisaje în cenușia pielii derivă și tocmai tu coborai o scară de lemn aromat 6. eu m-am întâlnit cu lumea într-un tu fără limite 7. toamna cuvântul lumină se deformează și fumegă în manuscrise galactice orașe cu mulțimi afazice - tangaj în luciul unui măr - prăjitorul de vinete cristalizează un abur cu mii de învelișuri ovoidale prin care mâini străine-și lichefiază țesutul originar pe balustrada cuvântului toamnă trupul tău în cadrul ferestrei din bucătărie vibrează cum pelicula nocturnă de febră a nevăzutului toamna armonia morții e vie 8. fluture aprins de scânteia tramvaiului petale țâșnind din memoria aripii 9. visul tău de a dura o casă într-o tornadă de texte când malaxoarele macină peisaje de febră și aur - sintaxă și năruire repetând foșnetul frunzelor toamna - iarba nu mai îndură ficțiunea cubului în orașul cu baruri cinematografe și săruri ferice fericirea e o mască a muzicii verticală stereofonie de sânge și spirit o pagină deschisă între oricând și jumătatea de clepsidră din craniul marionetelor automobilele trec nici un prieten singurătatea închide nopțile tuturor trecătorilor cum o picătură de sânge raza secundei muzica sex diafan al timpului înnoptează în plasa de puncte variabile a rațiunii - calde amprente într-o reîntoarcere - dansează dansează pașii accelerează freamătul invizibilului cuvintele sunt negre leziuni în sunetul pur repetând foșnetul frunzelor toamna zadarnic privești înapoi prin tulnice cu fruntea imprimată în fazele lunii nici un prieten doar pasageri în turnul cinetic suspendat într-un nor de insomnii aurifere vulturi la puterea numărului de aur cetăți de aur reclame de aur trandafiri de aur și totuși pâinea de aur cu gust de cenușă IV. PRESTO 1. azi nu mai scriu penița dilată brusc cerul alb dintre litere e prima noapte de primăvară un jazz-band de îngeri iluminează dimensiuni în care mă trezesc ca-ntr-un somn de obiecte paralizat în pagină ce caut între aceste planete fonetice ale morții eu poate tu astfel numai cu trupul dinaintea nașterii înviat de inima repulsivă - ca și cum aș transcrie măruntaie de zei care mă citesc - e prima noapte de primăvară o febră mută și suferința precede semnificația e prima noapte un vid de litere m-apropie la o propoziție de pietre 2. aștepți în cel mai pur refugiu o casă coagulând liniile chipului cu orizontul într-un fraged desen plutitor printre coloane minoice poate cândva vei respira în afara camerei de tortură a timpului cu viața atârnând de simfonia psalmilor vei copia cu sângele relieful tandru al ființei printre coloane minoice aici ți-e făptura ruptă-n fâșii de mirare doar de avide priviri cu puls de țigară cicatrizate brusc în ochii irizați de-atâtea vieți posibile printre coloane minoice încotro să privim spre a ne vedea privirea 3. când sus în urma ta se curbau înalte peisaje de ceruri și ape sărbătoarea primăverii ilumina respirația invizibilului trupul fulgera noi forme și sensuri ctitorind orașe moi cu ziduri din senzații luminoase într-o perfectă gramatică a îngerilor fragmente de străzi se-nvolburau în conul trecerii și inima destrăma tot mai rar cusăturile în abis ale serii sus când 4. a fi mulajul acestui poem 5. dansa cineva în haloul luminiscent ce ideograme cinetice întruchipau mâinile și coapsele cristalizând o muțenie șiroind de voci muzica tocea muchiile dintre corpuri și cuvinte ochii din creierul extraplat al umbrei în care cădeam îmbrățișați în savuroasă dispariție dansa cineva în haloul de octave mișcările-i fluide ca hârtia de biblie extrăgeau din somnul comun un peisaj cu urme de globule albe și roșii albe și roșii 6. căutam sensuri noi prin izgonirea păsării de foc în câmpul închipuirii dilatat dincolo de ghemul umbrei mele blindajul realului era aproape perfect nu mai știam nimic despre mine când deodată cu degetele smulse din mâinile imaginare i-am atins netimpul fierbinte și gol era o făptură din puncte cu un abis în partea stângă captivă-ntre pereții unei muzici de mătăsoase ceasuri interne trecea cu chipul iradiat de roua nevăzută a unei străzi fără spațiu și timp unde ziua e o hemoragie nocturnă a sensurilor iluminând o inimă negativă era hubloul prin care se priveau două lumi curentate de vis încet formele se desprindeau din lucruri plutind în orizontul unui gând etanș 7. chipul tău brusc răsucit în ultimul gând al unei frunze 8. era târziu în noapte și prea târziu în lume și trecători întârziați te năruiau cu trandafiri târzii în cerul atavic cu îngeri friabili înfoiate porumbițe și troleibuze era târziu și-n urmă-ți trupu-ntârzia vegheat de codane cu iuți reliefuri ce taie ceața albăstrie pe care-o văd orbii în ghemul metafizic al străzilor era târziu în adânc de târziu iar bucuria o tristă problemă de limbaj și-ntr-un târziu de tine însuți te pierdeai 9. “muzica mi s-a înfățișat adesea în vis dar n-am putut s-o notez decât o singură dată era pe când scriam povestea soldatului rezultatul m-a surprins și m-a fermecat am întrevăzut nu numai muzica dar și pe executant era o tânără țigancă la o margine de drum ea ținea un copil pe genunchi și cânta din vioară ca să-l înveselească motivul pe care îl repeta fără întrerupere era cântat cu toată lungimea arcușului muzica îl încânta pe copil care aplauda cu mânuțele ea mă încânta și pe mine am avut bucuria să o pot reține și am integrat acest motiv în micul concert” 10. când m-am văzut ultima oară stam singur cu țigara întoarsă ca un electrod către inimă fața îmi era o paletă de vechi limbaje crăpate cu o albastră eczemă a luminii în curba profilului și nu mai puteam coborî scara în spirală lustruită de febra trecutelor doamne apoi mi-au bătut în cuie ferestrele 11. o nouă eclipsă în densa claritate coagulează un orizont de obiecte figurale orchestra continuă să traseze diafane țesuturi sonore în rețeaua filtrată de magie și liniște ușor petrușka poate fi prins în levitația unei nebuloase mișcări “ca și cum ar fi ars încetul cu încetul toate elementele muzicii sale dezvăluindu-i adevăratul schelet ritmul” a devenit un puls de imagini pe o față nevăzută sub care se prăbușește orbita de aur piatra în carne gândul în Dumnezeu amplificare a spațiului prin transparență uneori umbra umbra umbra nu mai imită imită imită Constantin SEVERIN Suceava, 1995 |
index
|
||||||||
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | |||||||||
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate