agonia
romana

v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Romnesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2368 .



Visual poetry 3
poezie [ ]
o față a cristalului

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [magul ]

2003-10-22  |     | 



Elemente de design al textului

Am să încerc să trec în revistă câteva principii de aranjare a textului, valabile chiar și în visual poetry. Ar fi patru principii de bază, care nu trebuie folosite restrictiv sau excesiv
1. Contrastul-ideea este de a se evita elementele doar asemănătoare pe aceeași pagină. Dacă elementele tip (grosime, poziție, mărime, culoare, formă) nu sunt identice, atunci ele trebuie să fie foarte diferite și în număr mic.
2. Repetiția-anumite elemente trebuie repetate, la nivel de sugestie pentru crearea unui ritm.
3. Alinierea- fiecare element trebuie să aibă o anumită legătură vizuală cu un alt element de pe pagină. Asta întreține prospețimea și oferă claritate.
4. Proximitatea-elementele aflate în legătură unele cu altele trebuie sa devină o unitate din punct de vedere vizual, nu să reprezinte mai multe elemente separate.

Prea multe fonturi obosesc privirea, după cum dispunerea lor „ploaie” sau „tăiere” distrug profunzimea în imagine. Lucrarea de acest gen trebuie să aibă o viață proprie, un anotimp al ei. Cititorul trebuie sa aibă senzația certă că deschide o ușă spre altceva decât tot ce a perceput până acum.

Un contrast de mărime este evident: litere mari față de litere mici. Nu se poate realiza contrast între un font de 12 puncte și unul de 14. În acest fel ele intră doar în conflict. Un contrast evident trebuie sa marcheze o diferență de fonturi de cel puțin 10 puncte.

Un contrast de grosime va urmări linii ferme de bold cu serife cu font normal fără serife. Contrastul nu va fi evident între font normal și semi-bold. Contrastul de grosime e unul din cele mai eficiente căi de provocare a sugestiei. La fel contrastul de structură se referă al folosirea de familii de fonturi cu structuri diferite. De exemplu se poate folosi un Oldstyle cu Modern sau Slab Serif.

Direcția de scriere e foarte importantă ea poate oferi ritm. E indicat să nu se așeze cuvinte după o cale sugerată de geometria unei grafici (pătrat, elipsă) pentru a nu închide imaginea. Combinațiile perpendiculare de direcții nu sunt indicate în exercițiile grafice, pentru a nu crea efectul de țintă, adică focalizarea privirii în zone goale de încărcătură simbolică.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!